UV

Started by paul de bruijn, April 27, 2021, 11:12:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paul de bruijn

Niet dat ik heel veel met UV doe,maar er zit nogal verschil in kwaliteit en prijs vind ik.Zeker de bekende merken zijn prijzig,en de mindere blijven toch een beetje plakkerig.
Op de gok een klein potje uit de sieradenhandel gekocht om te testen.Zijn in meerdere maten te krijgen en kosten niet veel.
Onder de UV pen gehouden en gewoon kogelhard en totaal niet plakkerig.Binnenkort de gekleurde maar eens testen,voor de transparante heb ik de keus wel gemaakt

jo flyfishing

in mijn ondervinding is het vooral de combinatie uv lijn en gebruikt licht dat er toe doet.
Ik had vroeger een ledlampje bij mijn eerste ljim gekocht (bug bond) en dat bleef idd kleverig.
Dan een UV laser pen gekocht, en dat hardt veel beter uit.
Meestal staat de golflengte van de laster er wel op. op die van mij is dat 405nm.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

paul de bruijn

Ik denk dat golflengte onzin is,een verkooppraatje.Op die sieraden UV staat dat het onder gewoon zonlicht ook uithard,alleen duurt dat 3 kwartier.
En je maakt mij niet wijs dat elk merk een aparte golflengte gebruikt voor hun eigen UV resin,veel te duur,als dat al mogelijk is.
Heb nu goedkope UV pen van Euroflies en resin van Its Okay,je slaat er een spijker op krom en kraakhelder.De UV uit Oldenzaal redt dat niet

Menno_siemensma

Ik denk eerder dat het zit in dat de ene uv lamp/laser de ander niet is. sterkte van de straling is ook van belang, vooral ook voor tijd, maar het zit ook zeker in het soort uv bond, zoals met vrijwel alles zitten er kwaliteitsverschillen in producten.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

paul de bruijn

Quote from: Menno_siemensma on April 27, 2021, 14:49:24
Ik denk eerder dat het zit in dat de ene uv lamp/laser de ander niet is. sterkte van de straling is ook van belang, vooral ook voor tijd, maar het zit ook zeker in het soort uv bond, zoals met vrijwel alles zitten er kwaliteitsverschillen in producten.
Als ik met een lampje van 13 euro hetzelfde bereik als een lamp van 70 euro,vind t nogal een verschil eigenlijk.En dat met goedkope UV resin,dus geen GULFF,LOON,SOLAREZ of zo.
En geloof me,echt hard

Chaisedieu

[quote Meestal staat de golflengte van de laster er wel op. op die van mij is dat 405nm.
[/quote]

405 nm is gewoon zichtbaar blauw licht. Valt niet onder UV. Het hangt uiteraard ook van de bandbreedte van een lamp af.

Mike

#6
Ik gebruik de laser pennetjes die ik bestel op Geek.
Betaal alleen een paar euro verzend kosten.
Er komt gewoon rook vanaf als ik de laser op mn plaksel schijn  8)
[attachment id=1 msg=183228]

Werkt een heel stuk beter dan dat ding dat ik ooit kocht van het merk Loon.
Was gewoon €35,-
Daar had ik dus ongeveer 16 laser pennen van kunnen kopen. ::wtf::
Met dat Loon ding kan ik er een kwartier op schijnen en dan plakt t nog steeds.
Die laser hou ik er 3 sec boven en t is kneiter hard.
Wel ff een zonnebril oid opzetten want ik vrees dat je er las ogen oid van kunt krijgen.
Zeker als je bind met fluoriserende kleuren.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER