ijsland

Started by maurice, March 26, 2014, 11:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Woen

Als je een rondreis maakt in IJsland koop je gewoon even een Fiskekort. Kost iets van 30 euro en dan kan je op veel plekken het hele jaar vissen.

sjoerd

Quote from: Hans-oet-remunj on March 28, 2014, 11:41:41
Kan ik me iets bij voorstellen, zo vraag ik me al een tijdje af of het vangen van een flinke King (15 kg+) nog wel leuk is. Op eenhandig #8/9 heb ik nl mijn handen soms al behoorlijk vol gehad aan bv een verse keta of coho van een kilo of 8kg, uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid pit die er inzit (hetgeen nogal kan verschillen).



Ik vond het vangen van deze 1.10 lange King wel heel leuk!!!!! Deze ging aan een 9 hengel en gaf een prachtige dril.
Wie goedkoop (Pacifische)zalmen wil vangen in een schitterende natuur zou toch BC eens moeten overwegen.

Sjoerd

Hans-oet-remunj

zeker een mooie plaat en vangst sjoerd... ::goodjob::

wat ik me afvraag is hoe die dril is, in het begin een onhoudbare run, en vervolgens een uur lang "zementsäcke ziehen" ?  Dat is wat ik me nl nog al eens heb laten vertellen.....  (Is dat typisch voor king, of hadden de betreffende vissers alleen ervaring met de wat minder verse exemplaren) ?



sjoerd

Na de aanbeet, de aanslag, waarbij er eerst niks gebeurde. Alleen de hengeltop bewoog op het ritme van zijn staart, dan ineens een run tot de volgende stroomversnelling en dan weer stroomaf enz/ Kortom een enerverende dril van een dik kwartier, schat ik. Blij dat ik een groot schepnet kon gebruiken van een Canadees, dat bekort de landing een stuk.
Het maakt wel uit in wat voor rivier je vist, of je kunt meelopen of niet.

Sjoerd