Streamerglitter.....

Started by Bone F, December 02, 2014, 15:59:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Het loont weer de moeite om ff door een kerstafdeling van het tuincentrum te struinen. Kom je bv. dit tegen, kun je nog 's een streamer "dressen".

vrgrtn
Frans

[attachment deleted by admin]

HappyFisherman

Hele pakje in een lus, als je 3x rond bent zit alles er mooi op. Afbinden en klaar is Frans ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Via deze link vind je een mooi sbs voor een glitter streamer met lussen gebonden.....  :D

http://www.balticflyfisher.dk/news/salty-pike-part-3-flies/


Sieger

vliegvisserdorian

:O Dat is niet eerlijk regenboog hadden ze hier niet... (Ik vraag met trouwens ook af wie die regenboogkleur in z'n huis/kerstboom ophangt als versiering...)

Verder mooi spul, ik heb ook een tiental pakjes ervan gekocht laatst, alleen een klein nadeel ervan vind ik wel dat het wel een stukje stijver is dan normale flashabou en dus ook wat minder beweegt in het water.

FSCHAMP

Nochtans het materiaal dat ik hier bij dreamland gekocht heb van Deco werkt schitterend in het water en het is zeker zogoed als het materiaal dat je koop in de vliegvisshops en het is verdomd ook veel langer dat het duurdere spul bij de vliegvisshops.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Rossie69

meeste slierten wel ben ook zeer te vreden met de Hema slingers.

mooi met buctail,dat fladdert mooi door het water

Bone F

Quote from: FSCHAMP on December 03, 2014, 22:09:27
Nochtans het materiaal dat ik hier bij dreamland gekocht heb van Deco werkt schitterend in het water en het is zeker zogoed als het materiaal dat je koop in de vliegvisshops en het is verdomd ook veel langer dat het duurdere spul bij de vliegvisshops.
Nu je het er toch over hebt respectievelijk 79 en 99 ct.   :D
Frans

hendri

deze gasten weten ook wel hoe ze met glitter om moeten gaan.
https://www.youtube.com/watch?v=ekaGrbaRqvw

Bone F

Goed gevonden Hendri ik bedoel maar...... Ik heb in het verleden wel eens een streamer gemaakt van dat soort materiaal. Het werpt prima door weinig wateraanhang, het maakt wel een apart geluid in de lucht. Ik was toen bijna de enige die snoek ving maar of het daaraan lag...........Op 13/12 hebben we weer een snoekdag, er toch maar weer eens een in zetten.
grt
Frans

edjuhhh

Wel super dat spul  :D.
Maar waar kan ik die langstelige  haken vinden die ze gebruiken in het filmpje?
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

wouter veuger

mooi filmpje hendri! ,das een streamer om ook even te proberen ::agree::

@ed: die haak is een partridge universal predator,kun je oa bestellen bij dyckers.

gamakatsu worm36 haak is praktisch hetzelfde modelletje,maar wat goedkoper deze kun je ook bij dyckers bestellen

FSCHAMP

Je kan ook deze nemen Gamakatsu LS 5013F 4/0 of 6/0 en deze is te koop bij http://www.raven.nl/ls-5013f/nl/product/1493/

Ik gebruik deze haken al meer dan 10 jaar en ze werken perfect en ze zijn goedkoper dan bovenstaande haken aangegeven door wouter
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert


FSCHAMP

Gert,

enig idee hoeveel er in een pakje zitten?

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Gert


wouter veuger

#16
Quote from: FSCHAMP on December 05, 2014, 11:33:29
Je kan ook deze nemen Gamakatsu LS 5013F 4/0 of 6/0 en deze is te koop bij http://www.raven.nl/ls-5013f/nl/product/1493/

Ik gebruik deze haken al meer dan 10 jaar en ze werken perfect en ze zijn goedkoper dan bovenstaande haken aangegeven door wouter

De worm 36 is idd ietsjes duurder,wel een tophaak hoor,de partridge universal predator gebruik ik zelf ook niet,die vind ik te duur.

die van jou zien er ook goed uit gino,maar ik zou niemand aanraden om spullen te gaan bestellen bij raven,wat een ballentent is dat zeg,of je moet het leuk vinden om je bestelling in 3 gedeeltes verspreid over een maand of 5 te ontvangen :o


die van muddler zien er ook gewoon goed uit,feitelijk zijn er 101 merken met dit model streamerhaak in de collectie.

edjuhhh

En mijn laatste vraag is dan welke maat gebruiken jullie?
2-4-6?
Was van plan om zelf wat snoekstreamers te binden.
Heb nog een muskusrat in de vriezer liggen waar ik zonkerstrips van wil maken  ;D
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

wouter veuger

Streamers van 10-12 cm maat 2/0
Streamers van 12-17 cm maat 5/0
Streamers van 17 cm en groter 6/0

Uiteraard slechts een richtlijn,een en ander heeft ook te maken met hoe dik de streamer gebonden (lees:hoe goed de haak verstopt zit)


FSCHAMP

Ik gebruik enkel 6/0 en 4/0 van dit type haak.  Verder gebruik ik ook de Gamakatsu 314F 2/0 en 1/0 voor EP/Congo hair streamers.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Quote from: wouter veuger on December 05, 2014, 15:12:14
die van jou zien er ook goed uit gino,maar ik zou niemand aanraden om spullen te gaan bestellen bij raven,wat een ballentent is dat zeg,of je moet het leuk vinden om je bestelling in 3 gedeeltes verspreid over een maand of 5 te ontvangen :o

Nochtans vandaag een bestelling gedaan en al de bevestiging gekregen dat alles verzonden is.  Ik heb hier dus geen problemen mee, maar je moet wel zien wat je besteld, immers er staat altijd bij wanneer het verstuurd gaat worden.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

hendri

ja cker een mooi filmpje, dia gasten van hedron hebben veel meer filmpjes op youtube. zoek maar op hedron flytying

deze is ook zo mooi. vind het wel een super manier om je haak mooi vrij te houden. of het werkt? geen idee, ik zoek nog steeds tijd om er zelf een te gaan binden zo.
ze hebben ook een webshop, daar staan alle spullen die ze gebruiken te koop.
https://www.youtube.com/watch?v=3u4I88erWfw

FSCHAMP

Hij imiteert Nicklaus Bauer volgens mij, maar desalnietemin toch mooie vliegen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>