Retro streamers

Started by erikdenoorman, January 07, 2013, 19:21:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erikdenoorman

Retro streamers

In het geweld van synthetische vezels dreigen ordinaire haren en veren het onderspit te delven. Niet dat synthetische snoekstreamer slecht vangen. Die hebben zich best al wel bewezen  en daar is inmiddels genoeg over te lezen. Maar ik vind het zonde omdat er ook met haren en veren zulke mooie en effectieve streamers mee te binden voor de snoek. Het binden met die haren en veren is naar mijn smaak ook wat meer vliegbinden dan het op een haak zetten van paar toefjes synthetisch haar.  Ik maakte vanmorgen een paar van deze en ga ze, later op de dag, in goed gezelschap eens in de polder deppen. De streamer bestaat uit roze bucktail, roze hennenveren en wat roze poolvos. Het glittermateriaal is overigens wel synthetisch. Ik maakte er ook nog even eentje in het groen-wit. Op die laatste 'sneuvelde' vanmiddag een prachtige poldersnoek in Wilnis.









erikdenoorman

Hilco

Als je hulp nodig hebt bij het plaatsen van foto's kan ik je via PM of Facebook wel even uitleggen hoe dat werkt hier.

Kan ik meteen even de patriot-raketten klaar zetten voor het geval je aangevallen word  :P

Team

Quote from: Hilco on January 07, 2013, 19:27:14
Als je hulp nodig hebt bij het plaatsen van foto's kan ik je via PM of Facebook wel even uitleggen hoe dat werkt hier.

Kan ik meteen even de patriot-raketten klaar zetten voor het geval je aangevallen word  :P

Hulp kan ik wel gebruiken, maar de Patriots heb je al naar Turkeye gestuurd
NUNC  AUT  NUNQUAM

Team

Krijg van de kapper van mijn vrouw alle oude staalboeken met haarstukjes, van blond naar zwart honderden
kleuren, kun je mooie streamers van maken. laat jullie vrouwen/vrindinnen er naar vragen ze hebben soms
10 tallen oude staalboeken in de kast liggen.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

Quote from: erikdenoorman on January 07, 2013, 19:21:11
Retro streamers

en nu nog uit zien te vinden hoe je plaatjes erbij kunt zetten..............

erikdenoorman

Ik gebruik altijd Photo Bucket Erik!!
Werkt prima! (voor mij tenminste wel!)



gewoon de IMG code copieren en hier plakken!

Ik bind bar weinig streamers maar als ik het doe, nagenoeg altijd met minimaal 95% natuurlijk materiaal!

Succes en kom op met die plaatjes!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hilco

Quote from: speycast on January 07, 2013, 19:40:11
staat op forum hoe en wat te doen om foto's te plaatsen   ;)

Goed opgemerkt Bert, dat wist ik niet eens.

hier staat het uitgebreid beschreven .

haal in de tussentijd de patriot-raketten weer naar binnen , ze blijken niet nodig .
Hulde mannen !!!

HappyFisherman

Ik heb alle plastic streamers die ik had (gekregen... :) ) weer weggegeven. Natuurlijke materialen vind ik gewoon leuker vissen en (vooral) binden.
Kleuren: zwart met geel, zwart met groen of wit met rood voelt altijd wel goed.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72



Mooie streamers Erik! En er dan direct zo'n bak op vangen, geeft de bevestiging dat snoek hem ook mooi vindt  ;D
(dat ie lekker lijkt voor vriend snoek tenminste)

Als streamergek, ben ik gek op alle ideeën voor streamers. Dit is een mooie, ga ik ook maken :)

Heb zelf ook al weer wat klaar (ook de foto's), alleen heb nog even geen tijd te gaan testen.
Een nieuwe creatie, met werp ervaringen en foto van vangst vind ik het leukst om te plaatsen.
Werp testen heb ikzelf ingebouwd voor iets plaatsen (had als rookie laatst een complete verenstreamer
gemaakt, die niet te werpen viel, leek een parachute  :)

Nu nog even wat vangen dus ::) .
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72

Quote from: speycast on January 07, 2013, 20:14:13
hier photobucket for dummie's 

foto's plaatsen op forum zie hier

Bedankt Spey, ik ben ook een dummy (op fotobucket gebied dan ;))

Ga het lezen, zit nu op mijn album, foto bucket heb ik nog nooit bekeken.
Maar de bewerkingen die ik regelmatig zie, vind ik erg mooi (wil ik ook :P).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jan Bruins

Mooie streamers Erik !

Ik hou wel van lekker simpel en effectief.   ::duim::
   
     
I don't drink water, fish f*ck in it...

erikdenoorman

Plaats delict was trouwens de Gagel. Mooi daar ! Helder water waar je streamer in kunt volgen je je telkens te pletter schrikt als.....jeweetwel.
Wordt in het weekend vrij druk bezocht door kunstaaszwiepers. Maar een streamer willen ze dikwijls toch wel pakken. Gewoon achter die kunstaasjongens, op eerbiedige afstand uiteraard, aan lopen en ze achter hun rug zien te vangen is best wel uitdagend soms. Of anders een doordeweekse dag nemen. Dan ben je er dikwijls de enige.

Rene V.

Helemaal mee eens dat streamers gebonden met natuurlijke materialen onweerstaanbaar zijn.




Groet Rene V.

maurice

Mooie vis en leuke streamer
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit72


Quote from: Rene V. on January 07, 2013, 20:38:10
Helemaal mee eens dat streamers gebonden met natuurlijke materialen onweerstaanbaar zijn.
Groet Rene V.

En die van jou helemaal Rene (wat een kunstwerk :)). Weer lekker motiverend die streamerplaatjes!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

erikdenoorman

Zeker mooi Rene. Je gebruikt een korte haak. Ik zou dan toch overwegen ze te maken met een articulated shank. Zo'n verlengstukje zeg maar. De haakpunt komt dan wat meer naar achteren Handig bij staarthappers....) èn de streamer wordt (nog) bewegelijker.




Gerrit72



Kijk, nu krijgen we verdieping in de materie. Mooie tip Erik, die dingen heb ik nog nooit gezien,
maar lijkt me erg handig voor de langere streamers.

Meer mensen met ervaring met zo'n 'verlenger'? Andere gebruikerservaringen zijn altijd welkom ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

mooie streamers erik,persoonlijk vind ik natuurlijk materiaal veel leuker om te binden als EP (achtig ) spul, ik vind dat je er veel meer kanten mee op kan,en ook een goeie tip van die articulated shanks,had ik ook nog nooit gezien

hendri

doe mij maar ep! vind het maar nix dat gebonk met die natte kledders.

johannes

Natuurlijk materiaal heeft ook bij mij de voorkeur en als het dan "onnatuurlijk" moet worden liever craftfur en snollensprei dan ep.

Ep gebruik ik nog wel in combinatie met bond.

Wat ik wel even wil opmerken is dat ik de inbreng van erik positief vind.
op deze manier lekker zonder linkje wat in mijn ogen een verarming van het forum is.  ::duim::

Ga zo door.




erikdenoorman

#19
Wat suggesties:







Hieronder een grote streamer met 3 shanks en twee haken



Een soortgelijk, je ziet dat ze zo in elke snoekwaffel passen.



Canadian_Streamdance

Mooie streamerts Erik!! en een beste dame gevangen ook super!!
blijf het ook geweldig vinden al dat materiaal om streamers te binden!
zoveel mogelijkheden en kleuren lekker aanmodderen en verschillende combinaties maken!
nu moet ik zeggen dat ik vorige week mijn eerste EP streamer gebouwd heb en dat ik dit ook wel leuk vind lekker simpel,
moet hem alleen nog testen heb er nog niet mee gevist maar dat gaat niet lang duren!

leuk topic dit!

kom maar op met die plaatjes!

Rene V.

Hallo Erik,

Mooie dingen die verlengstukjes.Ik was al eens van plan om iets te doen met die dingetjes.Soms gebruik ik bij staartbijters een andere haak nl de TMC 600 SP.Dit is een hele korte haak voor de tarponvisserij,echt vlijmscherp,hier bind ik alles heel kort in maar met een breed sylhouet.Grote ogen erop en minder last van staartbijters,gewoon hangen.

Groet Rene V.

Patrick(WF)

Zeker weten handige dingen die verlengstangetjes. En mooie steamers heren.
Groet Patrick

wouter veuger

volgens mij kun je die haakverlengers ook vrij eenvoudig zelf maken van verenstaal (wel bekend bij de spinnerbouwers)
gewoon 2 oogjes eraan maken,en de haak met een splitring bevestigen,dit ga ik maar eens proberen :)

Rene V.

Hallo Erik,

Dit bedoel ik,een korte haak en gering van lengte gebonden om staartbijters toch te kunnen haken.Voordeel van deze haak is ook het gewicht zodat je kan vissen aan een drijvende lijn,werpen ook geen probleem.



Groet Rene V.