micro snaps

Started by catchem, February 08, 2011, 11:43:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

catchem

Heeft iemand van jullie ervaring met micro snaps om je vlieg aan de lijn te zetten. Is dit ook geschikt voor vliegen gebonden op haak #12

http://www.taimen.com/mt/product_info.php?cPath=70_314&products_id=2196


aalbrecht

wij gebruiken ze veel in de forelen vijvers is makelijk om je vlieg te wisselen .zal ze van de zomer ook gaan gebruiken in duitsland met het nimfen groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie

acer 1

ik heb ze wel eens geprobeerd,maar ze zijn wel micro(niet handig met grote handen/vingers.
voordeel is je hoeft je leader niet elke keer in te korten.

gr berrie

aalbrecht

daarom gebruiken we ze met de blops of de doknobbeler veel dus vrij groote vliegen
vliegvissen is een passie

vliegvisgek

ik gebruik ze ook wel zo nu en dan met droog werkt het niet maar ik heb ze van een sponser van het forum die zijn veeel makkelijker en goedkoper ook nog 25 voor 5 of 6 euro dacht ik
naam snaphooks ;)

catchem

Ik ben vooral van plan ze met een nimph te gebruiken.

Bij welke sponsor? misschien wil je een link erbij zetten?

vliegvisgek

flyfactory maar las net dat ze voorlopig gesloten zijn maar kijk maar op internet snaphooks van mustad vind je ze vast wel  :)

Rossie69

ken ook andere

voor de forelput zou het nog wel kunnen met streamers.
maar knoop net zo snel een nieuwe vlieg aan als met die snaps.

nadeel van ze niet gebruiken,is je leader wordt korter ;)

peter

Zijn die hetzelfde als svivels of...
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

seviles :) nee Peter

zijn toch wartels ?

he nederlands en belgies forum hahahaha engelse benamingen worden er gebruikt.
en kun je nagaan nl kan ik al niet normaal.


peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

mrproper


Arno

Ik gebruik ze eigenlijk altijd en met veel plezier
Ik wil wel een wedstrijdtje doen jij binden en ik met de snaphook weet zeker dat ik 3x de vlieg wissel tegen jij 1x
maar dat is voor een ieder wat zij of hij plezierig vind.
ook droge vliegen vis ik er mee en echt die gaat er niet eerder van onder.
in Denemarken heb ik nog nooit zonder gevist
met andere woorden ik vind ze ideaal.

Gr Arno

dartmayor

Op de forel put wil ik ze nog wel eens gebruiken maar verder ook niet.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

aalbrecht

deze van mustad zijn beter ook met mijn handen gaat het goed nou nog waar in nederland te koop
vliegvissen is een passie

Rossie69

ja zulke die proper laat zien dat zijn die ik bedoel.

ja goed Arno jij wint

catchem

Ik heb ze gevonden op de oude site van flyfactory, maar op de nieuwe kan ik ze niet meer vinden, maar kan ik zelf wel uitkomen (met een beetje omweg is flyfactory wel degelijk te bereiken)

Werkt het bij de snaphooks net zo als bij haken, hoe groter het nummer hoe kleiner de snaphook?
Ik heb maat 1 en 2 gezien.

vliegvisgek

heb ze pas nog gekocht was wel aan een huis bezoek toen hadden ze nog zat en wat arno zei vis er winters altijd mee zomers minder ;)

A{b}r{a}xa{s}

'k heb er ooit van BertJ een aantal vanuit Denemarken meegebracht gekregen.
Eén keer geprobeerd, maar voor kleine nimfjes zoals wij hier gebruiken vind ik ze geen succes en sindsdien liggen ze ongebruikt.
Op een forellenvijver, of vissend op zeeforel, zijn ze misschien handiger (maar heb ik geen ervaring mee).

Rossie69

krom ?
waarom dan toch wel een leader/tippit ringutje

A{b}r{a}xa{s}

bedoel je krom als in kromtrekken ? dat gebeurd met een ringetje niet, dat is sterker door de gesloten vorm

of bedoel je dat het krom is om dan wél met een ringetje te vissen ? zo'n ringetje blijft zo ongeveer drijven door de oppervlaktespanning vlgs mij

HappyFisherman

Ik snap em ook niet helemaal. Wissel je dan zo vaak van vlieg dat je een ringetje nodig hebt, omdat anders je leader zo erg inkort?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

Het lijkt mij vooral handig. Ik heb al een paar keer moeten stoppen omdat het voor mij te donker was om een fatsoenlijke knoop te leggen en met koude vingers lijkt het mij ook prettiger.
Het inkorten van de leader los ik op door aan een getrokken leader, nadat ik er een halve meter afgevist heb, een stuk flourcarbon te binden.

A{b}r{a}xa{s}

catchem, als je die microsnaps wilt proberen heb ik er nog wel een stel liggen voor je.
Ik gebruik ze zelf niet. Dus als je effe je NAW info doorgeeft stuur ik ze van de week jouw kant op.

catchem

Nou van dat aanbod ga ik zeker gebruik maken, ik stuur je een mail. :D