Bakkwast

Started by RonM, September 20, 2011, 22:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonM

Ik was vandaag bij Xenos om weer eens te snuffelen. Ze hebben daar soms leuke dingen voor het vliegbinden (kraaltjes, mooi glanzend elastiek als body materiaal). Ik zag daar deze bakkwast. Ik kon het niet laten om deze mee te nemen. Ik zag in mijn verbeelding al talloze mooie eendagsvliegen ervan gebonden. Het materiaal is van siliconen en niet al te stijf. De staafjes zijn 2 mm dik.
Alleen: ik ben niet zo ervaren dat ik direct weet hoe ik het moet aanpakken. Heeft er iemand een, liefst eenvoudig, voorbeeld hoe je met dit materiaal een eendagsvlieg kunt imiteren?

vliegvissen: een
eindeloze puzzel

Inderk

Als je die sliertjes voor een eendagsvlieg gebruiken wilt, dan zijn ze te dik.
Ik gebruik andere sprieten van een andere kwast voor mijn eendagsvliegen.
N.l. een kwast die in de voedingsmiddelenindustrie gebruikt wordt
Vikan levert deze kwasten. http://www.tex-tc.nl/cms_page.php?group=1&page_id=208

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

wordt veelste zwaar dat weet ik dan wel weer :)

uh ja weet niet wel leuk idee natuurlijk is vaker zoiets te plaatsen,en van maak dr is wat van met mekaar :)

Henkie

Schoonmaker kantoor vergeet z'n plumeau. Geen problemen, de baarzen weten er wel raad mee.  ;D

[attachment deleted by admin]

Sieger

Ik lees dat de sliertjes als body gebruikt gaan worden en dat kan volgens mij toch gewoon... Ben wel benieuwd of dat spul wel drijft.... Is toch iets van siliconen?


Sieger

HappyFisherman

Dan vind ik oude vliegenlijn toch beter...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: HappyFisherman on September 21, 2011, 09:41:15
Dan vind ik oude vliegenlijn toch beter...

Dat moet eerst nog blijken Bram.... Eerst zien....


Sieger

HappyFisherman

Volgens mij is zo'n bakkwast een stuk stugger dan vliegenlijn, waardoor het ook moeilijker op de haak is te zetten. Misschien een schuin kantje aan knippen voordat je het geheel vastzet, anders krijg je zo'n abrubte overgang.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: HappyFisherman on September 21, 2011, 10:02:33
Volgens mij is zo'n bakkwast een stuk stugger dan vliegenlijn, waardoor het ook moeilijker op de haak is te zetten. Misschien een schuin kantje aan knippen voordat je het geheel vastzet, anders krijg je zo'n abrubte overgang.

Toevallig weet ik dat dit niet zo is (heb zo'n ding liggen) die fliebers zijn heel beweeglijk en soepel.... Meer dan lijn...

Ben benieuwd hoe de resultaten zijn straks....


Sieger

Rossie69

Zie nu dat Inderk de staartsprietjes bedoeld :)
die zijn wel oke

ik zeg van niet

Inderk

Siliconen heeft over het algemeen een soortelijk gewicht dat > 1kg/m³ is en dus zinkt.
Ben benieuwd wat het doet na het CDC badje en  nanocatch badje en vliegenvet.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


RonM

Het ziet ernaar uit dat ze niet te gebruiken zijn als body voor een eendagsvlieg. Bedankt voor het meedenken en uittesten. Als body voor een nimf is het ook niet eenvoudig heb ik gemerkt. Je kunt ze niet eenvoudig op een haak rijgen. Het idee van een oude vliegenlijn voor een eendagsvlieg is een goede tip.
vliegvissen: een
eindeloze puzzel