Moeilijk

Started by GJ, November 30, 2014, 11:26:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

Toch fijn om te weten dat je niet alleen staat ;D

Vissen doe ik al fanatiek vanaf mijn twaalfde,20 jaar nu.
Maar de vliegvis/bindkoorts van de laatste jaren is absoluut de ergste variant ::hulp::

Scaramouche

Quote from: HappyFisherman on December 02, 2014, 18:09:50
Wacht maar tot je over een poosje bij elk beest dat je langs ziet komen denk welk bindmateriaal daar aan zit.

ooooohhhhhhhh zo herkenbaar! Onze buren hebben een soort bordercollie hond waar ik toch wel heel graag eens een paar mooie plukken vacht van zou afknippen. perfecte lengte, kleur en zachtheid voor hele mooie snoekstreamers. De buren zijn zelf niet zo enthousiast over dat idee...helaas

Mooie om te zien dat je lelijke, half-mislukte nimfen al goed vangen GJ. Kun je nagaan wat er gebeurt als je een mooie, perfect gelukte nimf te water laat!


(...ik voorspel exact hetzelfde  ;D )
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Raymond

Wij hebben een bordercollie. Het beest heeft geluk dat ik geen snoekstreamers bind... Ik ben ook niet zo gecharmeerd van het streameren op forel dus vooralsnog komt ze er goed van af... :D
::wtf::

GJ

Gisteren was mijn vriendin met mijn dochter en buurmeisje kerststerren aan het maken. Was heel gezellig. Dus ik heb mijn bindspulletjes erbij gezet aan tafel en ben weer vliegjes gaan binden. Ik zag mijn vriendin steeds kijken wat ik aan het doen was...Na het eten zag ik dat ze op mijn laptop een bindfilmpje aan het kijken was  8)
En toen begonnen de vragen, wat is dit? Wat doe je daarmee? Uiteindelijk is ze van 19:00 tot 23:00 uur bezig geweest om vliegjes te binden  ;D
Vanochtend riep ze dat ik koperdraad moet gebruiken en dat we naar de kinderboerderij gaan voor veertjes. Ze is nu op stal bij haar paard en neemt wat haar mee. Is mooi voor de body zei ze  ::goodjob::
En wij hebben ook honden. 2 border collies en 2 Labradors. De eerste haren liggen al in een bakje... Ik weet niet wat ik ermee kan maar het is wel grappig  ::) O ja, en als ik met mijn borders bij de schapen ben geweest dan moest ik wat wol meenemen. Vissen vind ze niks maar binden vind ze prachtig :)

Rossie69

kijk maar uit met materiaal uit de buitenlucht.
voor je het weet heb je een dierentuin erbij,die al je bindmateriaal opvreet.  ;D

leuk dat ze,zo begaan is met vliegbinden jij vissen zij knupn ;)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

goswit

Das fouteboel  GJ , sta jij straks aftewassen en zij vliegjesbinden . ;D

Zal proberen van mijn dubbing een foto te plaatsen . hhh
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

FSCHAMP

Goswit ik vind het juist schitterend, ik zou zeggen zoveel stuks tegen deze avond schat en ik vertrok naar de waterkant voor een ganse dag. Immers de tijd dat je anders bindt, komt nu vrij voor te vissen. :) :) :)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Leuk als je je hobby kan delen gj!!
Tight lines!!

GJ

Ja grappig! Ze belde net dat ze een stuk van de staart van haar paard heeft meegenomen  8)
Het blijft wel mijn hobby maar wel fijn als er niet steeds gezeik is als je even lekker wilt ontspannen. en wij zeiken nooit tegen elkaar. Gunnen ieder zijn hobby en dat is inderdaad wel wat waard! Deze zomer ben ik mee geweest op een "paardrijd vakantie". vind ik ook leuk. En als ik met mijn bandje speel dan komt ze ook kijken.

Raymond

Mooi toch om dit te lezen... :D

De haren van een border collie zijn stug, heel stuk en gehoorlijk dik ook. Ik denk dat ze wel geschikt zouden zijn om te verwerken in een streamer maar voor het maken van nimfenlijfjes is het te stug en dik.

Het beest hier komt er vooralsnog dus nog steeds goed van af... ;)
::wtf::

merijn1982

Goed om te horen! Als je elkaar het gunt en interesse toont in elkaars hobby dan heb je het veel leuker:-)
Tight lines!!

GJ

Zo is het Merijn!
De staart van Hein (fries paard) is stug. Zo stug dat je er bijna haakjes van kunt buigen :) Ik heb er wel iets mee kunnen doen maar voor het lijfje was het veel te stug. De haren van mijn Border doen het wel goed trouwens. Omdat ze altijd buiten zijn hebben ze een wat dikkere vacht denk ik. Niet te stug om iets leuks van te maken.
Mijn dochter kwam nog met een pauwenveer aanzetten ::goodjob:: Die had zo nog op haar kamer liggen. Heb ik ook iets leuks mee kunnen doen. Het gaat steeds iets beter maar echt mooi zijn ze nog niet... En ook wel redelijk fors. Ik bind nu alles op een 12. Morgen maar eens proberen of ik er weer iets mee vang...

Gerrit59

GJ

Het hoeft niet altijd mooi. Ik bind ook geen showroom vliegen. Als ze maar vangen!

Gerrit

wouter veuger

mooi om te lezen hoe de verslaving hand over hand toeneemt ;D

ik ben nu iets van 3 jaar bezig met binden,en heb inmiddels 7 van die grote plastic opbergbakken van de HEMA vol met bindmaterialen.
wat een hobby,zou het voor geen goud meer willen missen.

savonds kleine naar bed brengen,en dan papa lekker in de bindhoek met een muziekje op de achtergrond :)

Floor

Als ik dit zo lees kan ik beter al mn beesten aan een kort lijntje houden voor het geval ik toevallig zo'n gekke vliegvisser tegen kom!

GJ, Die staart of manen van Hein kan je goed gebruiken voor voelsprieten, ook kan je ze met een verwarmde naald heel voorzichtig buigen om er pootjes van te maken (hier staan ook wat van die grote zwarte beesten, nog met staart...)

Als we van hondenvacht dubbing gaan maken heb ik aan één rui van één hond genoeg voor het hele forum voor de rest van jullie bindcarriere.
We hebben hier 4 akita's en 4 malamute's en van één ondervacht van zo'n beest kan je een heel matras vullen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

HappyFisherman

Paardenstaart is mooi spul om lijfjes van te draaien. Eerst even met de deegroller er over om het wat platter te maken en gaan met de banaan.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

water leggen dan ;)

rubber roller is mooi compact.


GJ

Vandaag 2 baarsjes gevangen met de paardenstaart van mijn vriendin en de pauwenstaart van mijn dochter :) Was erg cool om zo iets te vangen. Voegt weer iets toe t.o.v. bindspullen kopen in de winkel :)

Ik ga vanavond eens proberen of ik die paardenstaart wat soepeler kan krijgen. Als dat lukt dan is het idd mooi om lijfjes van te binden. Als het lukt...

goswit

Paardestaart van jouw vriendin !!!!!!!!      :o :'( :)
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

GJ

Quote from: goswit on December 15, 2014, 22:29:33
Paardestaart van jouw vriendin !!!!!!!!      :o :'( :)
En de pauwenstaart van mijn dochter  :o

goswit

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Heel mooi om te zien hoe die hobby zich zo ontwikkelt! Het is inderdaad veel mooier om op zelf gebonden vliegen een vis te vangen. Vind ik zelf dan...