deja vu

Started by paul de bruijn, November 16, 2024, 17:20:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paul de bruijn

Twee jaar geleden nogal mazzel gehad met op de juiste tijd op de juiste plaats te zijn.Paar dagen achter elkaar serieuze aantallen vis kunnen vangen,niet heel groot,maar groot genoeg om een hoop lol te hebben met af en toe mooie uitschieter.Vorig jaar niet gevonden die scholen,dus was niet heel best,al denk ik dat de overvloedige regenval invloed had.
Nu is het zo dat ik vorig jaar van baan ben veranderd en dat heeft 1 mooi voordeel,het bedrijf zit aan het water.Afgelopen week bij werkzaamheden buiten viel het op dat er nogal veel vis zat.Dus einde ochtend even het 4tje opgetuigd om mijn geluk te beproeven.Lang verhaal kort,eerste worp een knal,mooie voorn erop,en dit bleef bijna iedere worp vis opleveren.De snoek had het buffet ook gevonden,want die vlogen te pas en te onpas door het oppervlak heen.Gewoon dwars door de school vis het water uit,spektakel.Een dikke snoek presteerde het om naast mij het water uit te komen om een gehaakte dikke ruisvoorn te pakken,met hartverzakking tot gevolg.Gelukkig mis,de voorn kon ongedeerd teruggezet worden.
Ik denk dat de teller 200 plus was vandaag.Een dag om nooit te vergeten,ook omdat ik op een dag als deze aan het gemis van mijn overleden vismaat wordt herinnerd,want die had het ook prachtig gevonden.
Van de week maar s dunnetjes overdoen,want het verveelt niet.

Gert

Dat zijn beste aantallen Paul. Ik heb het vorige topic van je ook weer even teruggezocht. Is dit hetzelfde water, of ergens anders? Doet me nu ook weer denken aan wintervoorn.
Ik kom je graag een keer helpen vangen hoor, ik neem aan dat het niet ver van Amstelveen vandaan is. :D

paul de bruijn

Gert,is hetzelfde water,alleen andere plek.Ringvaart Aalsmeer.Gezien het feit dat daar niemand mag komen omdat het prive terrein is,behalve personeel dan geeft mij deze mazzel.Gisteren beduidend minder,stuk of 40,en ook de snoek was veel minder actief,al zal dat wel zijn dat die helemaal volgevreten was.

Gert

Ok, dank voor de uitleg, dan heb je inderdaad mazzel.
Maar er zullen misschien wel vergelijkbare plekken zijn die makkelijker toegankelijk zijn. Ik denk dat de vis erheen trekt omdat het beschut ligt en er misschien ook nog wel koelwater geloosd wordt.
Dat het nu al weer minder wordt, zou dat kunnen komen omdat de vis nog verder "het binnenland" intrekt?

paul de bruijn

Ik had toen inderdaad op andere plekken enorm veel vis,maar die waren opeens verdwenen.En ik ben er nog niet achter waar die uiteindelijk overwinteren.
Dat het de volgende minder was kan meerdere oorzaken hebben,ik begon pas om 15.00 ipv in de ochtend,het weer was volledig anders(vis lag veel dieper),maar wat heel vreemd was dat er eind middag tientallen kleine vissen in de oppervlakte aan het klooien waren,deze kreeg ik niet gevangen,maar waren continu bezig.En het is daar gewoon 4 meter diep.
Ik weet van voorgaande keren dat deze periode ongeveer 3 tot 4 weken duurt,maar dat zal uiteraard van diverse factoren afhangen.Omdat ik sinds kort een bootje heb heb ik wel meer mogelijkheden om wat meer te kunnen zoeken,al vermoed ik dat ze de havens intrekken,maar weet dat niet zeker.