vervloekte duns

Started by renew, February 11, 2012, 13:57:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

renew

Beste vliegvisvrienden,
Ik loop al een tijdje mee met het vliegvissen maar ik ben even helemaal de weg kwijt geraakt met de dun hackle kleuren.
Dacht dat het duidelijk en simpel was: blue dun is grijs en daar heb je varianten in (blue dun, medium blue dun, dark blue dun) en dan heb je ook nog de andere o.a. donkere koffiebruine, dark dun. Ik dacht dat het zo was maar na een aantal fora in het buitenland te lezen waarvan engels toch echt de moedertaal is ben ik ff de draad helmaal kwijt omdat het lijkt dat niemand het eens kan worden. Kan iemand me weer even op het rechte pad zetten en het me (opnieuw pfff) uitleggen. Ik weet dat dun niets met de kleur te maken heeft maar die voorvoegsels word ik echt niet goed van.
Alvast bedankt
Rene

renew

Ha Klaas,
oke met die blue's zat dus nog wel goed. Maar wat nu met medium dun en dark dun? Zijn dat nou ook grijstinten of bruinachtige kleuren? Daar ben ik de weg dus kwijt geraakt. Of misschien niet de weg kwijt maar in verwarring gebracht.
Grtz
rene

renew

Klaas
Engels is "A-ok" dus dat is geen probleem en als de kleuren vermeld worden bij duns ook niet. Maar wat nou als er alleen staat bij een bindpatroon: light dun of dark dun. Wist het ff niet meer en toen ik het op een Amerikaans forum ging uitzoeken werd het pas echt onduidelijk, ze weten het zelf ook niet. Net zoals op de Engelse fora de discussies over bloa (ben daar inmiddels uit.. Tenminste dat denk ik).
Of Klaas is de term medium dun, light dun, fout en weet de binder het zelf eigenlijk ook niet dus vermeldt hij de kleur dan maar niet, dan kan ook! ;)
grtz
Rene

renew

Yep Klaas je hebt helemaal gelijk. En ik spoor weer ;D ben er niet vanaf geweest maar dat had ik niet in de gaten. Na mn opmerking over de binder die het fout of niet compleet vermeldt ben ik ff bij whitng hackles gaan snuffelen. Zoals jij het vertelde en zoals ik het in mn kop had is juist. Nu nog ff de verdwaalde Amerikanen voorlichten die helemaal de weg kwijt zijn en zeggen dat light dun honey achtig is en dark dun koffie........not!
Thx Klaas. Was wel een erge dip van me speciaal voor iemand waarvan wondervliegen een bijbel is maar ja elke gelovige raakt wel eens de weg kwijt ;D
topic sluiten!
Grtz
Rene

golddigger

Tegen de tijd dat je eruit bent is de hatch al voorbij :( :o
Weer te laat ouwe hippie!!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D

renew

 :D
hatch? Hatch?
Volgens een amerikaanse site moet je wachten tot de hatch voorbij is en je vlieg als een soort dessert presenter, of ben ik nou in de war.
Pfff erg he Per. Was het helemaal kwijt en om eerlijk te zijn ging ik gisteren dat forum weer lezen en toen begon het weer. Ligt totaal niet aan mn Engels of aan die vervloekte duns maar aan die vervloekte amerikanen.
Cheers