Wintervissen op de voorn (in havens of stadswateren)

Started by Hilco, November 18, 2011, 22:11:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jelle

Ik ben vandaag ook weze vissen maar mijn goudkopnimf maakte een raar tikkend geluid ::denken::
hoe dat kan
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

ben

Waarom die tikt weet ik niet, maar heb je wat gevangen Jelle?, het was in ieder geval mooi weer!!!

BV

Posted by: jelle
« on: Today at 19:06:00 » Insert Quote
Ik ben vandaag ook weze vissen maar mijn goudkopnimf maakte een raar tikkend geluid
hoe dat kan




Jelle,
was dat tikken steeds op het moment dat je je lijn en goudkopje naar achter wierp in de richting van die Porsche  achter je   :-X

BV


RonM

Ik ben enkele keren in ons "dorpswater" wezen vissen. Het zal wel off-topic zijn, maar dat risico neem ik.
Blanks steeds met de winternimfen. Wat mij opviel dat in een bepaalde vijver de vissen stijgen zodra het donker genoeg is. Dat duurt een half uurtje en dan is het over en te donker. Daar heb ik me natuurlijk op voorbereid met een mooie drijvende mug (a la Wilco). En ja: heel veel vissen stijgen, maar de mug laten ze links liggen. Deze moeten ze zeker gezien hebben.
Heeft nog iemand een idee welke vlieg ik voor dit event kan gebruiken?
Ron
vliegvissen: een
eindeloze puzzel

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

Volgens mij komen de vissen vlak voor donker aan het oppervlak omdat ze zich de tering vervelen op diepte, en niet om te azen.

in hoeken en onder vuil zijn veel baarzen te vinden maar vooral kleintjes tot 10 cm , ik vind dat toch prima om te vangen , vis is vis.

Je moet gewoon net de mazzel hebben dat je een plek vind waar ze allemaal zitten .

het is ook meer om bezig te blijven van de winter omdat binnen zitten ook niks is.

maar voor de geweldige vangsten hoef je het niet te doen .


maar misschien piep ik na dit weekeinde wel weer anders als ik me rug vertil aan de grote wintervoorns.

jelle

Quote from: BV on January 17, 2012, 19:58:07

Jelle,
was dat tikken steeds op het moment dat je je lijn en goudkopje naar achter wierp in de richting van die Porsche  achter je   :-X
bij ons was de boel dichtgevroren ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

ben


RonM

Quote from: HappyFisherman on January 17, 2012, 20:30:17
Kleine spidertjes (#18 of zo) eens proberen.
Ik heb ook een spider (la peute) geprobeerd (#12), maar dat leverde niets op.
Zelf dacht ik een eenvoudig vliegje #22, staartje body hackle of een stokje #22.
Ben benieuwd of er iemand ervaring mee heeft.
vliegvissen: een
eindeloze puzzel

Hilco

tot nu toe goede resultaten gehad met een copperjohn met een soort smaragd steentje/plaatje op zijn rug.
(winde 30 cm voorn 20 cm baarsjes 11 cm)

Arno

Of gewoon die nimpfen niet laten afzinken maar vlak onder de oppervlakte door trekken.

Gr Arno

renew

De vissen komen in de winter aan het eind van de middag meestal omhoog en dan zijn ze goed te vangen hoor vaak nog beter dan overdag maar het duurt kort. Arno heeft in feite gelijk de nimfen niet laten afzinken. Maar je kan beter een onverzwaarde er aan zetten. Je kan op 2 manieren vissen: een verklikker en op 50 cm een nimf en dan op de drift. 2de: zonder verklikker en dan heel langzaam achtjes draaien. Het is even uitproberen. Maar het is geen wet van Meden en Perzen want soms moet je je nimf er doorheen raggen vooral als er roofblei en winde zit werkt dat.
En ja spidertjes onder een verklikker werken ook.
Afgelopen weekend ving een vriend van me in Brielle achter elkaar op een zwart cdc vliegje .... Droog. Dus jongens uit proberen wat voor jouw het beste werkt zie het maar als een soort van eveningrise maar dan subzero. Je hoeft trouwens niet te klein te vissen haak 12 werkt ook wel op een snel geviste nimf.
Grtz
rene

Gert

Morgen een verplichte snipperdag. Wilde eigenlijk weer ens gaan snoeken, maar het wordt de haven van Hoorn. Hoop dat het de moeite is om er morgen hier nog eens op terug te komen ;).

Groet,
Gert

Hilco

zullen weer een hoop voorns pijn in de rug krijgen  :P

wel foto's maken hoor !!

harlin

Quote from: Gert on February 23, 2012, 21:32:23
het wordt de haven van Hoorn. Hoop dat het de moeite is om er morgen hier nog eens op terug te komen ;).
Op deze manier kom je misschien nog ff kijken. ::badgrin::

Het was dus niet de moeite vandaag??
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Quote from: harlin on February 24, 2012, 21:10:11
Op deze manier kom je misschien nog ff kijken. ::badgrin::

Het was dus niet de moeite vandaag??

Nee, was niet echt de moeite. Stonden met z'n zessen (wij waren met 3, en dus nog 3 anderen) op een rijtje over een afstand van hooguit 25 meter. Was er eentje (een local) die redelijk ving, maar allemaal klein spul.

Wel grappig, en nog nooit eerder gezien: meerkoetjes die visjes pakken (lagen waarschijnlijk al een beetje op apegapen) die  vervolgens door de reigers en meeuwen uit de bek worden getrokken. Helaas niet gelukt om op de foto/film vast te leggen. Dus, Harry.... ;). Of kende jij dit fenomeen al?

Hilco

Was dat niet het terug gezette kleine grut wat op apegapen lag?

waren jullie allen met de vliegen hengel?

harlin

Quote from: Gert on February 24, 2012, 21:27:28
Wel grappig, en nog nooit eerder gezien: meerkoetjes die visjes pakken (lagen waarschijnlijk al een beetje op apegapen) die  vervolgens door de reigers en meeuwen uit de bek worden getrokken. Helaas niet gelukt om op de foto/film vast te leggen. Dus, Harry.... ;). Of kende jij dit fenomeen al?
Ken het gebeuren, heb er (ook) geen beelden van, gaat nogal snel in de regel.
Het toestel reageert ook niet supersnel,  ;)
Maar ik mis de (hier) viseten-de eend nog in het rijtje.  :'(

Maar je hebt in ieder geval nog wat gevangen, helemaal niets is ook nix.
Ben hier gistern nog een uurtje wezen snoeken, was ook niets.
Zou ik vandaag gaan vissen dan was het ook de haven geworden.
Of het daar wat is weet ik niet, heb er nog niets over gehoord of gelezen hier.

Jaap, hoe wassie? of ben je nog niet geweest?

ps, kwamen die anderen op "jou geur" af dan?
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Quote from: harlin on February 24, 2012, 21:45:10
Maar ik mis de (hier) viseten-de eend nog in het rijtje.  :'(

ps, kwamen die anderen op "jou geur" af dan?

Visetende eenden ken ik wel - als ze aan de leg zijn eten ze alles volgens mij. Komt ook wel wat bij kijken als je een stuk of tien of meer van die grote eieren moet produceren.

We waren eerst met z'n drieen, op wat achteraf bleek de "beste" stek, maar waren ff verkast. Dat bleek een enorm koud tochtgat en vingen we ook nauwelijks. Dus weer terug, maar toen stonden er inmiddels al 2 die op ons plekkie hadden staan loeren waarschijnlijk. En later kwam daar de local dan nog bij.
Maar m'n vismaten (allebei gepensioneerd inmiddels, dus komen er vaker) kenden ze alle 3, dus was het geen probleem.


Marcelk

Na het werk nog eventjes vissen geweest.
Eerst met een klein streamertje op baars geprobeerd maar helemaal
geen tikje gehad.
Vervolgens stijgende vis gespot en een klein nimfje laten driften op
30 cm diepte.
Geen monsters gevangen maar de eerste vissen van het jaar zijn binnen :)




HappyFisherman

Da's wel een mooi stukkie, maar volgens mij mag ik er niet vissen :(
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

heerlijk weer om vis te voelen.........de ietsje grotere komen vanzelf.

Wilco

Afgelopen zondag behoorlijk gevangen. Op een stek waren met 12 stuks waarvan ik er 2 niet geschept heb. Windes, blankvoorn, blei, baars en zelfs een schele pos vanwel 15 cm en dat zijn hele oude  :D :D

Hilco

op stadswateren Wilco? of in de vrij natuur........van de kant of in de Bboot?