Czech nymphing???? vragen

Started by Team, October 02, 2013, 17:32:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Team

Nou daar gaan we dan, kom hier niet al te veel van tegen op het forum.
Mike maakt er wel leuke leerzame filmpjes over,

Wat voor een lijn????    WF   of DT ???  ,  zie dat ze veel DT lijnen gebruiken???  waarom?? je gebruikt bijna geen lijn!!!

Heeft iemand al ervaring met de Nympf lijn #3  van A&M ???

En wat te zeggen over de setup, lijn, leader, indicator, ect.

Mijn hengel is een Snowbee Diamond  10 ft  #3   4 delig.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Mike

#1
Hoi Team,

Ik begrijp dat je bewust hebt gekozen voor Czech nymphing en niet voor French nymphing, er zit namelijk nogal een verschil tussen.
Of de A&M lijn geschikt is weet ik niet.
Ik zou iets kopen van een goed merk maar dat is misschien persoonlijk omdat ik zelf zeer slechte ervaring heb met de producten van A&M.
Als je wil french nymphen kan ik je wel helpen. Czech nymphen heb ik ook wel gedaan maar ik heb dat als minder productief ervaren.
Hoewel dat ook kan liggen aan het water waar je gaat vissen.
Bij het french nymphen heb je wel het voordeel dat je er geen speciale vliegenlijn voor nodig hebt omdat je die niet gebruikt bij het werpen.
Als je nog vragen hebt die ik kan beantwoorden help ik je graag verder...

Grt, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

BV

Ben ik mis , of is het eerder de waterstand die wat mee bepalend is voor de aangewezenheid?

Czech op dieper water, en als je zeer weinig plaats rond je hebt

French op ondieper water , als er meer ruimte is




Team

Ik hoopte op wat meer input van de forum leden, maar merk dat Czech en French nympfing  niet zo populair is,
onder de forumleden.

NUNC  AUT  NUNQUAM

Gert

Inderdaad Ton, is niet zo populair hier op het forum - ook bij mij niet.
Denk dat je hier meer aan hebt (maar die kende je waarschijnlijk al?):
http://www.czechnymphing.com/

Ik heb wel eens een middagje les gehad van zo'n Tsjechische wereldkampioen, maar het kon me niet boeien.

Groet,
Gert

Team

Dank je Gert, ja die ken ik al, ik probeerde wat los te maken, maar dat is moeilijk, het lijkt wel hetzelfde als bij Tenkara
NUNC  AUT  NUNQUAM

gijsie20

Ik ben ook wel benieuwd naar wat meer info omtrent Czech en French nymphing. Heb net een 10 ft hengel afgebouwd die ook voor deze tak van vliegvissen geschikt zou moeten zijn  :D

Ik ga nog eens wat struinen op het www..

Groet

Rossie69

Ton

Bert Oldeman geeft hier ook wel es een workshop van.

het fijne weet ik er niet van.


fairplay

Mijn vraag is, hoe is het mogelijk dat ze op zo langzaam stromend water kunnen "czech nymphen"?
Ze staan letterlijk op de vis.
Ik begrijp dat het met zwaar stromend water wel een idee is, vis ziet en hoort dan toch niets.

Hilco

Quote from: Team on October 03, 2013, 00:10:56
Dank je Gert, ja die ken ik al, ik probeerde wat los te maken, maar dat is moeilijk, het lijkt wel hetzelfde als bij Tenkara

:-X

Team

Rossie bedankt,

Natuurlijk kan ik op WWW voldoende informatie vinden, maar ik wilde met mijn eigen forum(vrienden )eens van gedachten wisselen.
NUNC  AUT  NUNQUAM

fairplay

Ik heb het geprobeerd, he :-[

gijsie20

Hierbij nog een link met wat info over Czech/Polish en French nymphing, en ook wat de verschillen zijn.
http://www.onstream-guide.com/French.html


Team

Mijn dank, heb ik al, maar toch ::goodjob::
NUNC  AUT  NUNQUAM

aalbrecht

ja wat wil je weten we gebruiken het veel in de wedstrijden om de kantjes af te vissen of om tussen de stenen de vis te vangen.vliegen lijn heb je bijna niet nodig wel een erge zachte hengel .groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie