Noorwegen

Started by Bone F, May 16, 2018, 23:04:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jan

#25
Sorry Gert dat ik ruzie en bijna slaande ruzie over één kam heb geschoren. :(

Verder heb ik het hier wel weer gehad en ga weer in de lurk stand.
Mensen die geen enkele info hebben toe te voegen  maar wel lopen te zeuren over allerlei randverschijnselen die ze wellicht onwenselijk vinden.
Als ik merk dat een moderator dit soort zeurpieten de mond wat gaat snoeren vwb. het gezeur dat niet ter zake doende is, kom ik misschien wel weer eens terug met wat info voor hen die daar terecht om vragen, maar dus niet zoals het nu blijkbaar al tijden gaat.

Wilco

Heren,

Voordat er iemand wordt aangewezen vanwege lange tenen en een reactie daarop besef je wel dat er nog steeds 3 vingers naar jezelf wijzen.
Het is weer gelukt om een discussie te laten verzanden in lange tenen en korte pikkies gedrag. Heren zelfreflectie is een goed middel tegen dit soort gedrag.
Lees eerst het verhaal en bedenk dan van wie de reactie komt. Dan tot 10 tellen en je vingers tellen en dan pas inhoudelijk reageren.

mvg Wilco

Bone F

Wat hieronder volgt had ik al klaar voordat Wilco postte maar hij was opeens verdwenen dus bij deze nog maar een keer.
Nou Jan je gooit wel snel de handdoek in de ring. Met flauw bedoelde ik die opmerking over vissen zonder haak, dat was ook niet zo vriendelijk. Er zijn natuurlijk vv'ers die de visstand een erg warm hart toe dragen en vissers die daar, voor eigen gewin,  heel anders mee omgaan en als die elkaar ontmoeten........
Ik waardeer het dat je als een van de weinigen reageerde op mijn vraag en ik zou zeggen ga zo door meningsverschillen horen erbij maar er moet inderdaad op toegezien worden dat we iedereen in zijn waarde laten. Dus zou ik zeggen laten we dit negatieve intermezzo erbij laten en terugkeren naar de kern van dit topic, kom maar op!!

henkverhaar

Quote from: Bone F on May 18, 2018, 22:36:21
Nou het loopt, net als de vorige keer, weer lekker storm, maar niet heus, met de adviezen en tips.

Mijn adviezen heb je niet veel aan, want wij zitten altijd tegen de zweedse grens aan ;-) Mocht je daar toch belangstelling voor hebben roep dan even...

henkverhaar

#29
Quote from: Bone F on May 19, 2018, 22:07:58
Nou Jan je was goed bezig nu niet flauw worden. Er is een regel dat je 15kg. vis mee mag nemen uit Noorwegen, wat ik best wel veel vind.

En let op, daar wordt op gecontroleerd. Afgelopen jaar, op de terugreis werd ELKE auto met boot op trailer op de kade bij de ferry terug naar Duitsland door de douane gecontroleerd op uitvoer van vis. Helemaal uitladen...

Overigens over dat haakloos vissen: John Betts kwam een jaar of 20 geleden met de TAG (touch-and-go) haak - met een (2e) oogje op de plek waar normale haken de haakpunt hebben. Om de vis te foppen, en even te voelen, maar vervolgens gegarandeerd een LDR te doen. Alan Bramley (destijds eigenaar van Partridge), nooit te beroerd voor een geintje, heeft er een serie voor hem van gemaakt.

Jan

#30
Quote from: Bone F on May 20, 2018, 10:24:29
Nou Jan je gooit wel snel de handdoek in de ring. Met flauw bedoelde ik die opmerking over vissen zonder haak, dat was ook niet zo vriendelijk. Er zijn natuurlijk vv'ers die de visstand een erg warm hart toe dragen en vissers die daar, voor eigen gewin,  heel anders mee omgaan en als die elkaar ontmoeten........
Toch nog maar een reactie  omdat het anders lijkt of je het bij het rechte eind hebt.
De handdoek  gooi ik niet snel in de ring.
Al heel lang kom ik hier, zij het onder wisselende gebruikersnaam, maar ik probeer het steeds weer.
Dat komt omdat ik steeds een poging waag om alleen wat info te geven aan mensen die daarom vragen en daarbij niet een verleden wil oprakelen.
Maar blijkbaar moeten er nog steeds mensen zijn die dan iets dat in zo'n topic wordt geschreven of ( meestal per ongeluk) wordt getoond door wie dan ook, aangrijpen om hun stokpaardje te berijden en dat zijn vaak dezelfde mensen.
Toen het forum nog een andere beheerder had heb ik die wel eens via PM geprobeerd adviezen te geven hoe je dat soort zaken op een nette wijze zou kunnen voorkomen of corrigeren.
Ik dacht dat met Rudi aan het hoofd er een andere wind ging waaien en daarom heb ik ook even gewacht om weer te reageren, maar tot nu tevergeefs is gebleken, hoewel geen verdere reactie van de  volledig "off-topic reageerder" misschien toch wel iets betekent.
Maar voor ik dat echt zeker weet ga ik hier verder niets meer plaatsen aan eigen ervarings info, terwijl ik toch al wat klaar had staan.
Niet dat het belangrijk is maar ik hoop dat dit forum een keer volwassen wordt en dan zul je wellicht ook zien dat er gerenommeerde vliegvissers, die overal hun sporen wel verdiend hebben, zich ook gaan bedenken.

markpiet

#31
lysefjord hyttegrend aan het Lysefjord. Daar ben ik geweest en ik heb daar ook goed gevangen. Vanaf het haventje ging ik met de buikboot tot onder de brug. daar viste ik zo'n 20 meter uit de kant. Wel hard werken om gewoon op de plek te blijven naarmate de stroming sterker werd. Het is ook een behoorlijk eind peddelen maar als je ondertussen al wat visjes vangt om op te warmen dan maakt mij dat niets uit. Raadzaam om het getij in de gaten te houden. Ik heb toen ook een verslag hier op het forum geplaatst of in ieder geval een link naar een youtube filmpje dat ik gemaakt had. vanaf het haventje heb ik overigens ook leuk gevangen.

Kyrping was voor mij minder succesvol.
groeten van Mark
><((((0>

Marco B

Magnillen camping bij Tingvoll. Hier kon je ook vanaf de steigers behoorlijk forse vissen haken, maar met de BB blijft natuurlijk leuker  :).

Overigens het eerder genoemde Bjollstad vond ik ook een aanrader. Ik had constant het idee dat ik in een ansichtkaart kampeerde zo mooi vond ik het daar. Ook met het vissen vanuit BB was niets mis. Je zit wel aan het einde van een fjord met weinig stroming, dus verwacht geen enorme polakken enz. maar met licht materiaal vissen op makreel en zeeforel vond ik zeker de moeite waard. En dat er een riviertje in de nabijheid lag met trekkende zeeforel en zalm is wat mij betreft een bonus.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Bone F

Bedankt mannen ziet er goed uit, ik hoop dat er nog een paar volgen.

iMarco

Dank heren!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk