Lead dumbbell eyes

Started by FSCHAMP, December 30, 2013, 22:33:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Hallo,

wie van jullie heeft er ervaring met lead dumbbell eyes?

Je hebt ze op sommige sites in de volgende maten :                              op andere sites geven ze dan weer het volgende:

                  Diameter (inches)            Weigth(oz)                                           Weigth(oz)

                                                                                                  Midget       1/200oz
                                                                                                  Micro         1/120oz
mini              4/32                           1/100                                    Mini          1/80oz
X-small         5/32                           1/50                                      X-Smal      1/60oz
Small            6/32                           1/36                                      Small        1/40oz
Medium         7/32                           1/24                                      Medium     1/30oz
Large            8/32                           1/16                                      Large        1/20oz
                                                                                                   X-Large     1/10oz

Dit zijn de amerikaanse maten, maar wat zijn de europese maten? Immers ik vind ze bij ons alleen in mm en zonder gewicht.  Ik zou nl. een aantal Black Bass vliegen moeten maken en ze raden me aan om een Medium lead dumbbell eye (7/32") te gebruiken voor een haakmaat 4.

Kan iemand van jullie me helpen? Of waar kan ik ze hier in Belgiƫ, Duitsland of Nederland vinden met de amerikaanse maten?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

catchem

Als je de maat in inches omrekent naar de maat in mm en je koopt ze evengroot zal het gewicht ook hetzelfde zijn. Onderstaande link kan je helpen met het omzetten van inches naar mm.

http://mdmetric.com/tech/cvtcht.htm

Jij hebt alles in ?/32 staan. Dan moet je nog even iets meer rekenwerk doen; 4/32 = 1/8

FSCHAMP

Dit is het nu net. Als je de eerste tabel neemt dan heb je de mm, maar dit komt niet overeen met wat je hier koopt. Bij de tweede tabel heb je alleen het gewicht en de pakje bij ons vermelden geen gewicht.
In beide tabellen worden verschillende gewichten gebruikt voor dezelfde maat, vandaar dat ik het niet meer weet.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

catchem

Bijna alles wordt in nederland afgerond dus ook de mm, en een paar honderdste meer of minder is met het blote oog niet te zien. Bij 4/32inch staat 3,1750mm wordt in nederland natuurlijk verkocht als 3mm. Reken maar dat ze voor de europese of engelse en amerikaanse markt geen verschillende machines gebruiken om te produceren. Ik zou gewoon kiezen wat er het dichste bij zit.