Oostvoornse Meer 2018 - 2019

Started by Franky Boy, November 30, 2018, 19:18:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bone F

#50
Prachtig Marcel! Ik zou ze daar niet verwachten maar jij weet wel beter   :D Vanaf het dammetje was het kennelijk minder want daar zag ik op de achtergrond geen kromme hengels of hadden die ook hun momenten.

wh82

Mooi, zaterdag cruisten ze al vanaf het diepe die kant op en terug. Toen een voor de doorgang en een uit het diepe vanaf de dam (tegen de bodem).

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Schitterende vissen.
Misschien moet ik toch ook een keertje die kant op gaan om mijn geluk te proberen. Mijn laatste twee trips eind vorige week naar Rotterdam voor het snoeken waren niet echt heel succesvol en de afstand is niet zo'n groot verschil.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Wobi

Gefeliciteerd !!! Ik had ook geluk, meer dan 60 cm. dynamiet ...

[attachment id=1 msg=177207]


jo flyfishing

Met 2 vissers staan praten die geblankt hadden vandaag.
Niet zo voor mij.
Geen fotos genomen van 2 botten.








"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Franky Boy

Mooie vissen en nog een bruine forel erbij!
Die van 'Wobi' was duidelijk een uitgepaaid mannetje, maar nog eentje waar nog behoorlijk wat leven in zit!
1 van de regenbogen van Jo flyfishing was waarschijnlijk door een aalscholver bij zijn staart gepakt.
Vergeten de heren ze niet online te melden?
(O.a. op www.vnv.nu of op de site van Sportvisserij ZWN)

jo flyfishing

Registratie reeds gedaan.
Ik denk niet dat een aalscholver de oorzaak was. die wonden heb ik genoeg gezien.
ik denk eerder dat hij al eens is vastgehouden met een handschoen...


Quote from: Franky Boy on December 26, 2018, 21:21:46
Mooie vissen en nog een bruine forel erbij!
Die van 'Wobi' was duidelijk een uitgepaaid mannetje, maar nog eentje waar nog behoorlijk wat leven in zit!
1 van de regenbogen van Jo flyfishing was waarschijnlijk door een aalscholver bij zijn staart gepakt.
Vergeten de heren ze niet online te melden?
(O.a. op www.vnv.nu of op de site van Sportvisserij ZWN)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sjoerd

Quote from: jo flyfishing on December 26, 2018, 21:25:58
Registratie reeds gedaan.
Ik denk niet dat een aalscholver de oorzaak was. die wonden heb ik genoeg gezien.
ik denk eerder dat hij al eens is vastgehouden met een handschoen...
[/quoste]

Dat lijkt mij stug dat zoiets door een handschoen zou komen.. Dan moet je wel heel raar doen. Zo'n wondje kan ook een heel andere oorzaak hebben.

FSCHAMP

Prachtige vissen Jo, zeker de zilverkleurige bruine forel is een mooie.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

Inderdaad een paar keer airborne gegaan.

De grootste (+/- 62cm) was eigenlijk de sloomste

Quote from: MarcelN on December 26, 2018, 23:22:01
Mooie vissen Jo ::goodjob::
Je ziet, een appje doet wonderen voor info mits je je fatsoenlijk hebt voorgesteld  ::) en of al bekend bent.
Handschoen zou kunnen als het een onwennige visser is die na beweging even extra knijpt, want hij zal maar ontsnappen zonder foto.....

Mooi ook die verschillende tekeningen van regenbogen te zien, vooral die 1e is apart. De dames sprongen wel lekker denk ik?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Franky Boy

Afgelopen zondag was het bijna een 'gekkenhuis' aan het Oostvoornse Meer.
Op de parkeerplaats zelfs een aantal auto's met buitenlandse kentekens.
Dat het vrij druk was, merkten de vissen waarschijnlijk ook, want de vangsten waren vrij 'matig'.
Slechts enkelingen ving een bot, een bruine forel of een regenboogforel.
De meesten bleven op de 0 staan.
Wat mij wel van het hart moet, is dat veel mensen bij de Loswal 'neerstrijken'.
Dat is natuurlijk een bekende plek die makkelijk is te vinden.
Maar ook bij de Stormvogel en bij de 'Speeltuin' (Zuidzijde OVM) zijn goede stekken en parkeermogelijkheden.
En heb je een kano of bellyboot, dan heb je op grote wateroppervlaktes aan de Oostzijde en Zuidzijde bijna het rijk alleen.
Voor sommige wadende vliegvissers begint de extreem hoge waterstand wel een probleem te worden.
Wat zijn jullie ervaringen met de bereikbaarheid van sommige dammen en stekken?

wh82

Oversteken lijkt me onbegonnen werk op veel plekken terwijl ik toch vrij lang ben. Op veel plekken staan dammen een beetje onder water. Nog ruim onder dat niveau komt het bij mij bovenaan mijn waadpak. Vroeger (eind jaren 90) kon je ook onder de hoogspanning prima terecht. Vist daar nog weleens iemand?

Jan

Quote from: MarcelN on January 02, 2019, 18:27:11
Sommige gingen zelfs de hand van F-J van F. schudden :o  ::wtf::
Misschien gaan we ook jouw hand schudden als je kwalitatief wat betere videootjes maakt  i.i.g. beter dan F_J van F. ;D
Happy New Year!

paul de bruijn

Was vandaag knap rustig anders :)

Franky Boy

Ook rustig qua vangsten, paul de bruijn?  ::)

paul de bruijn

Dat viel mee Franky.Twee mooie regenbogen van rond de 50 en 3 missers,waarvan 1 spectaculair de haak in de lucht loste.(bij deze de vangstregistratie ;))
Dus een mooi begin van het jaar,zeker gezien het feit dat het zelfbedachte patroon voor Denemarken hier dus ook goed werkt :)

paul de bruijn

En over de waterstand,die is inderdaad hoog.Plekken waar ik begin dit jaar kon komen ondanks dat ik niet de langste ben zijn nu onbereikbaar.Zal niet de hoofdreden zijn,maar zo wordt de concentratie op bepaalde plekken wel groter van vissers,omdat niet alles bereikbaar meer is.

wh82

Quote from: MarcelN on January 03, 2019, 00:20:34
Dat bedoel ik, het is natuurlijk wel de meest gevarieerde lagune, en dan die reclame en de ellende is compleet.
Ik probeer het voortaan wel elders.....maar die dammen ken ik niet allemaal.  ::new::
::agree::
;D

Bone F

Wel opmerkelijk Paul ik hoor van meerdere vissers dat ze er allemaal 2 vangen en dan reken ik de missers ff niet mee. Gelukkig was ik een uitzondering met 0 😭

Franky Boy

Het is soms ongelijk verdeeld in de Wereld, Bone F  ???
Mijn chef bij de NVVS (voorganger van Sportvisserij Nederland) was ook vliegvisser en viste eens in de twee weken in het OVM.
Ving in die tijd elke keer 2 tot 3 grote regenboogforellen (50 tot 60 cm).
Verbaasde zich erover dat ik - en velen met mij - vaak 0 forellen vingen!
Totdat... ook hij twee keer met lege handen stond aan het Oostvoornse Meer.
"Welkom in de echte Wereld!" was toen mijn reactie :)

gijsie20

Quote from: MarcelN on January 02, 2019, 18:27:11
Ik heb nog een paar spectaculaire vangsten opnames recent gemaakt bij de lagunes van de winderige vogel en rondom de grote keien onder de hoogspanningsmasten.
Ik wil ook nog wat maken rondom het speeltuintje die lagune, maar heb geen flauw idee hoe daar nog op de dammen te komen :(


Kom maar door Marcel, mooie filmpjes en foto's! Ik moet ook echt weer eens die kant op. Bij dat speeltuintje ook wel eens mooie volgers gehad van grote bruine, toen kon je nog wel op de dam komen, maar das weer 1,5 jaar geleden ofzo..geen idee hoe het daar nu is.

paul de bruijn

Nou,Bone F,ik dacht t vandaag dunnetjes over te doen.Maar bij aankomst zag ik al een man of 8,pfff.
En ondanks een mooie volger en een knappe misser dus ook niks vandaag.Wel leuk om MarcelN is tegen te komen.
Maar van mij mag de waterstand omlaag,zodat er meer plekken bevisbaar worden.Nu toch wat druk :o

wh82

Er zijn best nog veel plekken prima bereikbaar. Oversteken van dam tot dam is wat anders maar je kunt op sommige plekken nog wel op de dammen komen. T is alleen link om een meter mis te lopen. Aan de andere kant hoef je natuurlijk helemaal niet op een dam te staan.

wh82

Das waar, en t is met dat hoge water al helemaal lastig om te vinden, zelfs als je weet waar je moet zijn. Niet aan te raden. (Wil geen levens op mijn geweten hebben)