Welkom Jim

Started by Vliegvissers.nl Team, February 17, 2014, 09:50:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Jim welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Jim

Hallo allemaal,

Hierbij wil ik me even voorstellen.
Mijn naam is Jimmy van der Veen, woonachtig in Zuidwolde.
Geboren op 20-06-1977, en dus al weer 36 jaar oud.
Ik vis al sinds mijn 5-6e jaar, en ben eigenlijk roofvisser in hart en nieren.
Vlieg/streamervissen heeft al wel altijd mijn aandacht getrokken, jaren terug heb ik tijdens een vakantie in de Ardennen, een aantal opeenvolgende dagen les gehad, en had e.e.a. al aardig onder de knie.
Echter na deze vakantie is het vliegvissen blijven liggen.
Een aantal weken terug begon het toch weer te kriebelen, en heb ik toch maar een streamerhengel incl reel aangeschaft.
Afgelopen weken heb ik met plezier een aantal uren vliegvissen door gebracht en wil me dus toch iets meer op het vliegvissen gaan richten, en dan met name op het vissen op snoek/roofblei, maar ook de baars en karper wil ik graag gaan belagen.

Tot zover een korte introductie....

merijn1982

Welkom!

Vliegvissen is het mooiste wat er is dus goede keuze!
Tight lines!!

HappyFisherman

Welkom Jimmy, veel plezier hiero!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

Welkom Jimmy en veel su6 met het vliegvissen. Je hebt ook voor het juiste forum gekozen, waar je zeker nog wat kan leren.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Arie de Vries

Hoi Jim,
Van harte welkom hier
Groet, Arie

Gerrit72



Jim

::welkom::

Veel plezier hier!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jim

Dank allen, ben wel op meerdere forums actief, maar wil me nu komende tijd op het vlieg/streamervissen gaan richten.
Moet ik er wel direct bij vermelden, dat het me tot nu toe nog steeds niet wil lukken een snoek met de vliegenhengel op de kant te krijgen, maar dat gaat komen!
Tips?

Ben tevens nog op zoek naar een lichtere hengel, heb nu een #7/8, en een #5.
Zou graag komende zomer ook de roofblei belagen, maar een #5 lijkt me daar te licht voor, ben dus op zoek naar een 6/7.
Tevens tips welkom...,

Gr


merijn1982

Tight lines!!

Gerrit72


Jim, een snoekje vangen op de streamer hoeft niet moeilijk te zijn. Afwateringssloten of niet te brede vaarten zijn over het algemeen goed voor leuke snoek. Bruggetjes, duikers en rietveldjes wat extra aandacht geven en dan zou het moeten lukken. Op het forum staat er genoeg info over. Als je specifieke vragen hebt, gewoon posten, er is genoeg kennis op dit forum.

Qua hengel is een 7/8 prima (maar een 6/7 ook). Het ligt er net aan wat je wil. In de meeste Drentse wateren is het niet ingewikkeld. 7# vind ik een mooi gemiddelde. een weight forward lijntje erop en gaan. Wil je echter record afstanden gaan gooien met grote streamers, dan komt het een stuk meer precies. Het is maar net wat je wil gaan doen.

The only difference between men and boys is the price of their toys.