onderwater beelden kreta

Started by Menno_siemensma, September 26, 2019, 01:20:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_siemensma

Ik ben een weekje in Kreta geweest, uiteraard ook de hengel mee maar ook zonder hengel is er genoeg om van te genieten in het azuurblauwe maar superheldere water daar en ook nog eens vlakbij het strand in nog geen meter water. Kostte me wel een rood verbrande rug maar het was het wel waard! Lipvissen, zeebrasems van verschillende soorten en andere vissen kun je daar om nog geen 10 meter van het strand al zien.

https://www.youtube.com/watch?v=8f25o_DJk1c&feature=youtu.be

Ik heb ook nog wat kunnen vangen, al was alleen een lipvis aan de vlieg, de rest aan brood, vliegen kijken ze naar maar pakken ze niet snel heb ik gemerkt.


Pauwlipvis, dit is het mannetje, vrouwtje heeft 4-5 strepen en is wat donkerder. Verschillende lipvissen kunnen haken, een paar kunnen vangen.

Marbled spinefoot, een lid van de konijnvissoort. Hier heb ik een paar van gevangen.

Verder in de haven nog Geep, harders, bokvisjes, monniksvis en een lading aan lipvissen en andere soorten gezien. Stuk voor stuk sterke visjes voor hun grootte, de 7/8 die ik mee had bogen ze goed krom en zelfs trokken ze lijn van de reel.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10