haken

Started by joepegging, June 11, 2015, 13:22:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joepegging

Mensen,

Welke haken van welk merk zijn nu echt goed om te binden voor droog , nat en nimf. Door het vele aanbod van haken zie ik af en toe door de bomen het bos niet meer. Dus ik ben benieuwd wat voor haken voor welk type vlieg jullie gebruiken (droog, nat, nimf).

Zelf gebruik ik de volgende haken.

- droog : TMC 100BL

- klinkhamers: Gamakatsu F22

- nimf en nat : hier voor gebruik ik TMC 3769, is dit een goede haak voor natte vliegen en voor nimfen.

zijn dit goede haken voor de soort vlieg die ik bind , of adviseren jullie mij andere haken?

p.s ik vang er wel vis op  :P
joep

cojac

Kijk eens bij A&M hebben goede haken voor een zeer schappelijke prijs. Bind hier momenteel alles mee.
veel strakke lijnen en krakende hengels gewenst  gr. cojac

joepegging

Bij A&M heb ik me eerste haken gekocht waar ik zeer tevreden over was.
joep

Beertje

Die wide gape Van A&M zien er goed uit!
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

hannus


Floor

Inderdaad behoorlijk ergerlijk, vooral omdat a&m voor en a&m na geen antwoord is op de vraag.
En nee, het gaat er mij niet om of a&m nu wel of geen goede producten levert.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

MarcelN

Dat viel mij ook al langer op >:( Hannus Rullezzzzz ::agree::
Misschien moet je ook maar ermee kappen en marktplaats volplempen met die meuk, word er doodmoe van dat scrollen :-\

Joost S.

#7
Zit geen kwaad in, denk ik. Moet ook een beetje groeien, je kan niet verwachten dat een oud sponsor naam ineens uit het geheugen wordt gewist als er een nieuwe sponsor komt.

Die moet ook langszaam wat bekender worden.

En denk dat de kosten voor het opsturen van kleine bestellingen een hoge drempel is voor muddler. Drie euro meer, voor een kleine portemonnaie zijn dat toch een droog vliegje of 7. Zeker als je regelmatig kleine bestellingen doet, kan dat heel snel op lopen.

Pro fly shop maakt het helemaal bont. Met 7,30 verzendkosten. Tsja... Daar verkoop je toch geen vliegen en ander klein materiaal mee lijkt me. (Is ook niet de bedoeling wellicht, maar toch. Je kan beter 25 bestellingen van een tientje hebben dan helemaal geen bestellingen. Geld is geld)

joepegging

mijn excuses, zo was het ook helemaal niet bedoeld, ik zit hier net een weekje nieuw op dit forum. Misschien had ik iets beter moeten kijken. mijn excuus :)
joep

gijsie20

#9
Ik bind bijna enkel op Kamasan haken. Zie dat Muddler ze ook aanbied, echter niet heel veel keuze, tip? Daiichi hoor ik ook goede verhalen van, zal wel redelijk vergelijkbaar zijn denk ik. Hierbij wel een ruimer assortiment aanwezig!

Huismerk haken begin ik niet meer aan ongeacht welke shop ook..
Tiemco 103 zou ik persoonlijk ook niet aan beginnen voor de droge vlieg. Erg mooie haak daar niet van, maar buigt uit als een malle.  >:(

MarcelN

#10
Ja die TMC103BL, wat heb ik daar mee gelachen op het OVM... NOT, super licht dat wel, maar na 10 missers na er 1 te verspelen bleek de punt eraf te zijn, fijn spul >:(
Overigens bestaat Muddler denk ik al veel langer dan de 'kids' en als verzenden je te duur is moet je zeker niet in Polen bestellen, al kost al het materiaal er de helft, niet doen dus! ;D

Scaramouche

Ik begin steeds meer over te stappen op Daiichi haken. sterk en licht en vooral de klinkhamer haken zijn super

http://www.muddler.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000155&lang=NL
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

maurice

#12
Bind het liefst op de Gamakatsu F11, C12 en de worm 36 voor streamers.
is nog een betaalbare en stevige haak die mij nooit in de steek heeft gelaten.
helaas weinig in of op de internetshops te vinden.


::bbq:: ::proost:: ::proost::

bruineforel

heb er geen ervaring mee wat betreft haken voor het binden, ik bind niet.
maar als vastestok en feedervisser zweerde ik bij Gamakatsu.

koop meestal mijn vliegen op de plaats van bestemming en hoop zo de juiste vlieg te hebben, en heb ze bij me van de jaren daarvoor.


Troutbuster

Nagenoeg alles op Kamasan!

B175 voor natte klassiekers

B800 voor streamers, grote nymphen en lures

B100 en 101 voor klinkhamers, buzzers, vlokreeften etc.

B402 (Barbless) voor droge vliegen en kleine nymphjes

B200 voor (zware) nymphen

etc etc...

en Gamakatsu F11B voor droge patronen en blobs/Fabs etc

Gr

Jan
"Petri Heil"


Bone F

Ennuh niet te vergeten de F314 van Gamakatsu DE haak voor alles wat het zoute water in gaat.

HappyFisherman

Het meeste strik ik ook op Kamasan, maar ik had laatst op Baggel wel gedoe met maatje 16 B401. Die bogen allemaal uit tijdens het drillen, terwijl ik daar op maat 18 geen last meer van had :(

Wel eens gehad Jan?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

#17
Ik gebruik veel Tiemco, vooral de 3761 en 3769 (zijn gelijk aan de Kamasan B175) voor natte vliegen en nimfen. Ik heb daar ooit een partij van opgekocht en ben er nog lang niet doorheen.

Voor droge vliegen gebruikt ik inmiddels de Maruto D04... exacte kopie van de TMC103BL, maar een stuk gunstiger geprijsd...

Voor spiders gebruik ik verschillende. Van Fullingmill de SHORT SHANK SPECIAL SILVER HOOK(PK50) .... ooit een heleboel gekocht bij een speciaal zaakje in Engeland, maar dat is inmiddels ter ziele. De laatste tijd gebruik ik bij voorkeur de Partridge Classic Spider (L3AS). Super haak, scherp, sterk, ruime haakbocht en een recht oog....
Helaas in Nederland heel slecht verkrijgbaar, dus in Schotland besteld....


Sieger

maurice

Quote from: Beertje on June 11, 2015, 22:27:04
Die wide gape Van A&M zien er goed uit!

tussen uitzien en zijn zit wel degelijk een verschil. ;)

de haak is het belangrijkste van de vlieg, waarom daar op bezuinigen?

::bbq:: ::proost:: ::proost::

hannus

ja, heb Beertje een zakje bfc haken gegeven, om te proberen, daar hoor je mooi niks van....
Ben de restanten aan het verkopen, neem ze niet meer, maar toch, he?

Raymond

Sieger, op deze webshop in Belgiƫ momenteel ruim op voorraad:

http://www.allfish.be/detail/4485485-l3as-classic-spider
::wtf::

Marco B

Als streamerhaak en zoutwaterhaken gebruik ik vrijwel uitsluitend Gamakatsu. Goede scherpe en stevige haken, hoewel ik moet bekennen dat ik deze eigenlijk alleen maar gebruik omdat ik ze gratis krijg  ;). Voor de rest bestel ik meestal mijn haken bij Muddler en dan voornamelijk Daiichi en Fullingmill. Tot op heden nooit over hoeven klagen.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Sieger

Dank je Raymond... die kende ik nog niet. Had ze besteld bij Glasgow Angling, maar daar zijn ze ook al weer op. Ben voorlopig wel voorzien, maar heb in elk geval weer een adresje...  ;)


Sieger

Raymond

Heb ook een hele tijd gezocht en kon ze echt nergens krijgen maar ineens was er deze webshop die ze dus levert. Ik heb er reeds een bestelling lopen maar aangezien deze haken inderdaad vaak moeilijk leverbaar zijn, denk ik dat ik ook maar snel een ruim voorraadje ga aanleggen... ;)
::wtf::

Joost S.

Ik bind zelf niet, maar gebruikte voor karper Korda haken. En voor andere visserijen altijd Drennan.

Oersterke haakjes, ook de hele kleintjes.