importeren uit usa

Started by catchem, October 28, 2011, 08:11:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catchem

Wie weet of er speciale regels of heffingen zijn als je dierlijk bindmateriaal (veren, huid) wil invoeren uit de usa. IK zit er aan te denken om bindmateriaal te bestellen bij een amerikaanse site.

marcelgoedhart

Geen!! zolang het geen beschermde diersoorten zijn!! TIP. Laat het pakje verzenden als gift/ trialorder scheelt geld. Vaak, als je het laat verzenden als GIFT/TRIALORDER betaal je geen invoerrechten en BTW.

vliegvisgek

trappen ze niet altijd in liet een sage xi3 uit amerika als gift verzenden maar helaas kreeg de gehele mikmak er over heen ??? maar goed t,is el eens goed gegaan met hengel en reel ;D

Sieger

Zou ook niet een groot bedrag als gift willen 'labelen', als er iets mis gaat dan ben je zwaar de Sjaak als het niet genoemd verzekerd is.....


Sieger

Killer-Bug

Heb al verschillende dingen laten gekocht uit de USA en nog maar een keer moeten bijbetalen .
Dat was op mijn anvil bindvijs.
T'is en blijft een beetje loterij .

:) :) :)
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

Wilco

Bestel of in Polen of in the USA en wanneer het pakje niet opvalt kan je geluk hebben Een hengelkoker valt altijd op en daarmee heb ik nog nooit geluk gehad. Je moet het gewoon in calculeren dat je invoerrechten moet betalen. En volgens mij zijn goederen tot $ 160,- vrij van invoerrechten.
Dierlijke produkten zoals saddles en skins van bekende merken behoeven geen verdere begeleiding van papieren. Jungle cock is weer een apart verhaal. Wat de exacte reden is weet ik niet maar dat geeft wat problemen.

HappyFisherman

Nou, met Jungle Cock zou ik bij de douane ook achterdochtig worden  ::dance::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

2x gehad. Met een waadjack en een hengel dat ik bij moest betalen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gert

Quote from: Wilco on October 28, 2011, 20:30:04
Bestel of in Polen of in the USA en wanneer het pakje niet opvalt kan je geluk hebben Een hengelkoker valt altijd op en daarmee heb ik nog nooit geluk gehad. Je moet het gewoon in calculeren dat je invoerrechten moet betalen. En volgens mij zijn goederen tot $ 160,- vrij van invoerrechten.
Dierlijke produkten zoals saddles en skins van bekende merken behoeven geen verdere begeleiding van papieren. Jungle cock is weer een apart verhaal. Wat de exacte reden is weet ik niet maar dat geeft wat problemen.

Check dit maar eens....
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html

Voor niet-EU landen: Douanerechten hoef je niet te betalen tot 150,- Euro. Maar WEL 19% omzetbelasting! En dan komen er ook ALTIJD administratiekosten bij (meestal 10 tot 15 Euro).

Alleen als het minder is dan 22 Euro komen er geen kosten bij.

En inderdaad: een hengelkoker valt op :(
Ben ook al een paar keer de klos geweest. Maar volgens de douane ligt dat vooral aan het verzendbedrijf (ik had ze een keer gebeld omdat ik dacht dat deze regeling niet voor tweedehands geldt, maar helaas). TNT schijnt sowieso alles aan te melden bij de douane.

Groet,
Gert

hannus

de kwaliteit stukken beter.
===================

hoezo?

dartmayor

Ik bestel nog wel eens wat uit nieuw zeeland.
Gelukkig nog nooit wat hoeven bij te betalen.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

hannus

het kan ook tegenvallen,

mijn laatste invoer, deze week binnen,

wachten op schiphol : 7 dagen
bellen waar het blijft, 0.40 per minuut
inklaar kosten 17 euro
recht 10 euro (is nieuw ??)
btw 19%
transportkosten doosje 60 usd

dartmayor

Ze weten ook overal geld uit te halen.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

hannus

zoals je wel weet, ik heb meerdere imports per maand, met name USA, onze amerikaanse vrienden hebben hun zaken goed voor elkaar, track & trace is actueel en correct, maar een maal hier op Schiphol???, dan begint het gesodemieter!

hannus

maar dan nog vraag ik Klaas waarom de Amerikaanse skins beter zijn........

hannus

Klaas,
allereerst helemaal top bedankt voor je antwoord, laten we op z'n hollands zeggen, je hebt er kaas van gegeten,
maar nu, ik probeer een goed winkelier te zijn die uitsluitend staat voor kwaliteit, dan vindt je een partner als Hareline,
zou die nou echt uitverkoren zijn om de mindere kwaliteit te exporteren?
Laten we het anders zggen:
jij koopt een skin in een amerikaanse webwinkel,
ik koop mijn skin bij Hareline?
Wat mogen we dan verwachten?

hannus

ha, je was me even voor,maar toch............

HappyFisherman

Mag ik daar, als leek, ff op zeggen dat ik die zooi sowieso te duur voor woorden vindt?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Heb het ook wel gekocht (op advies van jou HAHA!) en daar heb ik ook geen spijt van, maar vindt de prijs echt belachelijk hoog...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

Iedereen bedankt voor de reacties (ook via pb). Ik weet nu dat ik zonder zorgen kan bestellen. Van de heffingen wist ik al, maar ik twijfelde vooral over het invoeren van de veren en bont.
Nu alleen nog heel erg goed op de verzendkosten letten  :-\  kan nogal wat schelen zag ik al van nog geen vier dollar tot bijna 25 dollar.

lars

ErickW

Heldere uiteenzetting van Klaas en het klopt gewoon. USA import geeft een betere kwaliteit voor minder geld, hoewel goede skins natuurlijk veel pegels blijven kosten, maar ze zijn gelukkig wel te koop.