nice hackles

Started by bertjan, May 02, 2011, 16:53:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Ik heb een camera van't werk mee met een goede macrolens, dus ook die heeele kleintjes moeten nu goed voor de foto, want je ziet er echt alles op...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Alexander92

Vraag me toch af hoe jullie die dingen op maatje #26 zien op afstand... ik heb al moeite met #18/20.. en ja mijn ogen zijn goed haha

HappyFisherman

Quote from: Alexander92 on July 16, 2011, 22:35:43
Vraag me toch af hoe jullie die dingen op maatje #26 zien op afstand... ik heb al moeite met #18/20.. en ja mijn ogen zijn goed haha
Ik zit er meestal vlak bij en dan kan ik het wel goed zien ;D Niet te snel willen, rustig blijven en kritisch zijn op wat je maakt...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Alexander92

Ik bedoelde meer tijdens het vissen, haha
Het vliegbinden gaat bij mij nog niet verder dan wat red tagjes en een pheasant tail, moet nog veeeeel bindmateriaal kopen..

Henry

Kijk eens om je heen, er zijn genoeg materialen die zo voor het oprapen liggen, waterkanten liggen vaak vol met veren. En de gangbare vliegen kan je best wel wat aanpassen met de spullen die je zelf al hebt. ik probeer vaak dingen uit, ben bezig geweest met lijfjes te maken van spul van de Drainage slang voor in tuinen, wat het exact is weet ik niet maar lijkt op hennep vezels dik stevig en een mooie kleur.
Strippen van sita zakken kan je mooie lijfjes van maken.

ik heb hier twee honden, wil nog wel eens ( niet door vertellen) zachtjes de ondervacht eruit plukken bij ze . Heb je weer dubbing. het enige wat er moet komend an zijn haken goudkopjes en wat bindraad ;) en eventueel wat tinsel.


gewoon klooien en doen, en vaak vangt het nog ook :D

A{b}r{a}xa{s}

let op !!
Natuurlijk materiaal, veren, haren, etc, is zeker goed te gebruiken, maar.....

Wanneer je het in een winkel koopt is het chemisch behandeld waardoor de van nature aanwezige 'bugs' zijn afgedood.
Als je dat met zelf verzameld materiaal niet doet kun je er op wachten dat al je bindmateriaal aangetast wordt en naar de knoppen gaat !
Dus zorg er in dat geval voor dat je het materiaal goed behandelt én liefst gescheiden van je gekochte spulletjes bewaard. !

HappyFisherman

Ben je me net voor :) Veren uit de winkel moeten daarbij voldoen aan bepaalde kwaliteitseisen en dat heb je met je "wilde" veren niet. Goed spul bindt makkelijker!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Henry

 tatooeerders  steriliseren hun naalden ook, hiermee worden eventuele bacterien en virussen wel mee gedood, zou dit niet hetzelfde kunnen zijn voor Veren en ander  spul wat door dieren gedragen is? Zijn volgens mij weinig dieren bacterien en andere zaken die tegen een langdurige verhitting kunnen.
Correct me if im wrong.

A{b}r{a}xa{s}

gaat niet werken omdat het hoorn/keratine in veren en haar daar niet tegenkunnen

Henry

Ok dan. Dan heb ik nu weer wat geleerd.  ;D

A{b}r{a}xa{s}

Gelukkig zijn er voldoende alternatieven om het materiaal wel houdbaar te maken, daar is al een aantal topics over geschreven. ;)

Henry

Was al enigzins op de hoogte Bas. Maar deze redenatie zal bij velen opkomen, van het "sterliseren" van producten.
Vaak wordt er gedacht dan doden we eventuele ziektekiemen of ongedierte, maar staan vervolgens niet stil met de eventuele nadelige gevolgen voor het product.

Maar  dan nog blijft er nog genoeg leuk spul over wat er  zonder enige vorm van preparatie gebruikt kan gaan worden. Wat denken van verpakkings materiaal ( denk aan de chippies in dozen) deze kan je ook in zakken kopen voor een leuke prijs bij de bouwmarkt. Dit heeft wel een uitermate hoog drijfvermogen. Eigenlijk zijn we gek dat we zomaar  spullen weggooien.
Gek gezegd de zakken van NIBIT gekleurde sticks , als je er hele dunne reepjes van snijd/knipt heb je prachtige zilverkleurige en glimmende  reepjes voor o.a ribjes en eventueel lijfjes. Je moet er wel zin in hebben om het heel fijn af te gaan zitten snijden :D.


low budget vliegvis en bind tips
Dit is er toch een voor de beginnende en besparende vliegvisser. Alles zo maar kopen is eigenlijk te gemakkelijk en ook minder leuk.

HappyFisherman

Echt belachelijk HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

wowww, zo dan !!
Ik heb nog een stel (micro-) saddles liggen....we worden nog rijk Bram ;)

ongelooflijk toch hoe prijzen omhoog gestuwd kunnen worden  :o

HappyFisherman

Die van mij gaan alleen op een haakje de deur uit, anders niet ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

'k wilde al op de plaatselijke braderie gaan staan  ::jumpers::

HappyFisherman

Goed plan, die is hier morgen ook HAHA! Als het weer goed is ga ik maar weer baarsjes (of snoek ;D) vangen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

peterv

Tja, maar intussen zitten we er maar mee.
Gelukkig hebben we nog CDC....
En we kunnen hertehaar spinnen. En hazenhaar ook trouwens. Drijft prima met wat watershed. En parachuteje's hebben maar een paar windingen nodig.
En Ballonkopjes? Kom op zeg, de Adams is niet heilig.
Over een jaar of twee is de hype over en willen Metz, Whiting en Keough graag onze klandizie weer. En zo niet? Alternatieven genoeg. Toedels!

Rossie69

zo zien we maar weer.

Overal is er een markt voor.

nu de prijs nog hahaha