Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit59

En zo hoort het nu Mark! ::bravoo::
Het houd je toch nog wel een klein beetje bezig  :) :) :) :)

Gerrit

iMarco

Ik had er ook een in de bek.

Lange tijd niet gevist in het zandgat naast de IJssel in het dorp waar ik ben opgegroeid maar waar ik al lange tijd niet meer woon maar nog wel lid ben. Ik wilde toch nog eens proberen een snoek te pakken daar. Of een snoek vangen of mijn lidmaatschap beëindigen [emoji57]. Dat was zon beetje de inzet.

De eerste worp was het al raak. Volle bak aanbeet en vervolgens leek het wel of ik een baksteen had gevangen. Dat moest een mooi vis zijn.

Een minuut of tien en iets van acht runs verder (het beest ging maar door en ik stond echt niet als een sissi te drillen) kon ik de vis landen. Wat een power man. Een nieuwe vliegenlat Pr kon genoteerd worden... 94 cm.

Ik blij en de hengelsport vereniging blij[emoji106]. Ik kom nog wel eens terug.

Goede feestdagen....

Marco








Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59


wouter veuger


Beest

Mooie vis en foto's Marco

gefeliciteerd met je nieuwe pr  ::goodjob::

iMarco

Bedankt mannen. [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FrancoisCKX

Een mooie polderbaars op deze tweede kerstdag. Had behalve mijn streamer nog een haak met een stuk onderlijn in z'n bek. Die heb ik er ook maar uit gehaald. Heeft hij ook een beetje kerst.


wh82


jo flyfishing

Hier ook een laat kerst cadeautje. Heb 7 stuks even uit het water gehaald en weer terug gezet en nog 2 missers.
De 2 kleinste staan niet op de foto, de grootste was tegen de 80 aan.












"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit59

Mooi Jo!
7 stuks is geen alledaagse vangst.

Gerrit



Beest

Dat is zeker een lekkere 2de kerstdag
met zo veel snoeken jo flyfishing

jo flyfishing

Bedankt, mag zeker niet klagen, hoewel de voormiddag niet veel actie bracht. Pas na de middag zijn ze wakker geworden.
Van de 7 waren er 2 bij die de eerste maal gelost waren, maar zo 'happig' waren dat ze de volgende worp weer voor de bijl gingen.  8)
Zo mogen er nog dagen volgen, dat is als mijn vergunning van 2016 eindelijk in de bus valt.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit72


Marco, Francois en Jo, mooie vissen!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

Mooie vissen heren.

Super snoek Marco
Top aantal Jo
Vette baars Francios
::bbq:: ::proost:: ::proost::

FrancoisCKX

Dank, heren. Ik dacht eerst even dat ik vast zat, hij wilde niet in beweging komen. Maar toen hij eenmaal van de bodem was, had ik hem verrassend snel in het net. Even naar de tandarts met hem, gauw op de foto en weg wastie weer.

iMarco

Quote from: jo flyfishing on December 26, 2015, 20:46:41
...Heb 7 stuks even uit het water gehaald en weer terug gezet en nog 2 missers....

Gaaf man, zeven stuks....

mooie kleur vissen trouwens!

MarcelN

Kicken Jo zoveel snoeken ::goodjob::
Ik was vanmiddag even kort hier in de polder uit de auto gestapt, laarzen aan, streamer uitlaten en hoppa, mooi snoek van tegen de 80cm in het water! mogen onthaken dus geen foto :P

Gerrit59

In het water onthaken? Die gelegenheid heb ik niet vaak gehad. Is dat trouwens niet lastig, want de snoek gaat toch met de kop slaan.

Gerrit

MarcelN

#1269
Ik doe dat heel vaak juist, vooral omdat ik die greep niet machtig ben :-[
Haak zat in de mondhoek, tangetje erop....ze ging 1 keer schudden en was los en weg.
Ik gebruik ook nooit een weerhaak, al zag ik wel dat de speld was open geschud :-X

Gerrit59

Kan ik me ook voorstellen Marcel, dat gebit is niet niks :)
Filmpjes op YouTube goed bekijken en dan 'gewoon doen'. Als je het voorzichtig doet (vooraf kijken waar de haak zit....) valt het reuze mee.
Ik heb in al die jaren toch al wel wat snoek gevangen, maar meestal niet gehaakt in het lipje....

Gerrit

jo flyfishing

Inderdaad, nog niet veel gezien dat je zomaar aan de haak kunt.
Ik schep ze meestal, en dikwijls lost de haak al van zichzelf in het net (geen weerhaak. zoals je zegt)
Gisteren was er echter eentje bij waar ik blij was dat ik een lange arterieklem had, en dan is het wel zo handig als je de snoek goed kunt vasthouden.
Toch ff zoeken naar die filmpjes, Marcel.


Quote from: MarcelN on December 27, 2015, 18:27:44
Ik doe dat heel vaak juist, vooral omdat ik die greep niet machtig ben :-[
Haak zat in de mondhoek, tangetje erop....ze ging 1 keer schudden en was los en weg.
Ik gebruik ook nooit een weerhaak, al zag ik wel dat de speld was open geschud :-X
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sjoerd

Vanmiddag even een Kerstglitterstreamer uitgeprobeerd samen met zoon Menno. De meer dan 30 cm lange streamer werkte mooi in het gekleurde water. Drie missers en een twee snoeken konden we landen.

sterke snoek uit best wel gekleurd water


merry Christmasstreamer

Sjoerd

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

MarcelN

Hahahaa geweldig Sjoerd, wat een pestzooi uit die muil, lachu ;D