Jongens help me even!!!!!

Started by ben, March 31, 2012, 21:37:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisgek

eemhof  eerste vijver prop vol vis kleiene streamers buzzers en pheasantail werken altijd  ;)

vliegvisserdorian

#26
oke en dan een gewoon  #5/6 met een drijflijn (heb zoizo geen andere lijn)?

ben

Wil je wat vangen ga naar de Eemhof, ach en Wild is ook leuk!!!!

vliegvisgek

ben hoe waren jou vangsten vandaag mijne toppie ;D

ben

Nou eerst naar Berlage geweest, niemand wist daar aantallen te vangen, Evert was het papzat en wist me over te halen om naar Baggelhuizen te gaan, daar kwam ik een paar bekenden tegen, dus maar weinig meer gevist, dus niet geblankt en daarna de apres fishing die was helemaal TOPPIE, leuke mensen daar!!! en 5 X Baggelhuizen en elke keer VIS!!!!

vliegvisserdorian

hoe diep is het eigenlijk in de kleine vijver van de eemhof en hoe diep zitten ze deze tijd van het jaar?

vliegvisgek

netjes ben in emst vingen de meeste mensen ook wel hun visje maar sommige wilden denk ik niks vangen maar goed en baggelblijft mooi he ;)

Mike

Voor de mensen die het willen weten (ik zie dat er onduidelijkheid over is)...
De wipers van Reutum zijn verkocht aan Jan.K. van de Ronde Bleek.
Ze zitten nu nog in een kweekbak in zn schuur, hij is ze aan het vetmesten , als het goed is gaan ze binnen kort het water op.

Gr,

Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Mike


Dat zijn ze zeker.
Ik ben destijds in Reutum geweest met een maatje en wij hebben ons daar behoorlijk klem staan vangen op de whipers.
Wij vingen ze aan grote oranje blobs aan een zinklijn, lekker hard over de bodem heen sleuren.
Tegen de avond was het bijna iedere worp raak, en ze zijn behoorlijk sterk.
Het is wel zaak dat je ze in de bek beedpakt want je haalt er behoorlijk je handen aan open.

Ik ben benieuwd of ze op het grote water van De Bleek ook mooi groot en sterk worden.
Het zou wel eens iets heel spectaculairs kunnen worden, denk ik.

We zullen zien....

Gr,

Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

vliegvisserdorian

Quote from: Mike on April 04, 2012, 20:14:17
Voor de mensen die het willen weten (ik zie dat er onduidelijkheid over is)...
De wipers van Reutum zijn verkocht aan Jan.K. van de Ronde Bleek.
Ze zitten nu nog in een kweekbak in zn schuur, hij is ze aan het vetmesten , als het goed is gaan ze binnen kort het water op.

Gr,

Mike

oke dan vind ik het best wel raar dat ik zondag dit berichtje kreeg van de eigenaar (niet van jou hoor maar van de eigenaar):
zal wel een eenaprilgrap geweest zijn dan :P

Beste Dorian,



We hebben zeker de baarzen nog! Je kunt ze nu vangen in de Wild vijver.



Kom je een keer?





Met vriendelijke groeten,



******* ****


Mike

Klopt, ze zijn in Reutum ook nog te vangen.
Jan.K. heeft er 300 overgenomen uit de vijver in Reutum, de rest is denk ik uitgezet in de wildvijver.

Gr,

Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

vliegvisserdorian

oh zo, dan zijn er niet zo veel meer te vangen zeker of waren het veel meer?

HappyFisherman

Is er allereerst de vraag wat jij veel vindt :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisserdorian

dat je een beetje kan vangen 1 of 2 op een middag ofzo, hoe groot is die vijver?

Mike


Hoe groot de vijver in Reutum is, weet ik niet precies meer.
Ze hebben meerdere vijvers, de wildvijver is volgens mij helemaal achteraan, ik schat zo'n 2  3de van de grote vijver in de Eemhof. Ik kan er naast zitten want ik ben er maar 1 keer geweest. Het is nogal ver voor ons en wij willen graag in een iets natuurlijkere omgeving vissen.
We hebben ons wel kostelijk vermaakt die dag, goed gevangen, lekker op het terras gegeten en gedronken de eigenaar is een bijzonder vriendelijk en gastvrij persoon. We hebben ook zn kibbeling geproefd , gemaakt van zn eigen meerval, erg lekker.

Vangen zal wel lukken, er zwemmen daar nog veel meer soorten zoals diamantsteuren, meervallen  en nog veel meer.
Die dag dat ik daar was ving ik alle whipers op blobs en boobies, ik heb ook geprobeerd met een apps te vissen, daarmee ving ik de eerste worp een meerval, en later nog een.
Mijn maat haakte een diamantsteur van dik over de meter (helaas vals) dit was allemaal op de whiper vijver en daar zaten maar een paar meervallen en steuren. Op de wildvijver zwemmen er veel meer en ik vermoed dat die ook op de vlieg nog wel te verleiden zijn.

Ik hoop dat je wat hebt  aan de info.

Gr,

Mike

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

willyzuid

je hebt helemaal gelijk mike.
na binnenkomst,is de eerste vijver aan de linkerhand,de bos vijver,en hier zit regenboog,en (zalm) forel in.
de grote vijver waar je tegen aan loopt,is de regenboog,en (zalm)forelvijver,en die is behoorlijk groot.
de derde was de wiper vijver,dit is nu ook een wild vijver,met allerlij soorten vis.
de vierde is de wild vijver,met meerval,steur,karper.

geweldig om eens een meerval te vangen,of een steur.
maar of dat op de vlieg lukt,weet ik niet,je kan bij de balie  brokken(pallets) kopen,speciaal voor deze soort.
wel een sensatie hoor,zo,n joekel van een steur aan de hengel.

Verder prachtige lokatie,en mega vriendelijke mensen.
hapje en drankje is daar ook ok.
En voordeel is,je kan je gevangen forel,vacuum laten verpakken,kan het zo thuis de vriezer in.

HappyFisherman

Meerval wil wel (vraag Sieger maar eens :))), maar steur is mij niet gelukt op de vlieg.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Mike

Ik had binnen zeer korte tijd twee meervallen op een rode apps en aangezien er daar volgens mij maar een paar van in zaten, denk ik dat dat geen toeval was.
Steur moet ook mogelijk zijn want er werd op De Ronde Bleek vorig jaar ook een diamantsteur gevangen, tijdens een Nk wedstrijd.
Wat voor vlieg?..geen idee , in elk geval met een zinklijn helemaal naar beneden.

Gr,

Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

A{b}r{a}xa{s}

Troutbuster had eind vorig jaar een steur van zo'n 90cm bij de Biestse Overs op een blob (meen een gele)

Troutbuster

Bas ff remindertje  ;D

Steur (diamant) van 1 meter + en op een witte wooly bugger
Hengel "jou" Snowbee Diamond #4 tip 18/100 en een zenuwslopend gevecht!! (maar wel lekker!!)
Waar???
de Biestste Oevers.

Gr

Jan
"Petri Heil"


maurice

deze dame was 130+ cm
gevangen op een Ja Jan een klassieke natte vlieg.
zeer langzaam over het ondiepe water het liefst stuiterend over de bodem.

::bbq:: ::proost:: ::proost::