Verwachtingen vistrip?

Started by LycoWico, March 24, 2013, 19:30:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LycoWico

#1: Wat vinden jullie belangrijk bij een georganiseerde vistip van een week?
#2: En wat zou je graag zien gedurende die week en wat zijn de verwachtingen van de locatie/gids?

hilco

waarom vraag je dat? onderzoek? werkstuk? vakantie?

wees even iets uitgebreider in je motivatie , zo krijg je misschien meer response  ;D

Joost S.

Hilco heeft gelijk, meer info, want je kan alle kanten uit natuurlijk.

Een week organiseren voor 11 bejaarden, 25 kinderen, gehandicapten of mensen die met een vlieg tussen de tanden zijn geboren.....

Dat zijn totaal verschillende groepen met andere behoeftes.

LycoWico

Ja ben bezig met een werkstuk en vroeg me wat mensen verwachten als ze een weekje weggaan.

hilco

en waar haat het weekje naar toe?  doe gewoon een fake bestemming en dan kunnen mensen hun wensen bekend maken .

even uit interesse ?  welke opleiding doe je?

LycoWico

Nja het gaat niet om de bestemming maar om wat ze willen. Of het nu Amerika, Duitsland of Frankrijk is mensen hebben bepaalde verwachtingen als ze geld betalen om een week te mogen vissen. Daar ben ik in geinteresseerd.  :) En ik studeer outdoor.

maurice

vragen zijn volgens mij duidelijk.

1) vergunningen voor de plaatsen/water waar men gaat vissen.
2) goede overnachtings plek.
2a)goede plekken weten voor eten en drinken
3) gids moet het water kennen en de stekken kunnen geven
4) goed advies over de manier van vissen
5) ontspannen en geen verplichtingen, geen zin oke doe je eigen ding.
6) gids moet engels, duits, nederlands kunnen spreken aangezien we het over het buitenland hebben.

maar iets meer info zoou niet slecht zijn.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

LycoWico

#7
Bedankt Maurice dat is duidelijk!  ;D

Raymond

En dan zou er eigenlijk nog een vraag bij moeten, hoeveel mag iets kosten? Voor een dubbeltje zit je nl. niet op de eerste rang. Dus ga je een weekje op zalm vissen voor 3000 euro of hebben we het over iets heel anders zoals een weekendje Duitsland op een leuke beek met forellen en vlagzalmen van gemiddelde grootte?

Voor de rest heeft Maurice het al redelijk compleet verwoord...
::wtf::

LycoWico

Ja maar als ik een prijs ga benoemen dan is de kans groot dat een aantal mensen niet reageren omdat de prijs dan weer te duur of goedkoop is.

Kijk als jij 3000 euro wil betalen voor zalmen dan heb jij een beeld bij die week toch? Veel vissen of juist hele grote vissen of gewoon een leuke tijd met kennisen/vrienden en is de vis niet belangrijk of wil je een mix van vissen en natuur?

Het gaat niet om de prijs maar om wat mensen verwachten en de locatie is niet belangrijk dat staat gewoon geheel open.  ;D ;D

Raymond

Precies, daar geef je het zelf al aan. Voor iedereen zijn de verwachtingen anders. De ene neemt genoegen met een tentje in de vrieskou, een ander heeft nog klachten bij een 5 sterrenhotel. En daarnaast, de een wil gewoon heel veel vis vangen en de ander vindt de natuur en de horecagelegenheden er omheen ook belangrijk. Zoveel mensen zoveel meningen en verlangens en verwachtingen. Maar neem je het gemiddelde, dan denk ik dat je het zelf wel weet.
::wtf::

LycoWico

Klopt, daarom stel ik mijn vraag hier en van alle antwoorden neem ik het gemiddelde.

johannes

De keren dat ik een gids nam was het omdat ik te weinig tijd had om het zelf uit te zoeken en ik m'n tijd zo goed mogelijk wilde gebruiken.

Wat ik verwacht van een gids is eerlijkheid en dat heb ik niet van alle gehad.

Zou op pad gaan met een gids. afgesproken dat hij me om 8 uur op de camping zou oppikken.
de beste man was er om 8 uur maar vertelde me dat het geen zin had om voor de middag te gaan vissen vanwege het weer.
hij vroeg ik mischien wat van de omgeving wou zien i.p.v. vissen dat hebben we toen gedaan, smiddags wel gevist bij betere omstandigheden.
dat noem ik eerlijk gewoon zeggen waar het op staat en niet komen met "gisteren hebben we hier ons nog klem gevangen"

Verder neem ik graag een gids om een bepaalde techniek te leren dit spreek ik van te voren af met de gids.
Het vangen is dan voor mij totaal onbelangrijk maar het leren van een techniek is het belangrijkste.
Daarom ga ik een gids nemen om me het verticalen op stromend water te leren de volgende keer dat ik in nederland ben.


dryfly

Ik vind van een trip dat de verwachtingen die gewekt worden dat die ook waargemaakt kunnen worden. Op basis van de vooraf beschikbare info die door de organisator verstrekt wordt vorm ik een beeld. Zoals Johannes al zegt is eerlijkheid ook belangrijk. Als het onmogelijk is om vis te vangen op een bepaalde manier, dan zeg je dat gewoon. Zo ben ik met het vissen op een meer in ierland in aanraking gekomen, wat supervet was, terwijl ik eigenlijk alleen op de rivier wilde vissen maar vanwege het hoge water en de kou onmogelijk was.

Van iemand die gids verwacht ik veel lokale kennis van het water waar op gevist wordt, en dat hij mij ook diverse vis - en werptechnieken kan bijbrengen die daar van belang zijn. Hij moet zijn klanten ook van de juiste vliegen kunnen voorzien.

En een goede gids laat zijn eigen hengel thuis, ik heb er een keer een gehad die ging zelf staan vissen.

Ne pas pipi contre le vent