Daddy longlegs

Started by HappyFisherman, March 23, 2015, 10:01:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Prille beginner is onzin Arie, maar ik kan het wel ff uitleggen.

Steek een naald (bij je vrouw uit de naaidoos) door het foam en haal vervolgens daarmee een hackleveertje er mee doorheen, zodat deze na het naar voren klappen van het foam aan de bovenkant van je body komt. Andere veertje precies zo en de stammetjes even vastzetten met een paar slagen draad.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arie de Vries

De naald bij mijn vrouw uit de naaidoos halen was heel erg duidelijk  :P en ik begrijp nu ook dat je de vleugeltjes op deze wijze met het foam verbind. Dank voor de toelichting.
Groet, Arie

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

redtag

Mooi gedaan!
Hoe krijg ik nu die vervelende knoopjes in die kleine
fazantenfibers? Ehm,....langere fibers???

Wilco

Ik heb ze in Dld gebruikt en vanuit mijn standpunt zag ik een grote kopvoorn tot 2x toe deze vlieg voor zich uitdrukken. Johan Put en Weerwolf stonden vanaf een brug te kijken en volgens hun ging de vlieg tot 2x toe voor de vis uit doordat de stroming de lijn te pakken kreeg. Heb er dus nog niks mee gevangen.

Scaramouche

Quote from: redtag on August 21, 2015, 21:25:27
Hoe krijg ik nu die vervelende knoopjes in die kleine fazantenfibers? Ehm,....langere fibers???

good ol' Davie laat het hier mooi zien.
https://www.youtube.com/watch?v=6S9FVDoRjwk
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

maurice

Quote from: Wilco on August 24, 2015, 09:47:26
Ik heb ze in Dld gebruikt en vanuit mijn standpunt zag ik een grote kopvoorn tot 2x toe deze vlieg voor zich uitdrukken. Johan Put en Weerwolf stonden vanaf een brug te kijken en volgens hun ging de vlieg tot 2x toe voor de vis uit doordat de stroming de lijn te pakken kreeg. Heb er dus nog niks mee gevangen.

net als een hopper goed voor kopvoorn
::bbq:: ::proost:: ::proost::