Kunstaas van de Action

Started by Gert, March 16, 2020, 22:18:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

https://www.action.com/nl-nl/p/max-ranger-kunstaas-2/

Wormen, maden, maiskorrels etc., keuze uit 4 verschillende setjes met elk 4 verschillende aassoorten. Kun je zo op je haak "binden". Wel oppassen met bindlak, want dat lost de boel op.

https://www.action.com/globalassets/cmsarticleimages/94/64/2581730_5701390596238-111.png?preset=mediaSliderImageLarge

henkverhaar

Ja, maar.... Wij zijn geen "professionele hengelsport" (mijn nadruk), toch? ;-)

Gert

Nou, voor de Action ben je dat al gauw hoor  ;)

Martijn

Als je denkt dat je er wat mee kan, waarom niet toch?
Als je er vissen met te grazen kan nemen, doen zou ik zeggen! (ook al is het niet de manier zoals in de boekjes wordt omschreven)

Ik was ooit ook met vliegvissen/vliegbinden begonnen (ca 30 jaar geleden) omdat ik het zo'n mooie gedachte vond dat je met vrijwel alleen natuurlijke materialen de vis kon verleiden.
Recent schoot die gedachte weer bij mij te binnen, bekeek mijn vliegbinduitrusting weer eens en probeerde de natuurlijke materialen te vinden  :o

Scaramouche

Ik denk dat je er uitstekend mee kunt 'nimfen'. Met squirmy wormies lukt het ook uitstekend dus hier zal het ook mee gaan. met die nepmais heb je denk ik ook grote kans op barbeel in Ardenner riviertjes.

En er zullen best puristen zijn die er vlekken van in de nek krijgen maar daar zou ik me niks van aantrekken  ;D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

henkverhaar

Begrijp me goed, ik heb niks tegen plestik maden. Als ik NIET aan het vliegvissen ben, ben in 99 van de honderd keer in de weer met een vlokhengel - met van die snotterige kunstmaden van Berkley (handiger dan echte maden of een halfje wit, als je even een halfuurtje wilt gaan 'vlokken'...

Gert

Maar maak je dan ook een voerplek Henk, of pakken ze evengoed zo'n "made in China" als die in z'n uppie aangeboden wordt?

henkverhaar

Ik weet niet of die Berkley nepcreepies in CHina gemaakt worden of elders (ik vermoed eigenlijk Mexico - ik zal ns kijken), maar nee, ik maak geen voerplek - dan is het voor mij geen vlokvissen meer. Ik zoek de vis op (althans dat probeer ik) en dan zet ik mijn tuigje gewoon tussen de school - na 10 seconden geen aanbeet, stukje binnendraaien en weer 5 seconden laten liggen. Zo door tot je tuig onder je voeten ligt. Als er vis is, krijg je gegarandeerd beet - de viswijze is niet wezenlijk anders dan nimfen op voorntjes, maar dan met een vlokhengel en een tuigje.

Dat gezegd hebbende, ik heb hier in zuidlimburg nog geen plek gevonden die zich goed leent voor deze visserij...

Gert

Ok, bedankt Henk. Ik moet het dan maar gewoon eens proberen als de vis weer actief genoeg is.
Had die maden nog niet gekocht, alleen de "Worms" en "Carp".