Rec. Wt.

Started by MartinT, February 23, 2013, 19:20:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond

Nee hoor Bert, dit maak jij er nu weer van. De materie is niet zo simpel om te zeggen dat de CCS methode alles bepalend is, dat is wat ik probeerde duidelijk te maken. Het tweede wat ik probeer duidelijk te maken is het laatste stuk om een goede combinatie te krijgen is om de juiste lijn te zoeken bij de juiste hengel. En daar hebben we het over gevoel. That's all.

Verder erger ik me hetzelfde als jij aan die wildgroei in hengels en lijnen. We staan echt niet recht tegenover elkaar zoals jij wellicht denkt. En geloof me, ik zie heel goed in dat je behoorlijk kennis van zaken hebt, ik probeer hier dus helemaal niks te bewijzen.

@ Rob, dat snap ik ook nog wel..., ben niet helemaal achterlijk.

Voor de rest, ik heb nog een aantal Fair Play stokjes op de zolder liggen. Het zijn dan wel kaperhengels. Ik was vroeger namelijk een enorme liefhebber van dit spul dus ik ben de laatste die zegt dat het zwabberstokken zijn. Het is alleen een heel andere filosofie wat Schreiner hanteerde, echt heel afwijkend...
::wtf::

MarcelN

Quote from: Raymond on March 11, 2013, 18:21:44
Voor de rest, ik heb nog een aantal Fair Play stokjes op de zolder liggen. Het zijn dan wel kaperhengels. Ik was vroeger namelijk een enorme liefhebber van dit spul dus ik ben de laatste die zegt dat het zwabberstokken zijn. Het is alleen een heel andere filosofie wat Schreiner hanteerde, echt heel afwijkend...
Gaaf, ik heb die groene special light, pas zelfs een 2e erbij van MP, gaat helemaal krom geweldig! Fijne penhengels, die electroboys met hun bier en tentjes.... :-X
Maar nu on the fly, ik vertroetel ze nog wel.

Raymond

Quote from: MarcelN on March 11, 2013, 18:29:08
Gaaf, ik heb die groene special light, pas zelfs een 2e erbij van MP, gaat helemaal krom geweldig! Fijne penhengels, die electroboys met hun bier en tentjes.... :-X
Maar nu on the fly, ik vertroetel ze nog wel.

Ik heb een Winston Special Light en een Winston Special Heavy. Beide inderdaad helemaal krom gaan tijdens de dril. Met die Special Light heb ik behoorlijk grote vissen geland met 16/00 nylon, onvoorstelbaar. Die Special Heavy is een beest! Ik heb de zwarte uitvoeringen met reelringen op kurk. Zijn al hengels van 25 jaar oud, zoiets...

Yep, nu weer 'back on the fly'
::wtf::

Raymond

Nee Rob, ik heb het gewoon een beetje verkeerd geformuleerd... ;)

Maar goed, ik denk dat we op een punt zijn gekomen dat we er met z'n allen maar eens goed over moeten nadenken. Ik denk ook dat het altijd een geworstel zal blijven om de perfecte lijn voor je hengel te vinden. Soms lukt dat direct, soms is het maar wat aankloten. En voor een heel groot deel ligt dat zeker wel aan de fabrikanten die onze zuurverdiende centjes uit onze beurs willen plukken.

Ik heb niet de wijsheid in pacht al lijkt het zo over te komen. En wil gaan vissen en ik krijg slechte zin van het pak sneeuw dat nu valt..., pfff...
::wtf::

MarcelN

Toch wel een leuk topic achteraf, zeer leerzaam en we worden het nog eens ook, wanneer gaan we weer Rob?
Raymond, die link moet je eens op het roofvisforum plaatsen, mij noemen ze een snoekendoder met mijn Rapier en 12/100e nylon 800gr. trekkracht, het leuke is, die snoeken hebben het helemaal niet door dat ze vastzitten, pas bij de kant gaan ze jumpen, zo het net in ;D Sukkels daar met die zeehengels en nanokill lijntjes, die malloten komen vanaf april ook op het OVM jongens, schop ze de dammen af!

Beertje

Ik heb nog een 10 gr spinhengel van Schreiner.Maar dat is toch wel een heel fijn stokje.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

hilco

die gooien het lekkerst met 40 gram lood ............hef je amper moeite te doen ...........

MarcelN

Mafkees Hilco, maar die 10gr. en 5gr. en de 3gr. florett heb ik ook in cobolt, ben niet zo'n grafiet man, misschien ouderwets ::) Nu nog een Kreidler Florett ::goodjob::

Rick

Of een zundapp boswachter... :P

Ik heb besloten om me open te stellen voor de dingen die hier worden gezegd.
Mijn 7 is volgens de tabel een echte 7 (ERN 7.3)  dus ga ik gewoon eens een lijn proberen die daar bij hoort.
Kijken wat het brengt.
Sorry als ik eigenwijs over kwam, de tijd zal leren of ik mijn mening moet bijstellen..

Beertje

Ik ben meer van de puch. en dan met hoog stuur hé :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

jan

ALS.......

.....Ik mijn lijn niet ver genoeg uit mijn hengel top krijg, ga ik werplessen nemen.
.....Ik lekker veel lijn in de lucht kan (moet) houden om "mijn" vis aan te werpen, sta ik op de verkeerde plek.
.....Ik pijn aan m'n arm(en) krijg van het werpen, ga ik eerst eens op de oever zitten om te kijken of er wel vis aktief is (ben een droge visser).
.....Er dan helemaal niets lukt, ga ik lekker genieten van de natuur (hoort er ook bij).

En dan maakt het toch niet zoveel uit, hoeveel PK mijn Fiatje heeft....toch?

Jan.

weerwolf

#86
Back on topic:




Kunnan 3/4 een 2.7
TFO Signature #2 is een 2.5 ern
TFO Profesional #2 is een 2.5 ern
CTS Afinity MX #4 is een 3.5 ern


4 Hengels en geen enkele die klopt. Wat wel leuk is dat TFO van beide tweetjes consequent een 2.5 maakt terwijl ik meerdere 2 lijnen heb die niet echt op allebei de hengels willen!!


TFO een halve aftma te veel en CTS een halve te weinig.


Ik had geen stuivers dus ik heb munten in een zakje gedaan en het totaal gewicht gedeel door 3.92 wat het gewicht is van een stuiver.
http://euro.raddos.de/nederlands/munten.php

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hilco

kijk dan weetje wat , en kan je je maatregelen treffen .

Alhoewel ik het geen schandalige resultaten vind

jan


jan


Heel graag Rob, maar of dit al in 2013 kan gaan gebeuren???

En wat vliegvissurt betreft.....hij stelde gewoon een vraag en ik heb deze naar eer en geweten beantwoord.

Echter, IK, als gekke Panningnees, zou ook op het OVM vinden, dat IK op de verkeerde plek zou staan als IK veel lijn in de lucht zou moeten houden. IK zou gewoon, op mijn manier, dus niet rennend door het water, dichterbij "sluipen". (Gaat op ieder ander water, dus zal ook wel gaan op het OVM.)

IK heb, ook na 17 vliegvis jaren, niet de technische know how om veel lijn in de lucht te houden, zonder de vissen aan het lachen te maken.

Jan.

jelle

even de regel van de aktie van de hengel
wanneer ik aan mijn #6 30 5 cent muntjes hang dan buigt bij 67graden alleen het eind door en bij 59 graden de hele hengel
dat zie ik goed toch?
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens