Heerlijk dagje....

Started by Peter B., May 22, 2012, 22:00:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter B.

Het was vandaag erg mooi....mooi weer om even lekker te gaan smijten met een vliegje....
Eerst vanochtend even bij de Biltse Grift geweest....daar had ik mn eerste vis gevangen, dus ik dacht dat moet weer gaan lukken....
En ja hoor net zo was het. Vanochtend heb ik 2 kleine windes f(als ik het goed heb) gevangen. Van 1 heb ik een foto gemaakt, de andere wou ik een foto van maken, maar die was me net te snel af. Die was namelijk zelf al weer het water in gedoken. Ik heb hem vriendelijk bedankt voor de bewezen diensten  ::)


Vrouwlief was vanavond op pad, dus ik dacht ik ga het nog een keer bij de Eem proberen. In een slootje waar ik vorige week ook had gekeken (en de ene dag een aantal brasems zag zwemmen en de volgende dag weer niet) wemelde het van de brasems...echt onwijs veel. In al zijn onschuld besloot Peter het maar eens te proberen bij de familie brasem (wel een grote familie trouwens, want in dat kleine kl*te slootje zwommen er volgens mij wel tegen de 60 of 70). De eerste "aanbeet" die ik kreeg was er een die ik gehaakt had ik zn staart  ::) Ik heb er nog een aantal op plekken gehaakt waarbij ik me afvraag of het wel hoort maar goed....Uiteindelijk heb ik er 2 kunnen landen! Die ook nog eens netjes in de bek gehaakt waren.

Dit is de eerste vis en de tweede heb ik niet kunnen fotograferen, want mn batterijen waar op....
Hij woog 2kg.

En ook nog even een foto van de sloot


Al met al heb ik een leuke dag gehad....er kan altijd meer gevangen worden natuurlijk, maar met het begin ben ik best tevreden.

Hilco

Het nadeel van vliegvissen is dat je bij iedere "aanbeet" aanslaat. lijnzwemmers knal je zodoende een haak in het lijf. gebeurt ook veel in de havens in de winter als ze daar opgestapeld liggen.
je zou kunnen kiezen om alleen aan te slaan als je je lijn echt weg ziet schieten , in plaats van bij een klein tikje ..........


Je hebt het minder als je met een drijvende vlieg vist die ze echt moeten pakken.

Zeenimf

Lekker gevangen ,gaat goed zo. ::top::

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Peter B.

Quote from: Hilco on May 22, 2012, 22:08:58
Het nadeel van vliegvissen is dat je bij iedere "aanbeet" aanslaat. lijnzwemmers knal je zodoende een haak in het lijf. gebeurt ook veel in de havens in de winter als ze daar opgestapeld liggen.
je zou kunnen kiezen om alleen aan te slaan als je je lijn echt weg ziet schieten , in plaats van bij een klein tikje ..........


Je hebt het minder als je met een drijvende vlieg vist die ze echt moeten pakken.

Ja, dat is waar. En ik had er ook nog een beetverklikker aangedaan en dat was maar goed ook, want bij beide vissen heb ik geen aanbeet gevoeld.

Quote from: Zeenimf on May 22, 2012, 22:09:40
Lekker gevangen ,gaat goed zo. ::top::
Thanks, ja ik ben er ook wel blij mee.

Marksman