Welkom Vliegop

Started by Vliegvissers.nl Team, May 06, 2014, 11:48:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Vliegop welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Vliegop

Even voorstellen,

Mijn naam is Mario en ben een beginnend vliegvisser. Vissen is al jaren mijn hobby en ben het sinds kort spuugzat om te lopen slepen met viskisten, plateau's, rodpots, hengels, en weet ik al niet meer. Heb dus alles verkocht en vliegvisspullen aangeschaft. Ik kan nu dus weer van voren af aan beginnen en alles leren. Want het valt niet mee om dit te leren maar ik hou vol. Tips meer dan welkom. Woon in het Groene Hart tussen de polders.

Gert

Welkom Mario.
Een eerste tip: neem een paar serieuze lessen als je dat nog niet gedaan hebt. Verkleint de kans op beginnersfouten, die heel moeilijk weer af te leren zijn. Ik spreek uit ervaring. Heb er nog steeds last van dat m'n nimf de lijn pakt tijdens de voorwaartse worp. Ik weet precies hoe het komt en wat ik fout doe, maar toch: het overkomt me steeds weer >:(

Vliegop

Dank je Gert voor de tip.
Ik ga zeker een paar lessen nemen want de ene keer gaat het werpen perfect en de volgende worp is een drama.

Beertje

#4
@Gert, Ik ken dit probleem ook, en ook hoe het ontstaat. maar als je dit filmpje bekijkt zul je toch weer een nieuw aanknopingspunt zien om er aan te werken. Vooral wbt het stoppunt heeft deze instructeur er een iets andere kijk op.

http://www.youtube.com/watch?v=qCVvQKSdg4k

Ook dit filmpje kan je helpen.

http://www.youtube.com/watch?v=MoeKd1Fm7PY
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rena

Quote from: Beertje on May 06, 2014, 15:55:27
@Gert, Ik ken dit probleem ook, en ook hoe het ontstaat. maar als je dit filmpje bekijkt zul je toch weer een nieuw aanknopingspunt zien om er aan te werken. Vooral wbt het stoppunt heeft deze instructeur er een iets andere kijk op.

Filmpje , filmpje??? ik zie helemaal geen filmpje ;D

Of heb ik wat gemist  :o

Beertje

Sorry Peter :o, k'weet niet hoe dat komt,maar hij staat er nu bij.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72



Vliegop  ::welkom::
The only difference between men and boys is the price of their toys.