Zwemvest

Started by Sittingbull, August 28, 2020, 18:39:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sittingbull

Hallo collega vliegvissers,

Als beginnend vliegvisser heb ik veel vragen, zoals: is het aan te bevelen om bij wadend vissen een zwemvest te dragen
en zo ja is er iemand die hier ervaring mee heeft.

Vriendelijke groet en veel vis plezier.

Sittingbull

Gert

Mmmmm..... als het raadzaam zou zijn hadden er vast een heleboel vliegvissers ervaring mee. Maar ik heb het op een enkele uitzondering na ("moest van thuis") eigenlijk nooit gezien.
Vlot of bellyboat is een ander verhaal.

henkverhaar

D'r zijn wel visvesten met zelfopblazend drijfmiddel in de kraag. Maar ook daarvan denk ik niet dat er veel in Nederland rondlopen.

Ik draag wel (meestal, niet altijd) een zwemvest in mijn kano (inderdaad - moet van thuis), vooral in Noorwegen op de meren. Hij zit standaard in de tas met spanten van mijn vouwkano. Op korte tochtjes in mijn vaste kano wil ik m nog wel eens thuis laten...

Menno_siemensma

Quote from: Sittingbull on August 28, 2020, 18:39:50
Hallo collega vliegvissers,

Als beginnend vliegvisser heb ik veel vragen, zoals: is het aan te bevelen om bij wadend vissen een zwemvest te dragen
en zo ja is er iemand die hier ervaring mee heeft.

Vriendelijke groet en veel vis plezier.

Sittingbull
Tenzij je in heel wild water zoals grote snelstromende rivieren gaat waden is het eigenlijk niet nodig, de momenten dat je echt heel diep gaat waden in nederland waar je wat hebt aan je reddingsvest zijn vrijwel non existent. Enige reden wat ik kan bedenken dan is als je niet zou kunnen zwemmen maar eerlijk gezegd lijkt me het dan ook geen goed idee om op plekken te gaan waden waar je potentieel in diep water komt. ::)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Scaramouche

#4
Ik heb wel eens een vliegvisser bij Rozenburg op fint zien vissen, die stond heel ver en had inderdaad een zwemvest aan. Dat bood denk ik alleen maar schijnveiligheid, hij zou meer aan een pondje gezond verstand hebben gehad  ::)

Voor de rest ben ik het hier ook niet tegengekomen. In Bretagne zag ik ze er wel regelmatig mee lopen, dat waren vissers die echt de rotsen op gingen, zich lieten insluiten door het tij en dan pas met eb weer terugkwamen. Zelf heb ik er wel eentje aan in de kayak als het water kouder wordt.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10