Binden we nog andere snoekstreamers dan de Ep?

Started by Gerrit72, October 17, 2012, 19:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eric

Mooie streamers Gerrit zien er goed uit misschien een stap voor stap idee...

leo

bind eigenlijk niet meer met zonker als staart voor mn streamer slaat mij te vaak over of in de haakpunt.voor de nodige actie in de streamer gebruik ik nu alleen maar lange smalle veren en cristal flash o.d.die wat uit elkaar staan zodat bij binnenstrippen de streamer een soort van zwembeweging maakt. ook foxhair gestapeld achter elkaar boven en onder de haak meestal in de kleur geel en oranje.
met als flankstreep een smalle hackle. voorts geef ik voor het binden de haak een flinke knik waardoor de streamer een onvoorspelbare
actie meekrijgt door een snelle ruk /strip aan de lijn.

Inderk

Als het maar lang haar heeft.
Snollensprei is goedkoop en doet het prima op een streamer
Daarnaast allerlei lunststoffen op en aberdeen haak maat 7/0
had ik gekocht voor 8 euro 50 haken...en de snoek hangt er prima aan zonder weerhaak
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Gerrit72

Eric, een stap voor stap, nou daarvoor is het nog wat te vroeg (maar bedankt, vind het idee al een groot compliment ;D)

Leo, de zonker slaat idd wel eens om de haak, maar op zich erg weinig (voor mij geen probleem).
Ep of andere fibers doen dat echter ook als je ze lang inbind. Doe je het korter, dan bewegen ze weer niet zo mooi wapperend :-\.

Zo ben ik van alles aan het proberen, het moet lekker werpen, mooi bewegen en ik wil ook dat de streamer wat weerstand geeft.
Daarom bind ik toch wat fibers in, die wat lawaai geven en mooi pulserend bewegen bij het binnen strippen.

De spoiler van bucktail, maakt dat de streamer bij de strip omhoog beweegt en aan het einde van strip duikt de streamer weer mooi door het gewicht van de kettingoogjes. Op een hotspot (voor takken of waterlelies) kun je hem ook mooi twitchen door korte tikjes met de top van  je hengel. Hij danst dan super. Als ik zo een tijdje geconcentreerd sta te klooien en er klapt dan zichtbaar een mooie snoek op de streamer...echt magic!

Ik vind het dan ook leuk in dit topic de 'andere' streamers te zien, dat geeft weer ideeën. Voorlopig klooi ik mooi door (en tot nu toe vangt alles). Vind ik de streamer met de meest ideale eigenschappen, dan is een stap voor stap misschien wel een goed idee :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72


Inderk, zaten we samen te typen ;D. Qua haken had ik ook zo'n masseltje. 50 sproatworm haken 4.0 voor 6 euro ;D. Tot nu toe voldoen ze perfect. Haken goed, buigen nooit uit en blijven scherp, waarom zou ik dan duur doen :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

sietzedevisser


Gerrit72

#31


Inmiddels heb ik de laatste tijd gezien dat er vele variaties voorbij komen.
Leuk en inspirerend. Hier 2 creaties van mij.



Een vreemd gezicht. Eerst bond ik alles zo goed mogelijk symetrisch, omdat je het netjes wil doen.
Dat maakt vriend snoek echter niets uit. Een scheef ingebonden veer, geeft zijwaartse druk en een
mooie (vreemde) zwembeweging tijdens het strippen. Ik denk meer aantrekkelijk voor een snoek :P.
Ik zie hele mooie correcte streamers voorbijkomen op het forum, maar slordig gebonden vangt denk
ik net zo goed (mogelijk beter). Of schop ik nu tegen zere benen? ;)

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72


Ik hoopte al op een reactie van jou, met je verhalen over 'lawaai streamers' ;D

Een foto zou helemaal top zijn :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

hoppa,das een fijne streamert ::)

gerrit72 is ook lekker bezig he?

ik bind zelf de laatste tijd ook weer meer met bucktail/zonker en veren,kreeg er toch beduidend meer actie op als op de EP.

ik bind ze alleen niet zo groot als speycast,een cm of 15-16 vind ik een mooi maatje,als ik weer wat in mekaar gedraaid heb zal ik even wat fotos maken.

vanmiddag ook weer een snoekie gevangen,ook nog 2 aanbeten gemist,waarvan 1 mooie,jammer maar doe je niets aan.

ik sta dit jaar op 7 snoeken op de kant en ook minstens zoveel missers en lossers(die waren hoofdzakelijk met gekochte streamers waarvan ik de haak te klein vond ???)

en dan te bedenken dat ik in mei van dit jaar voor het eerst een vlieghengel vast had :D

Gerrit72


Spey, da's echt een lekkere lawaai streamer, mooi hoor!

Wouter, ook lekker bezig.! Ik begon in april dit jaar (maand voor jou dus :)).
In de tussentijd is er inderdaad veel veranderd!
Dankzij het forum heeft mijn visserij een grote vlucht genomen.
Heb het allemaal beschreven in 'als een kleine jongen...', een verhaal dat
vandaag of morgen bij het storytellers verhaal komt te staan.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

toppiedus

Zelf bind ik ze nog steeds veel met een dubbele zonkerstrip heb het idee dat zeker bij wat troubeler water dit veel water verplaatsing geeft.
bonken met werpen, valt wel mee probeer de streamer met 1 of 2 valse worpen te laten schieten.

net wel wat congo hair besteld (stuk goedkoper als EP) zal ze ook wel gaan proberen.

toppiedus

Maar morgenochtend toch eerst maar weer de dubbele zonker met een kraagje van artic fox en epoxykop voor het duik effect

wouter veuger

@toppiedus: heb je er nooit last van dat je zonkers om de haak slaan?

ik bind om dit tegen te gaan een lusje in van een stijf gecoate braid ( uit de karpervisserij) in ,en haal daar dan de zonker door,maar bij tijd en wijle slaat de zonker nog steeds om de haak,vooral na een tijdje vissen,alsie echt verzadigd is met vocht.

heb jij nog goede tips om dit te voorkomen?

Henkie

Onderkant van de zonker met bug bond insmeren. Blijft 'ie netjes bij de haak uit de buurt.

wouter veuger


wouter veuger

kolere wat een tjernobyl kikkert :o

daar wil er vast wel een zn tandjes inzetten ::agree::

Rossie69

 ::goodjob::

zo zien ze ernog beter uit.

mooi werk

gerrit

Evert  ::wtf:: dat ziet er leuk uit   ::goodjob:: ben wel benieuwd hoe ze er uit gaan zien als je  uit geprogeerd bend

o ja goet ge jat of zelf bedacht  ::KOOL::

grrrrrrrrrrrrrrrr gerrit  8) 8)

Gerrit72



::goodjob:: Heel kunstig! Maar hoe maak je die maskertjes dan...?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

gerrit

Evert ga je daar ook een stap voor stap patronen van maken  ::bidden::

want jekend men moto beter goet gejat den zelf bedacht ::KOOL::
grrrrrrrrr gerrit


HappyFisherman

Ik ben benieuwd of de inhakingskans nog even groot is zo. De haak heeft wel een stuk minder bewegingsvrijheid om vleesch te pakken. Maar wel heel gaaf gemaakt hoor Evert!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

gerrit

 zoo als ik al zij
beter goet gejat dan zelf bedacht
Evert bedankt voor het idee  ::KOOL::



grrrrrrrrrrr gerrit
8) 8)