Biestse Oevers

Started by kees, August 29, 2011, 12:42:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kees

Ik ben door onze visvereniging uitgenodigd om as zaterdag een ochtend te gaan vissen in forellenplas Biestse Oevers.
Al de leden zijn verwoede dobberaars alleen ik ga daar een aantal vliegen dopen.
Om daar een niet al te slecht figuur te slaan tussen mijn medevissers wil ik wel een beetje voorbereid zijn.
Wie is er laatst nog geweest en kan mij adviseren over de juiste tactiek en/of vliegen.

HappyFisherman

Volgens mij wordt het tegen het weekend mooi weer en dan zou ik op een plas beginnen met droog. Zelf pak ik vaak sedges op maat 10 of 12, werkt meestal... De vijver zelf ken ik niet, maar daar kunnen andere leden je vast iets over vertellen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

aalbrecht

kleine streamers van rond de 3 cm met veel glitter wit zilver en geel
vliegvissen is een passie

Troutbuster

Kees, ik was er een aantal weken geleden
een paar vissen op een oranje streamer
Maar..
Het mooiste was het laatste uurtje
achter elkaar op een droge vlieg
Gewoon een bruine palmer
Ze vochten erom als gekken het leek verdacht veel op voedselnijd!

Tip;

Ik weet natuurlijk niet welke vijver je gaat maar ik tip vijver 1 en dan ook plaats 1 (of 2 of 3 maar niet verder)
Ook aan de andere kant plaats 20 (of 19 of 18 maar wederom niet verder terug!)

Het zijn dé stekken geloof me!

Succes en ik spreek je vrijdagavond wel

Oléééé
"Petri Heil"


drefter

Ik ben er ook geweest een aantal weken geleden idd dicht bij de kantine daar zitten ze dus je moet vroeg zijn om een goed plekje te bemachtigen en een streamer in de kleur oranje die doen het daar wel.

Gr Martin

Rossie69

oke

staart maraboe oranje
body oranje binddraad of wat dan ook.
krraagje van oranje dubbing(ice bv) of chenille.
en dan een goudkop of oranje kopje(kraal.

succes

kees

Zaterdag was het dan zover, en wat een geweldige dag hebben we gehad.
En dan bedoel ik voornamelijk het weer want de visserij was wat mij betrefd ronduit .............. slecht.
Heb jullie tips gevolgd, stond op stek 1 en gevist met oranje en witte streamers, GRHE's, bruine en witte palmers in alle maten en nog veel meer, zowat al m'n vliegen zijn wel nat gemaakt maar het mocht niet lukken.
Heb in totaal 2 aanbeten gehad op een zwart/witte bont streamer haakje 14 en heb er 1 van geland.
Als excuus zie ik maar dat mijn medevissers ( 7 man) ook niets vingen en tesamen 3 vissen vingen.
Waarschijnlijk was de visserij slecht, of................ ik kan niet vissen.

Troutbuster

Nou Kees, dat je niet KAN vissen is onzin natuurlijk!!
Zaterdag was er een met hoge drukkende temperaturen.
De instabiele luchtdruk heeft grote invloed op vooral forel in stilstaand water.
Neem daarbij de situatie op de Biestse Oevers, waar de forellen vanalles en nog wat voorgeschoteld krijgen in een vrij beperkte leefruimte, dan is het duidelijk!!
Weer maar eens proberen als het wat koeler is want er zitten mooie vissen daar!!

Gr.

Jan.
"Petri Heil"


HappyFisherman

Putvissen en felle zon gaan niet samen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

drefter

Je ving zondag toch ook je visjes dus niet kunnen vissen is onzin.

Gr Martin

willywam

nee het ligt niet aan jou,
op de ronde bleek was het zaterdag ook bar slecht hoorde ik van jan,ik ben zelf zondag geweest ,en  heb er een gevangen.
de andere vissers (het was er behoorlijk druk) waren volgens mij de vangsten ook aan de magere kant.

willywam

Rossie69

water is te warm dat is het