Een dagje vissen in Altenahr (Duitsland)

Started by Sieger, August 15, 2012, 22:18:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Afgelopen maandag zijn Andre Kiezenbrink, Johan Put en ik op stap geweest in Altenahr... Ik heb er weer een blogje van gemaakt, maar ook hier even de tekst... De foto's kun je in het groot via mijn blog bekijken...

http://tight-loops.nl/?p=1544


Afgelopen maandag maar weer eens een dagje naar Duitsland getrokken om op stromend water te kunnen vissen... In Nederland beperkt zich dat toch vaak tot de grote rivieren, maar daar zijn nou net niet de vissen te vinden waarop ik zo graag jaag met mijn wat lichtere hengels.... Alleen is ook maar alleen, dus samen met Johan Put en Andre Kiezenbrink 's morgens al vroeg op pad.... Altenahr was het doel en al voor het verkooppunt open was stonden we vol spanning te wachten...


Mooi stukje water op dagafstand...

Spanning..??? Ja .. aan de ene kant of we die dag de vis zouden vinden die we zochten, maar ook omdat op dit stuk van de Ahr slecht 5 vergunningen per dag worden uitgeschreven... Op zich helemaal prima, want zo houdt je het water gezond. Maar toch ook wel lastig als je niet vooraf hebt gereserveerd... Volgende keer toch maar even vooraf regelen...

Het geluk was met ons... er waren nog voldoende dagkaarten dus... Vissen!

Deze 'strecke' is 3 kilometer lang en loopt voor een groot deel door het stadje... Niet dat je daar veel van merkt, het grootste deel ligt een stuk lager dan de 'bewoonde' wereld en loopt ook voor een deel door een stuk bos... Ik heb de hele dag heerlijk rustig staan vissen en ben buiten mijn maten niemand aan het water tegen gekomen.


Mijn eerste vis van de dag... een mooie regenboog...

Het verhaal ging dat dit stuk een hele tijd maar weinig vis heeft gehad, maar ik ben eerlijk gezegd toch behoorlijk tevreden over het bestand aan vis. Mij viel vooral op dat het aantal vlagzalmen hier toch bovengemiddeld aanwezig is. Niet heel erg groot -zo tussen de 15-30 cm- maar toch, ze zitten er... Ik heb er deze dag in elk geval een 25-tal mogen vangen... Daarnaast nog een behoorlijk aantal forellen en talloze alvers... (Ik denk dat ik deze dag minimaal 40 vissen heb geland en dan tel ik de alvers niet mee... :) ).


Veel vlagzalm... niet groot (15-30 cm) maar ze zijn er...!

Ook Andre en Johan hebben de dag door lekker gevangen dus wat ons betreft was het een meer dan geslaagde dag. Zeker als je daarbij ook het uitstekende weer en de prima voorzieningen in het stadje meetelt (ontelbare restaurants, lekkere drankjes en een prima openbaar toilet waar je met waadpak en al naar toe kunt... Je kunt het maar nodig hebben... ;) )...


Johan op jacht....

Al met al een zeer geslaagde dag (zeker ook doordat we lekker met z'n drieën op pad waren) die de 2 1/2 uur enkele reis meer dan waard was... Wat mij betreft een aanrader....!


Onder toeziend oog van Andre....


Sieger

Troutbuster

Mooi dagje geweest Sieg!!
En dat vlagzalmpje geeft goede hoop voor de toeomst!
Nooit op de Ahr geweest, moet er toch eens van komen.

Dagvergunning geeft geen probleem?? (ik bedoel er hoeft geen overnachting overlegd te worden?)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sieger

Gewoon zonder overnachting Jan, maar wel ff vooraf bellen....


Sieger

Herman

Goed te horen dat het er nu beter bij ligt dan een jaar of vijf geleden.... ook toen moest je reserveren (tenminste aanbevolen), maar de vangsten waren dusdanig dat t wel meeviel (dat reserveren dan).
Heb t nummer van de vvv nog wel liggen voor t geval dat.
Weer mooi verwoord Sieger.
Dit jaar nog tripjes in de planning???
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

.Tom.

Leuke trip , en zo als altijd een prachtig verslag.

Cornico

Lekker verslag Sieger!
De Ahr is altijd leuk.
Vooral wanneer je, zoals wij ooit, een weekend in september gaat.
Prachtig weer, een schitterende omgeving en lekker vissen.
We vonden het wel een beetje vreemd dat we nergens een slaapplaats in de vele pensions vonden en dus tevreden moesten zijn met een plekje ergens onder een brug voor onze voor de zekerheid meegebrachte tentjes.
Gekker werd het toen vanaf half 9 's morgens steeds bussen op de brug stopten, waar allemaal mensen uitstapten met aan een koortje om hun nek een wijnbekertje.
In de linkerbroekzak een fles rode wijn en in de rechter witte wijn.
Allemaal al in een verregaande staat van opperste vrolijkheid en die naar die maffe vissers in het water massaal riepen:
"Du blöde Fischer, geh mal saufen".
We hebben die massale oproep tot halverwege de dag kunnen weerstaan, maar toen we na de zoveelste keer verkassen ook voor de zoveelste keer bij heel veel van die gasten ook even moesten "proeven", hebben we de tegenstand maar opgegeven en hebben we ons ook maar in het feestgewoel van het gestort van het Winzerfest.
Nog nooit zoveel (half) dronken mensen gezien, die alleen maar vrolijk waren en waarbij geen onvertogen woord of gebaar viel.
Nog steeds kom ik er bijna iedere herfst , niet (alleen) meer om te vissen, maar vooral voor de gezelligheid, het lekkere eten en de mooie omgeving.

Christof van den Berge

Mooi verslag Sieger van een mooie dag.

Denk dat ik mischien ook maar een keer die kant op ga is voor ons ook +-2.5 uur rijden.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Sieger

@Herman... Ja er ligt nog wat in't verschiet.... Weekend Birresborn met de 'Ierlandgangers" weekje Stadtkyll in oktober met mijn betere helft (met verplicht een aantal dagen vissen... ;) )... en.... mmmm weet nog niet, maar in elk geval nog een lang weekend een aantal Duitse gasten gidsen .. :)

@Cornico... Gelukkig geen last van Säufers... wel hele ladingen met OAD bussen die vol zaten met belegen Nederlanders.... :)

@Christof... zeker doen... erg leuk voor een dagje op en neer....


Sieger

gijsie20

Tot wanneer loopt het seizoen in Duitsland?

Groet

Sieger

Dat wisselt per 'Strecke' maar de meesten lopen tot 15 oktober... Op http://www.wizardoffishing.com/index_ned.html staat heel veel info over vergunningen, data etc....


Sieger

gijsie20

Thanks. Ben zo gewend dat het eind September stopt zoals bij onze vereniging in Belgie.

R.S.N Flyfisher

Mooi verslag Sieger!
Wil daar ook nog eens heen, de afstand is iig wel goed te doen!

A{b}r{a}xa{s}

Sieger, waar ergens loopt dat riviertje ?

Jan, wanneer gaan we ? lol

Sieger

Een beetje laat zeker Bas...??? Staat in de titel... In Altenahr dus.... 😚


Sieger

A{b}r{a}xa{s}


Sieger

 :D hier boven stat een link naar de site van Hippo Wanders....

Daar staat onder Duitsland ook de Ahr...


Sieger

R.S.N Flyfisher

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on August 18, 2012, 04:16:38
Sieger, waar ergens loopt dat riviertje ?

Jan, wanneer gaan we ? lol

Heb er met m'n maatje wel eens serieus over gehad om naar Duitsland te kachelen, om op zulke beekjes te vissen.
We kunnen er wel een keer met z'n 3en heen rijden, die beekjes afstruinen.. proberen paar van die wilde forelletjes er uit te trekken, aan m'n vliegen zal het iig niet meer liggen! Gheghe  ;D

A{b}r{a}xa{s}

lol, kunnen we altijd eens doen

had niet goed opgelet, ik bedoelde in eerste instantie eigenlijk jan (Troutbuster) :)

R.S.N Flyfisher

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on August 18, 2012, 12:13:02
lol, kunnen we altijd eens doen

had niet goed opgelet, ik bedoelde in eerste instantie eigenlijk jan (Troutbuster) :)

Haha ok dan  ;)