Gezocht visplaats Belgie

Started by Twan, December 04, 2014, 20:55:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Binnenkort gaan we naar belgie om even iets te halen voor de aankomende feestdagen  :-X :).

Als we dan toch in België zijn willen we ergens gaan vissen, bij voorkeur ergens wat niet al te ver is van de Nederlandse grens.

Heeft iemand tips, wat betreft een leuke vliegvisvijvers oid?? Lac la strange is me wat te ver weg voor één dagje!

Nootjez

Kluizen is nog open tot en met zondag 14 december. Kluizen is in de buurt van Gent.

extreem goeie visserij op het moment, zeker met de bellyboat!
let wel op, enkel geopend op zaterdag en zondag.

Twan

Thanks. Wel eens van gehoord. Ik zal eens kijken.

Nootjez

ik ben ook nog van plan om een dagje te gaan.

reglement op http://www.vliegvissen.be
je kan ook altijd PM'en voor meer info

FSCHAMP

Twan het is wel geen gemakkelijk water (http://www.vliegvissen.be/?p=kluizen_vangstresult), maar er zwemmen wel schitterende forellen rond. Dit is voor mij tenminste een echt reservoir in België, de rest zijn maar vijvers
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Twan

Toppie mannen voor de info!

De lijst is alleen niet up to date. Ik ga eens effe kijken.

Nootjez

op 11 november had ik 12 forellen, 50cm plus was meer regel dan uitzondering ;)
op 16 november 4 stuks.

ze zaten wel heel diep toen, een zinklijn mag je zeker niet vergeten.

Twan

OK nice.

Misschien zondag maar eens een kijkje nemen. Waar kan ik deze dagverantwoordelijke vinden?

Nootjez

Die staat aan de poort bij de ingang met zijn wagen tussen 9 en 10 u en tussen 12 en 13 u.
je kan enkel op die tijdstippen binnen, het water ligt volledig op een afgesloten terrein.

Vanaf die poort is het wel nog even rijden.
misschien dat ik zondag ook wel eens kom. Laat maar horen.


Twan

Quote from: Nootjez on December 04, 2014, 23:19:29
Die staat aan de poort bij de ingang met zijn wagen tussen 9 en 10 u en tussen 12 en 13 u.
je kan enkel op die tijdstippen binnen, het water ligt volledig op een afgesloten terrein.

Vanaf die poort is het wel nog even rijden.
misschien dat ik zondag ook wel eens kom. Laat maar horen.

Is goed, ik zag de tijden, niet geheel handig voor ons, maar komt goed. thanks voor de info en maybe tot zondag (even nog overleggen met vismaat)!

Twan

De kogel is door de kerk, morgen gaan wij de ontgroening meemaken op het reservoir. Ik ben zeer benieuwd op dat grote water :-)

Nootjez

wanneer gaan jullie?
Ik kom waarschijnlijk vanaf 's middags.

Twan

Quote from: Nootjez on December 07, 2014, 02:24:04
wanneer gaan jullie?
Ik kom waarschijnlijk vanaf 's middags.


wij gaan smorgens. smiddags zijn we er ook nog ff denk ik. maybe tot straks

Hidde


Twan

#14
Quote from: Hidde on December 07, 2014, 21:37:04
En?

wij hebben een halve dag gevist, want smiddags moesten we dus nog boodschappen doen in belgie 😀 . het waaide erg hard en bij tijden was het koud. mijn maat had er eentje van bijna 50 cm gevangen en ik had geen beet gehad tot de laatste worp. deze aanbeet was best hard en meteen verspeelde ik de vis. dat was wel ff balen.

andere vissers hadden tot op het moment dat wij naar huis gingen niets gevangen.

maarjah wel een keer weer een nieuw water gezien en sjesus wat is het groot 😀. ik ga er denk ik nog wel een keer vissen, maar voor ons is het nog best ver rijden. misschien in de zomer ofzo als het in de meeste vijvers in nl weer te warm is.

de dagverantwoordelijke en andere vissers waren zeer behulpzaam en gaven zonder te vragen tips. zeer gastvrij dus.

het water heeft zijn eigen charme vind ik, ik noem het maar een industriereservoir. het is geen natuurlijke aangelegenheid.

@ nootjez. toch maar niet gegaan vandaag?

FSCHAMP

Twan,

ik kan je zeggen dat het soms geen gemakkelijk reservoir is, maar er zwemmen bakken rond. En als het een troost is, er zijn er wel meer, die daar blanken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Twan

Quote from: FSCHAMP on December 08, 2014, 19:33:42
Twan,

ik kan je zeggen dat het soms geen gemakkelijk reservoir is, maar er zwemmen bakken rond. En als het een troost is, er zijn er wel meer, die daar blanken.

i know, maar toch baal ik er nog van dat die ene vis eraf schoot. zeer harde aanbeet. maar er is maar 1 vis gevangen die dag daarmee troost ik mezelf hahaha

Nootjez

Het is inderdaad niet meer gelukt om eens langs te komen :)

jammer van de misser, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Een makkelijk water is het inderdaad niet, zeker door de grootte. Het is ook de kunst van de vis te "vinden", want die kan zich natuurlijk overal schuilhouden op een water van meer dan 50ha ...

Het lijkt echt nog veel groter en ook natuurlijker als het vol staat tot aan het randje.

Ik zou zeggen, kom nog eens langs in mei of juni. Dan zijn de grote bakken te vangen aan een droog vliegje!