foam vloertegel stripmand

Started by Menno_siemensma, November 07, 2024, 21:38:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_siemensma

Voor de niet facebookers hier dan ook even nog geplaatst. Ben wel redelijk content met het resultaat :)
Naar aanleiding van de post tijdje geleden voor een foam stripmandje, van de week gelijk maar aan de slag gegaan. Ik heb gekozen om geen extra versterking in te zetten los van een coating van rubber repair in de gaten. Mijn idee er achter is om het wat groter te maken dan de oude zelfgemaakt stripmandje van de groen witte hardplastic kinderopstapje uit de ikea. Ik vis er vooral mee op snoek, karper en zeebaars en zeeforel maar ook voor de (belly)boat handig. Vooral als je even wat sneller stript of meer wind staat was de oude te klein met iets van 30cm breed.
Deze versie is 42cm breed, 23-30cm diep en 11cm hoge rand. Riem is 3,8cm dik. Wat tips voor het maken: markeer eerst met stift de vorm van de mand, bevestig dan de nylon bezemharen door de gaten op de gewenste plekken.
 Maak 0,5-1cm lange 90 graden hoek onderaan de haar met een aansteker en lijm die vast met rubber repair. Zo trek je never die dingen er meer uit. Dan beide lagen op elkaar plakken met contactlijm, en DAN pas de vorm in 1x uit snijden of evt met hot wire(niet getest maar lijkt me ook vast wel een optie). Daarna de zijkant tekenen en snijden, gaten schuin in het foam maken en dan vastlijmen met bison contactlijm. De punten goed vastklemmen zodat die goed vast blijven zitten. evt nog extra laagje rubber repair op de randen. Dan nog even de binnenkant van de gaten coaten met rubber repair tegen schuren van de riem.
en qua kosten? 7 euro voor tube bison contactlijm (rubber repair is optioneel maar wel handig)
2 rubber tegels voor dit formaat, 1 kan net als je iets minder diepere versie wilt maken.
10euro voor 4 vloertegels van HBM onder andere.
en niet noemenswaardige kosten voor de nylon borstelharen, denk dat stukjes fluorcarbon van 1,5mm dikte ook prima zouden werken.

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Streamer

Simpel en effectief :D , deze ga ik zeker kopiƫren. Die vloertegels heb ik nog liggen van de action.
IHYT

Martijn