zimbabwe

Started by noahverboom, April 05, 2014, 08:42:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

noahverboom

Hallo Allemaal,

komende zomervakantie ga ik naar Zimbabwe met mijn vader en ik kan daar waarschijnlijk vissen op Lake Kariba.
Heeft iemand ervaring met dit land? 

maurice

Sorry Noah hier kan ik je niet mee helpen.

Maar wel lekker 2X vakantie
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rene V.

Wat ik over dit land volg met een regelrechte haat >:( tegen blanken zou ik naast een hengel toch echt een pistool meenemen ter zelfverdediging :(
Helaas zijn er meer landen die paradijsachtig waren maar nu iets rommeliger zijn.Mijn zwager is directeur Afrika voor een brouwerij dus ik vang wel eens iets op,uitkijken daar.


groet Rene V.

noahverboom

Bedankt voor de waarschuwing Rene,
Ik zal goed uitkijken.
Maar ik denk dat het wel goed komt want ik ga naar familie van vrienden hier.
Zij nemen mij en mijn vader mee zijlen op Lake Kariba en daar kan ik waarschijnlijk vissen.

Bone F

Tigerfish op de Zambezi!!

Gerrit72



Noah, kan je niet helpen, maar wens je veel plezier!






Mag ik mee? 
The only difference between men and boys is the price of their toys.

noahverboom

Bedankt allemaal ik heb er zelf ook heel veel zin in!!

catchem

Ik ben 18 jaar geled3en in Zimbawe geweest (backpacken). Als je niet opsteld als een arogante kolonist zul je veel leuke mensen tegenkomen. Besef dat wij in Nederland per dag verdienen daar een vermogen is waarmee je welvarend ben. Ik heb toen in oost afrika veel lol gehad met geleende kano's, maar aan vissen was ik niet toegekomen. Natuurlijk is er veel veranderd, zeker in de periode dat er rellen waren met de engelse kolonisten, lees ook op sites van backpackers hoe de sfeer nu is.

Eric Wijngaarden

Wat een gezeur over de lokale bevolking...typisch Nederlands. Er is geen beter mens dan een Boer !
Vliegvissen in Kariba vergt nogal wat ervaring en een speciale manier van vissen. In de eerste plaats is het vissen vanaf de oever (mocht je een plekje vinden) niet aan te raden i.v.m. creepy/crawling creatures.
In April ben ik nog geweest en heb met een 6-je gevist op Tijgers met een medium sinkende lijn. Aangeraden wordt om een 8 te gebruiken. Dit is mij te zwaar omdat de meeste vissen tussen de 1 en 1.5 kg wegen. De uitzondering kan je met een 6 ook prima handelen. Neem wel een reel met minstens 100 backing. Drijvend heeft niets gebracht en snel sinkend is niet mijn ding. Midden op het meer heb je toch niets te zoeken want de vis zit toch waar ze kunnen azen. De manier van strippen bepaald of je vis vangt of niet. Mijn ervaring is werpen, stok onder de oksel en binnen halen, zo snel mogelijk. Uit het niets komen ze en het is een aanval op de streamer. De run die volgt laat de lijn in een mum strak lopen en dan krijg je bij elke vis dat hij spontaan het water uit komt. Op U-tube zijn leuke filmpjes te zien.
Nog wat tips: draag een hoed want de Afrikaanse zon is een beetje anders dan hier, gebruik minstens factor 50 creme en pas op voor je vingers.

BV

Rare openingszin voor een nieuwkomer...
Wie was er aan het zeuren?

catchem

Het zal wel over mijn opmerking gaan. Een Boer is een blanke afrikaan en zijn veelal afstammelingen van de oorspronkelijke kolonisten. Toen ik daar was waren dit ook de mensen waar ik me veel aan ergerde. Arrogant en racistisch. Ik kreeg van hun veelal de tips om gewapend op pad te gaan en vooral niks weg te geven, want dan leerde ze dat ze niet hoeven te werken (alsof ze het over kinderen hadden). Op pad gaan zonder geld maar met een pakje sigaretten de je samen met andere in de schaduw oprookt geeft meer leuke contacten dan zichtbaar met een mes of gun rond te lopen en je zittend op een stoel te laten bedienen.

sjoerd

 Op pad gaan zonder geld maar met een pakje sigaretten de je samen met andere in de schaduw oprookt geeft meer leuke contacten dan zichtbaar met een mes of gun rond te lopen en je zittend op een stoel te laten bedienen.
[/quote]

Tsja, maar ik rook niet :-[ :-[ :-[ :)

Sjoerd

catchem

Ze zijn ook meer om uit te delen  ;)

Nigel

https://www.youtube.com/watch?v=C-LNM23v2xI

ze zitten ook in dat meer waar je het over heb