rugzak om te waden

Started by cad_user86, March 05, 2020, 07:33:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cad_user86

Hallo,

Nu ik mijn waadjas gevonden heb begint mijn zoektocht naar een geschikte waad-rugzak.
Ik heb al verschillende malen gezocht op google onder de meest uiteenlopende sporten:
vissen, kayak, cannyoning, trekking, etc maar nog geen fijn (betaalbaar) model gevonden.

Bedoeling van de rugzak is om standaard uitrusting in te stoppen:
- boterham
- drankje(s)
- 2 tackleboxen (als ik met de spinhengel op pad ben)
- regenvestje
- ...

Dus geen "out-of-proportion" maten, maar gewoon een standaard rugzak-formaat, volledig waterdicht :)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
mvg
Thomas

Gert

Ik denk dat je het beste kunt slagen bij een motor(kleding)zaak.

Scaramouche

dit misschien? hoe waterdicht ie echt is, is de vraag. maar voor zo'n prijs kun je het altijd proberen

https://nl.aliexpress.com/item/32867109216.html
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

cad_user86

De rugzak op Ali had ik ook al gezien, maar ik zoek een iets steviger model.
Ik kwam van Westin een mooie rugzak tegen (wading W6 als ik me niet vergis), volledig waterdicht, maar viel achterover van de prijs...

Motorzaken heb ik nog niet bekeken. Eens snel werk van maken!

Scaramouche

in mijn ervaring kost een goede waterdichte rugtas die ook een tijd lang meegaat gewoon een boel centjes (>100 euro).

Een vriend van mij heeft deze, is er erg tevreden over https://www.wardow.com/nl/patagonia-black-hole-25-rugzak-zwart-49297-blk-all-nl-0.html?utm_campaign=Patagonia&utm_content=Rugzak&utm_source=vergelijk_nl&utm_medium=psm&utm_term=95942

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Met een goed waadjack heb je a . Geen extra regenjack nodig  en kun je al veel kwijt in de ruime borstzakken .  Een klein  waterdicht rugzakje is niet duur hoor. Je moet dan eentje hebben, die je  waterdicht kunt oprollen/afsluiten.  Wil je nog goedkoper, dan een gewoon rugzakje nemen en daarin je spullen waterdicht in opbergen. Bijv in waterdichte dozen.  Hoevaak wordt je rugzak eigenlijk nat tijdens het waden?????niet veel anders  dan bij  vanaf de kant vissen of je moet  omkukelen tijdens het waden. Haha 😁😁😁😁

jo flyfishing

In denemarken al meer dan één keer, sjoerd.
waden tot aan het randje van het waadpak op sommige plaatsen.
Heb nu een pokke dure simms sling gekocht die waterdicht zou moeten zijn.
Ga het binnenkort testen :-)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Scaramouche

Quote from: jo flyfishing on March 05, 2020, 11:33:27
waden tot aan het randje van het waadpak op sommige plaatsen.

op een gegeven moment wordt het gewoon tijd voor een neopreen duikpak  ;)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jo flyfishing

Heb ik 7 jaar geleden verkocht na een jaar of 25 te hebben gedoken.
Dat gezegd zijnde, aan de Belgische kust zouden er vissers zijn die dat doen (in de zomer)
Quote from: Scaramouche on March 05, 2020, 12:41:50
op een gegeven moment wordt het gewoon tijd voor een neopreen duikpak  ;)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Beertje

#9
In Il sur la sorque (Frankrijk) daar is een vliegvisshop die zelf handmatig vliegvisvesten maakt die extreem kort zijn Korter kan niet want dan gaat het water over je waadpak rand. ik plaat een linkje van de website en kijk maar eens naar de man op de foto ( dit is Eric Arnoude gids en eigenaar van de zaak) hoe kort dit vest is.

P.s. Volgens mij spreekt Eric ook Engels dus als je wilt, kun je een mailtje sturen in het Engels.

http://www.sorguett.com/index_m.html
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Quote from: Gert on March 05, 2020, 08:26:40
Ik denk dat je het beste kunt slagen bij een motor(kleding)zaak.

Heb er zelf ook ff naar gekeken. Zijn meestal ook flink aan de prijs, maar wat je denk ik ook niet moet hebben is een reflecterende rugzak. Voor op de motor wel, maar voor het vissen niet  :D

sarca2

ik heb bij de action een prima lichtblauwe waterdichte rugzak gevonden voor een tientje maar had toen al deze: https://www.decathlon.nl/p/waterdichte-rugzak-20-l/_/R-p-149215?mc=8387664&c=GRIJS  Bij de action was wel 6 maanden geleden en dan kan het daar wel weer weg zijn. Die van Decathlon is overigens perfect ook qua volume. 
::new::

Martijn

Ha Thomas,

Ik heb voor trekking en vissen uiteindelijk -na veel verschillende tassen te hebben geprobeerd- gekozen voor 2 verschillende tassen.
Bij het vissen wil ik niet teveel in mijn tas kunnen stoppen (zelfbescherming), 0.5 liter thermosflesje koffie, litertje water, 2 vliegvisdoosje en een dun regenjack.
Bewust zo klein mogelijk, heb je meer ruimte neem je meer dingen mee. (hij is alleen niet waterdicht, maar is voor mij nog niet onoverkomelijk geweest... 14 liter groot, groter hoeft voor mij niet).
Bewust geen slingbag, dat werkte bij mij niet. Kleinere rugzak hangt meteen een stuk hoger op je rug.
Hiervoor heb ik deze:
https://www.hengelsportfauna.nl/scierra-kaitum-back-pack.html

Voor trekking wil ik een grotere dagrugtas, voor: regenbroek, regenjas, 1 a 2 liter drinken, brood, de mogelijkheid om een fleecejack erin te doen, waterdicht, appeltje, e.d. Dan wil ik niet teveel hoeven te proppen. Heupgordel, ook fijn voor trekking. Zwaardere bepakking, dus ik heb hier ook meer wensen hoe het op mijn rug hangt.
Dus bewust een stuk groter (https://www.dewitschijndel.nl/vaude-bike-alpin-rugzak-25-5-black/).

En 2 tassen zijn altijd handig, kan je je visspul erin laten zitten  :-)

Scaramouche

Die Vaude heb ik ook, voor als ik een lange tocht op de racefiets doe. die heeft als extraatje dat er een regenhoes in zit die je over de tas kunt trekken als het nat wordt.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Martijn

....en mocht je een tas hebben gevonden die volledig aan je wensen voldoet, maar niet waterdicht is, en er zit geen regenhoes zij, dan zijn die hoezen ook op Aliexpress te bestellen voor een paar euro. Ik heb er ook 1, voldoet prima en in meerdere kleuren te krijgen
8)

weerwolf

kijk eens naar ortlieb en gabbag, die hebben echt waterdichte rugzakken

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Mike

#16
Ik heb deze slingpack een paar jaar geleden gekocht en ben er erg tevreden mee.

https://www.youtube.com/watch?v=OlBhbl758BA&t=8s

Super minimalistisch en zeer practisch.
Ik kan m ook dragen en gemakkelijk "slingen" icm met mn GoPro Chestmount. Past precies een dun regen jackie, fles water en wat vliegendoosjes in. Handig elastiek achterop waar je nog meuk in en tussen kan prakken.



Ik heb er zelfs een paar keer mee gezwommen (niet altijd vrijwillig) en alles was kurkdroog en das wel zo fijn met dat zoute water.

[attachment id=1 msg=181064]

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

JEVDE

Je zou, voor wat je mee wilt nemen, eventueel ook nog aan een waterdicht waist pack kunnen denken. Ik houd mijn bovenlichaam altijd graag vrij tijdens het vissen. Minder gedoe met de lijn en zo, maar vooral fijner voor als je last van je rug hebt of zulke lange dagen maakt dat je wel last van je rug krijgt.


JB

Quote from: sjoerd on March 07, 2020, 21:09:27
Hij zocht een goedkoop rugzakje😃😃😃😃

:D  zag duurdere voorbij komen :D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10