struisvogelveren

Started by jeroen m, February 01, 2015, 22:10:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen m

ik ben op.zoek naar grote struisvogelveren met lange dikke herls om snoek streamers mee te binden. ik heb al op veel plekken gezocht en diverse bestellingen gedaan, maar de kwaliteit valt elke keer toch tegen.
weten jullie een winkel of webshop waar ik deze veren kan kopen in diverse kleuren.

alvast bedankt.

jeroen

Dick

zoek even bij winkels die carnaval spullen verkopen

hannus


Rossie69


Marksman

Feest winkel, daar had mijn vriendin ze vandaan.
Nu heeft ze niks meer:-)

Satch

Heb je toevallig ook een plaatje van de bewuste veren? misschien heb ik nog iets in mijn feestkoffer  ;D

jeroen m

@ satch
ik heb er zo geen foto s van maar op bleudotmediashop staan ze, alleen vraagt hij meer dan €9 voor 1veer. daar staan ook mooi bindfilmpjes van snoekstreamers waarin hij deze struis gebruikt.

intratuin ga zeker binnen kort ff kijken.
ik heb bij diverse feestwinkels gekeken en besteld maar de veren zijn wel groot maar de herls vaak ook te kort.

jeroen

Troutbuster

"Petri Heil"


Marksman

@satch, een paar grote zwarte veren met een plastic diamand op de zijkant.
De rest laat ik aan je verbeelding over.
Laatst ook nog een mooie grijze veer in een winkel met woonaccesoires gekocht.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

wouter veuger

#10
Das een mooie link Maurice.

Deze zien er ook wel goed uit:
http://nl.aliexpress.com/item/Free-shipping-factory-sales-50-natural-Black-ostrich-feather-14-16-inches-35-40-cm-feather/32263600410.html


Net als de link van Maurice moet je dan wel zin hebben om het uit het buitenland te halen.

Je zou ook nog kunnen overwegen om een struisvogelboerderij te bellen,en zelf aan de slag te gaan met verven...
Dat is trouwens niet als geintje bedoeld hoor! Lees maar:

http://thelonesomepiker.blogspot.nl/2010/12/dying-experiments-with-ostrich-herl.html

Wel even een klusje,maar je moet er wat voor over hebben he... :)



Satch

Is dit wat? geen idee hoeveel streamers je daar van kan bouwen. je mag het hebben want ik doe er dit jaar toch niets mee ;)







harlin

Jammer dat de boer is overleden die hier struisvogels had.
Gelukkig nog iemand in de polder die diervoeder verkoopt en struisvogels heeft.  ;D

Jammer dat ie zelf bang is voor die beesten,
maar als ie wat heeft dan krijgen we ze wel gratis bij een zak hondenvoer.  :-X
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

sjoerd

Hmm, struisvogelveren voor snoekstreamers???
Daar zijn toch heel wat betere en veel makkelijker materialen voor te krijgen? En waarvan je ook nog eens goed vangende streamers kunt binden.
Nu moet iedereen natuurlijk helemaal zelf weten wat die doet maar ik hou het altijd maar het liefst bij eenvoudige maar vangende patroontjes.
Oftewel, de vlieg moet de vis vangen en niet de visser ;D ;D ;D

Gert

#14
Ach ja, afgelopen zondag was " onze" Willem bij Studio Vis TV, en die ving snoek met een bananenschil ;D
Weliswaar niet aan de vliegenhengel (dus geen fruitvlieg  ;)), maar het geeft wel aan dat er veel mogelijk is.

https://www.youtube.com/watch?v=v-FZhX2AdKo

Wel een mooie actie trouwens, zo'n banaan!

wouter veuger

Ja heb het ook gezien,goed bezig die Willem!


jeroen m

@sjoerd

het is zeker niet het hoofd ingredient maar het geeft wel een mooi effect.

jeroen

FSCHAMP

Quote from: Troutbuster on February 02, 2015, 18:14:24
http://www.flyscene.be/productslist.php?categoryCode=FE

Kijk op Ostrich Plumes

Gr

Jan

Jan,

deze zijn te kort om snoekstreamers van te maken.  Ik heb deze en ze zijn maar zo'n 8 cm lang.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

vliegvisserdorian

Ik heb een paar stukjes van Veiniard, deze zijn opzich wel van redelijke kwaliteit. (te koop bij onder andere Smartlures) Maar die zijn ook wat prijzig, ook heb ik er 2 van bluedotmediashop (zoals hierboven al ergens genoemt) die kosten wat maar ze zijn dan ook wel gigantisch.

Maargoed, uiteindlijk is het zoals Sjoerd al zegt vooral om vissers te vangen  ;D

MarcelN

Hé kijk nou, hier ben je heel anders gekleed dan die zaterdag op die boot in Amsterdam :o

JB

@Vliegvissersdorian

Op die foto zijn dat de veren geleverd door bleudotmediashop ?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

vliegvisserdorian

@Jb jep deze foto stond op de facebook van Daniël (eigenaar) Hier nog een foto zoals ze op z'n site staan. (Nu zijn wat hij in z'n hand heeft wel bosjes veren)
Maar alsnog kan je aardig wat streamers bouwen met een enkele veer.
Hier nog een fototje ter referentie (van de website)

jeroen m

@ satch
je hebt pb.

jeroen

JB

@Vliegvisdorian,

Zien er tof uit ik ga eens kijken op die site, bedankt

@iedereen die vindt dat het alleen vissers vangt, dat doe jungle cock toch ook op een vlieg  ;) en die zijn veel duurder  :-[
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Troutbuster

Jungle Cock John???

Oerwoud Lul bedoelje zeker??

::lach:: ::lach:: ::lach:: ::lach::

(en dan heb ik het nog niet eens over Kaketoe veren!! ;D)

ik ook van jou! :-*

Gr

Jan
"Petri Heil"