Wild Reutum

Started by HappyFisherman, August 04, 2011, 11:52:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

owja das leuk van alles wat vangen zo dichtbij huis :)

leuk verslag Bram.

vliegvisserdorian

ik ga ook mijn pa maar is proberen over te halen dat we daar heen moeten. Ik denk dat het pas met pasen wordt :'( en dan gelijk een weekend want het is hiervandaan 2uur en een kwartier rijden :'(

vliegvisgek

ben er geweest met pino erg mooi aangelegd alleen wat sieger al zei wel heel erg troebel denk dat je er over 2 maandjes wel top kan vissen met de vlieg (helder) voor de rest erg mooi leuke eigenaar en super mooie forel en baars en in de achterste vijver vingen ze zich helemaal klem aan de steur en karper dus voor vliegvissers wel een uitdaging ;)

jdiepenmaat

Ik ben er vanochtend geweest, tot m'n grootste verbazing een spiegelkarper gevangen met een goudkopstreamer die ik langzaam door het water liet gaan (op zo'n 2m diepte). Een behoorlijke klus op een #5 hengel, maar na een minuut of 15 gaf 't beestje zich over.



Het water is zeker de moeite om eens bekijken, nu was het nog erg troebel. Diep vissen is noodzakelijk, en denk er ook aan dat weerhaken niet zijn toegestaan.

A{b}r{a}xa{s}

sta je toch even gek te kijken als je forel verwacht :)

welkom op Vliegvissers.nl trouwens !
veel plezier hier toegewenst

jdiepenmaat

Klopt, eigenaardige ervaring :-)

hendri

das wel een leuk knolletje voor op de vliegenlat!

vliegvisgek

in welke vijver ving je hem bosvijver of baars vijver want bosvijver mag je toch met weerhaak en baars niet omdat foto tussen beiden vijvers is ;) ;D

maar mooie vis hoor ::)

jdiepenmaat

Quote from: vliegvisgek on September 03, 2011, 20:26:44
in welke vijver ving je hem bosvijver of baars vijver want bosvijver mag je toch met weerhaak en baars niet omdat foto tussen beiden vijvers is ;) ;D

Op de baarsvijver.

HappyFisherman

Wel grappig dat ie daar verschillende soorten in heeft zitten :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Hallo allemaal,
Kan iemand mij zeggen wat de vangsten zijn op de bass vijver?
Zou as zaterdag daar eens naar toe willen rijden maar als de vangsten tegenvallen kan ik er beter van af zien, het nl een flink stukje rijden vanuit Nijmegen.

Bvd
Groet, Jan.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Dan zou ik de eigenaar gewoon even bellen. Hele aardige kerel die je wel kan vertellen of de vangsten goed zijn en waarmee gevangen wordt.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

er word gevangen op de baars maar denk niet echt veel want je leest of hoort er weinig van ik persoonlijk zou er gewoon heen gaan kan je altijd nog op andere vijver met vlieg wel mooi daar en erg vriendelijke eigenaar helpt je vast wel op weg ;D

jdiepenmaat

Quote from: Jan Damman on September 08, 2011, 15:35:46
Hallo allemaal,
Kan iemand mij zeggen wat de vangsten zijn op de bass vijver?
Zou as zaterdag daar eens naar toe willen rijden maar als de vangsten tegenvallen kan ik er beter van af zien, het nl een flink stukje rijden vanuit Nijmegen.

Bvd
Groet, Jan.

Ik heb er vanochtend 4 baarsen gevangen in 2 uur tijd, ben relatief beginnend vliegvisser.

vliegvisgek

netjes man waar ving je ze mee en hoe zink float lange leader hard of zacht strippen ben benieuwd :P

HappyFisherman

Hmmm, wat wordt het... Voetbal kijken de hele middag, of....Vissen. Ik ga lekker een paar uurtjes m'n laatste aanwinst proberen met een zinklijntje. Vosgarnaal er an en ik hoop dat die baarzen er op knallen :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

ben benieuwd

maar uh zwemt er ook forel dan ?
of alleen van die baars en meerval in die vijver

HappyFisherman

Ik was er om half 2 en heb tot kwart voor 3 gevist. Kwam een club anti-vissers aan die (met 20 man sterk) het gehele bevisbare stuk bezetten... Ok, dan maar weer naar huis en toch voetbal kijken :D
Heb er 3 gevangen op een zwarte booby, verschillende aanbeten gemist en 1x alles kwijt (ze hebben toch scherpe tandjes...)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

hoezo anti vissers.

nou ja zeg,dan zwiep je toch even overdwars langs je .
of je moet de volgende keer Weerwolf meenemen,die plaatst zijn vliegie,bijna onder je lip als het moet.
bb vissen met helm + vizier een must bijna hahaha

weerwolf

Ik was er vanmiddag ook nog ff. Ik was aan het "vreemdgaan" en ving nog een baars aan de spinstok ( wel ultralicht!!)

Ik was nieuwsgierig naar deze vijver en ben met vrouw en kinders die kant opgegaan. Een uurtje gevist samen met de dochter. En ineens kwam bram daar aanstappen.

Daarna nog even met de kids naar de speeltuin in reutum geweest. zo heeft het hele gezin vandaag weer genoten.


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

Quote from: weerwolf on September 18, 2011, 18:08:59
Ik was er vanmiddag ook nog ff. Ik was aan het "vreemdgaan" en ving nog een baars aan de spinstok ( wel ultralicht!!)

Ik was nieuwsgierig naar deze vijver en ben met vrouw en kinders die kant opgegaan. Een uurtje gevist samen met de dochter. En ineens kwam bram daar aanstappen.

Daarna nog even met de kids naar de speeltuin in reutum geweest. zo heeft het hele gezin vandaag weer genoten.
Das wel lekker ja was nog mooi weer toch

ieder wat wils.

snap dr geen bal meer van van die vijvers daar.


HappyFisherman

Vijver 1, 15 euro voor 2kg forel uitgezet
Vijver 2, 20 euro voor 3kg forel uitgezet
Vijver 3, 4 euro/uur catch and release op Baars, maar er zit ook meerval en steur
Vijver 4, 3,5 euro/uur catch and release op Karper, steur en meerval

Best leuk en ik ga er ook nog wel een keer vaker naar toe...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

moet dr dan toch is gaan kijken.

maar is niet echt wat me trekt daar.
zijn we nog niet gewent denk ik :)

maar je hebt het over baars?
is dat die stripper dan ? of gewoon hollandse baars ?


HappyFisherman

Zijn van die amerikaanse beesten (wipes) en die knokken wel goed!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

en euh gewoon met een #5je?? lijkt me best eens leuk, is het water al een beetje helder??