Baggelhuizen 03-05-2013

Started by Ron, May 03, 2013, 19:56:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron

Vandaag even wezen vissen in Baggelhuizen ,we waren met ze tweeën ik had 7 aanbeten waar van 4 gevangen.
waaronder deze mooie forel .

dit is nog een foto van de zelfde forel en

mijn vismaat had 4 aanbeten en die heeft er maar 1 gevang,en dat staat op dit filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=-JaZqgHtk3U

Arie de Vries

Mooi filmpje , zag dat jullie hem maakten, ik was er ook, heb 1 aanbeet gevoeld, maar geen vis gevangen, wel genoten van schitterend weer
Groet, Arie

Ron

Quote from: Arie de Vries on May 03, 2013, 20:21:44
Mooi filmpje , zag dat jullie hem maakten, ik was er ook, heb 1 aanbeet gevoeld, maar geen vis gevangen, wel genoten van schitterend weer

Arie was ij daar bij het riet aan het vissen .

Arie de Vries

Ja, grijs baardje, min of meer witte hoed, denk dat we elkaar even gesproken hebben toen jullie achter me langs liepen.
Groet, Arie

Ron

Quote from: Arie de Vries on May 03, 2013, 20:32:59
Ja, grijs baardje, min of meer witte hoed, denk dat we elkaar even gesproken hebben toen jullie achter me langs liepen.

Ja dat klopt Arie ,wij zijn later stukje verder gaan vissen daar heb ik nog 3 weten te vangen met een piepbal buzzer.

Arie de Vries

Ik heb alleen een aanbeet gevoeld op een roodstaart goudkopje, verder deden mijn Bibio, Diawl Bach, Buzzer en Stokje helemaal niks. Heb je een plaatje van de door  jou gebruikte piepbal  Buzzer? Of was die al eens gepost?
Groet, Arie

Arie de Vries

Heb hem gevonden, was een swap in 2012
Groet, Arie

sietzedevisser

Mooi daar zeg! Mooie vis ook. Blijft mooi dat reservoir vissen. Kan iemand misschien vertellen of baggelhuizen met het ov bereikbaar is? Zou er graag eens vissen.

Arie de Vries

Ov. Naar Assen zal probleem niet zijn Sietse, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoedicht je bij de plas kunt komen. Er schijnt een halte op de Balkenweg te zijn maar waar die precies is en hoe ver je dan nog moet lopen?? Geen idee.
Groet, Arie

Beertje

Ik denk dat er vanaf het station wel een bus naar de woonwijk Kloosterveen gaat,die komt dan ook langs de achterkant van baggelhuizen.Als je daar dan kan uitstappen b.v. terhoogte van Hotel v/d Valk dan loop je zo door het bosje naar baggel.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72



Direct bij de rotonde aan de Kloosterveenkant is een halte.
Vandaaraf is het denk ik 200 meter naar de plas ;D
Bij de rotonde het fietspad oplopen en dan zie je de plas al.
Linksaanhouden op het fietspad en na 100m is het clubhuis.
Ik zal eens kijken welke lijn en Halte naam het is.

The only difference between men and boys is the price of their toys.

sietzedevisser

Ok super! Als ik eindelijk het geld heb om mijn 5# te laten repareren eens een bezoekje brengen

Gerrit72


Net even gekeken bij de halte (Halte Torenrotonde);

- Lijn 4 komt er langs.
- Lijn 309 Q-liner komt er langs.

Als je uitstapt sta je tussen twee rotonde's. Op 1 v/d rotondes staat een roestig kunstwerk,
waarachter je ook hoogspanningsmasten ziet (die lopen over de plas).

Aangezien Kloosterveen een wijk is met 10.000 inwoners (dorp op zich), verwacht ik dat er regelmatig
een bus langskomt. Veel succes als je gaat (5-je al weer klaar?)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72


Zojuist zag ik dat ook lijn 19 vlak bij de plas uitkomt.
De halte is vlakbij een brug in de Drentsche Hoofdvaart.
Vanaf die brug is wederom de rotonde met kunstwerk te zien.
Is ongeveer 100 meter meer lopen al halte Torenrotonde.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

sietzedevisser

#14
Ok super . Nee helaas is het 5je niet klaar. Is al de 2e keer dat die gebroken is dit keer niet te reparen en een nieuwe top bestellen kan niet meer(goedkope, doch zeer fijne ron thompson). Helaas kan ik de komende tijd niet ff een nieuwe hengel ophoesten. Had er een voor me verjaardag morgen gevraagd maar helaas hadden mijnouders andere plannen. als ik eindelijk een nieuwe hengel heb ga ik die (hopelijk) inwijden op baggel :P

Heintje Davids

Een hengel die niet meer te repareren is zie je maar weinig. Meestal weet een goede hengelbouwer er nog wel een mouw aan te passen. Ik heb toevallig nog geen uur geleden een gerepareerde hengeltop opgehaald waarvan ook iedereen zei dat ie niet meer reparabel was.
Sietze, ik weet niet waar je woont maar als je toevallig eens in de buurt van Utrecht bent, wip dan eens binnen bij Traditional. Ton Temming, de eigenaar is een geweldige hengelbouwer, dus niet iemand die alleen maar blanks afbouwt maar ook echt blanks ontwikkelt. Misschien kan hij je toch nog helpen of stuur 'm een mailtje met foto van de breuk. Je weet het nooit.

HappyFisherman

Die zou bij Scott moeten werken  ::)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sietzedevisser

het probleem is dat de hengel al eerder gerepareerd is(tungsten goudkopstreamer maatje 4.3mm   :-X ). Het gaat overigens om de top en het is een nieuwe breuk. Een echte hengelbouwer is een optie maar aangezien deze hengel slechts 60 euro koste weet ik niet of dat het waard was. Helaas gaan momenteel al mijn geringe inkomsten naar een andere enorme kostenpost waardoor ik ongeveer 20 euro per maand te besteden heb  :-[

Gerrit72

Dat schiet niet op Sietze :(, balen voor je. Als je echt eens wil vissen, wil ik wel een hengel voor je in het clubhuis leggen, dan kun je die gebruiken (zolang je maar niet met 4.3 mm goudkopstreamers gaat gooien ::geweld::).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

sietzedevisser

Schiet inderdaad niet op  :(. Van dat aanbod zou ik graag een keer gebruik maken. Misschien lijkt het je leuk om een keer mee te gaan dan? Is misschien ook wat prettiger dat je weet aan wie je een hengel uitleent  ;).  Ben ook nog nooit op baggel geweest namelijk.

Gerrit72



Dat is ook een uitstekend idee! Maar indien we niet af kunnen stemmen, dan leg ik daar gewoon en hengel neer, geen probleem. Pb tzt maar even, dan spreken we wat af, altijd leuk.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

sietzedevisser

Voorlopig geen tijd maar zal zodra ik weer kan een pbtje sturen