Erfstukken vliegvismateriaal, newby, help...

Started by Roeboe, November 07, 2020, 12:54:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JurjenF

Leuk aanbod maar 'nu-even-niet' ;D Zoals gezegd : misschien ooit een keer. Voor de heb. En ja, mooi spul.
Fishing is cheaper than therapy

Hajo

Ik ken dit wel een beetje, ik heb toen mijn eigen vader enkele jaren geleden overleed ook een Hardy (Bruce & Walker #7) vliegvishengel geërfd, met reel erbij, één keer gebruikt voor zover ik weet. Mijn vader viste bloedfanatiek maar liever op zee of op snoek, niet met de vliegenlat. Toen ik eens bij Ton Temmink in Utrecht was, kwam deze hengel ter sprake en ik zal de uitspraak van Ton niet snel vergeten, hij zei droogjes "ja die dingen werpen als een bezemsteel ;D". Maar de hengel die heb ik bewaard en wil ik voor "sentimentele redenen" nog eens in een mooie vitrine plaatsen, beetje leuk aankleden met vintage Hardy spul, maar om zelf te gebruiken, nou nee. Overigens heeft het oudere Hardy spul zeker waard voor verzamelaars, als ik af en toe zie wat men er op Marktplaats voor krijgt, als je het verkopen wil is er zeker markt voor.

Roeboe

Ik heb ondertussen wat interesse voor sommige items maar geen enkele koper wil me een prijs geven als ik vraag wat ze willen geven. Ik ken er niets van dus ik wil het ook niet te goedkoop verkopen.

Ondertussen heb ik besloten van enkele dingen te houden en enkele te verkopen. Met de opbrengst zou ik me dan een deftige moderne hengel en molen kopen om te beginnen.

De stratocaster lynx hengel zou nog een originele zijn die door elnetti zelf werd gefabriceerd, waarna het bedrijfje werd verkocht. Ik vind daar heel weinig over maar de vraagprijzen zitten tussen 200 en 1000 euro per hengel. Dat lijkt me wel heel veel?

De p&m hengels wil ik er wel 1 van wegdoen.

De hardy hengels weet ik niet goed wat ik er mee moet. Iemand tips?

Van de molens ga ik de marquis 6 houden, dat lijkt me nog een zeer goed bruikbare molen. De andere weet ik niet goed maar ik houd er 1 of 2 voor de emotionele waarde. Er was tot nu toe enkel in de groene molen interesse maar ik weet niet wat die waard is.

Zijn er kenners die richtprijzen op de spullen kunnen plakken?

Gert

De Hardy hengel komt uit Engeland dus dan kun je voor een prijsindicatie op de Engelse ebay kijken.
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_nkw=hardy+glass+rod&_sacat=0&LH_TitleDesc=1&Fishing%2520Type=Fly%2520Fishing&_dcat=1492&rt=nc&LH_PrefLoc=1
Als iemand 'm graag wil hebben heeft ie er misschien wel 100 Euro voor over. En anders willen ze er alleen maar winst mee maken denk ik...

En je kunt (wereldwijd) ook ff zoeken op diezelfde site naar Pezon & Michel.
https://www.ebay.co.uk/sch/11144/i.html?_from=R40&_nkw=pezon+michel+split&LH_TitleDesc=1&LH_PrefLoc=2
Weet niet of precies jouw hengels ertussen staan, maar 200Euro zou moeten kunnen denk ik.
Mooiste zou toch zijn als er een liefhebber is die jou in ruil iets moderns aanbiedt van vergelijkbare (nieuw)prijs.

holla999

Voor die twee Pezon hengels mag je blij zijn als je er € 75,00 per stuk voor krijgt, het zijn twee wat "luie" zware hengels die nu absoluut niet meer gevraagd zijn.
er zitten geroeste ogen op en de bussen zullen vermoedelijk ook niet meer je van het zijn.
Dit soort hengels is alleen in topstaat nog te verkopen aan een verzamelaar, niet aan een visser
Omdat de hengels wel een gevoelswaarde hebben poetste ik ze netjes op en hing ze aan de muur, en zo af en toe even mee vissen.
de lol die je daarmee dan kunt hebben is onbetaalbaar.
succes en groeten uut Drenthe
Peter

Gert

Ik leg me meteen neer bij het advies van Peter als het inderdaad niet om de "gezochte" hengels gaat  ::goodjob::

Ik weet niet precies welke types je hebt, maar hier vind je wel de prijzen waarvoor een aantal hengels recentelijk zijn verkocht:
https://www.ebay.co.uk/sch/Rods/11144/i.html?_from=R40&LH_Sold=1&_udlo=&_udhi=&_samilow=&_samihi=&_sop=12&_dmd=1&_ipg=50&LH_Complete=1&_fosrp=1&_nkw=pezon+michel