Nagellak?

Started by vliegvisserdorian, July 17, 2012, 14:07:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

Zoals sommige van jullie misschien weten ga ik zondag op vakantie naar scandinavie. Hiervoor ben ik druk aan het binden maar nu is me bindlak op :S . Het gaat waarschijnlijk niet meer lukken om nog te bestellen en ermee te binden voor zaterdag :s. Dus ik ging net ff zoeken en toen kwam ik erachter dat ik hier nog wel een pot "clear dope" heb staan  staan dat wordt gebruikt om modelvliegtuigen die worden gemaakt uit heel dun papier "uit te harden" is dit misschien bruikbaar of kan ik beter doorzichtige nagellak gebruiken?

Hans-oet-remunj

Wellicht nog een derde optie, althans in het geval het nog te koop is: cellulose lak.

ik doe al 20 jaar met die pot..... Is transparant en droogt zeer snel. Of valt cellulose lak tegenwoordig onder verboden schilderwaren ?

zie

http://www.ikwilverf.nl/index1.html

Rossie69

zou gewoon voor een potje nagellak van de action gaan 75 eurocent,droogt ook snel.
maar,je hoeft geen lak te gebruiken.


vliegvisserdorian

potje nagellak heb ik hier wel staan :P

vliegvisserdorian

Ik heb nog een oud flesje bindlak gevonden, alleen het is wat dik geworden.. is er een manier om dit iets dunner te maken?

Bone F

Heldere nagellak is net zo goed en is overal verkrijgbaar, mijn leverancier is de Hema. Gekleurde lak is ook heel handig als je de kop een ander kleurtje wilt geven en aanbrengen met het oog van een dunne naald dan kun je heel precies lakken. Fijne vakantie met strakke lijnen.

Frans

Gerrit72


Wat weer een leuke tips! Mijn vriendin heeft de halve DA thuis staan :o.
3x raden wat ik ga plunderen als ik thuiskom ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69

zou eerst wel de echtheid testen Gerrit72 ?
of de kleur echt is,kan je mooi op je nagels doen  ;D

Sieger

Ik gebruik vaak 'hard-ass-nails' of nagelverharder... Is ook een soort nagellak maar veel harder dan gewone... Ook te koop bij de Hema en andere winkels.....


Sieger

Johan

Dan vraag ik me af waarom wil je je vliegen aflakken????? goed afknopen en je hebt geen lak nodig.
Tis mij nog nooit gebeurd dat het binddraad los komt.

Johan

Troutbuster

Ik gebruik ook de hard as nails nagellak hardener!!
maar ik lak alleen mijn klassieke natte patronen!!
Daar heeft het kopje, relatief veel dikker gewikkeld als andere vliegen, een meerwaarde voorde "sier" en dient gelakt te worden!
Voor andere patronen droog en nymph lak ik zelden of nooit de afbindknoop af, omdat idd goed geknoopt deze echt niet los komt!

Wel lak ik vaak de uit binddraad gemaakte body van de vlieg met "hard as nails" en ook soms het dekschildje alhoewel daar bugbond een betere en mooiere finish aan geeft!

Gr

Jan
"Petri Heil"


vliegvisserdorian

Quote from: Johan on July 17, 2012, 18:26:31
Dan vraag ik me af waarom wil je je vliegen aflakken????? goed afknopen en je hebt geen lak nodig.
Tis mij nog nooit gebeurd dat het binddraad los komt.

Johan

Eigenlijk niet eens over nagedacht,  ik bind nu sinds ongeveer een jaar en ik heb sindsdien al mijn vliegen afgelakt (als ik het niet vergat  ::) ), dus ik heb ook niet getest wat er gebeurde als ik ze niet lakte, ik denk dat het wel goed gaat maar dat ga ik de komende paar weken dan wel testen  :)

Gerrit72

Quote: of de kleur echt is,kan je mooi op je nagels doen 


Bedankt Rossie :-\  :)

Bleek inmiddels dat mn vriendin genoeg heeft staan wat ze niet meer gebruikt, kan ik
lekker mee klodderen op mn streamers ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

A{b}r{a}xa{s}

....dan kan je de vliegjes gelijk een lekker geurtje geven Gerrit ;) ;)

Gerrit72


Inderdaad Bas, wat meurt dat spul! Goed uit laten dampen zeg maar :)

Bas, kleine streamers hoef ik niet meer te binden, goedemorgen wat een mooie spullen
heb je gestuurd! Met die staal lijnen ga ik me ook goed vermaken, ziet er erg goed uit!
1000 maal dank, topper! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.