Maandag naar de Berenkuil - iemand nog tips?

Started by Gert, April 08, 2018, 00:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Gert

Met dit mooie lenteweer a.s. maandag maar eens een dagje vrij genomen om op de grote vijver van de Berenkuil te vissen.

Vandaag (zaterdag) was daar de ledenvergadering van de VNV en aansluitend kon er gevist worden. Ik was er niet, maar iemand anders van het forum misschien wel? Tips welkom!
Heb net wel ff wat pheasant tail nymphs bijgebonden.

PdH

Hoi Gert,

De laatste keer dat ik er was, paar weken terug, zat er een school bij de laatste vlonder
De vlonder die links het verst van het restaurant ligt. En dan parallel aan de oever werpen.

Of een ponton met bb is ook altijd leuk. Dat zoekt makkelijker dan vanaf de oever.
En even aan Hendrik vragen wat het beste werkt.

Succes
grtn, Peter.

Gert

Thx Peter.
We gaan met z'n vieren en hebben 2 van die pontons gehuurd.
Het zal nu ongetwijfeld weer heel anders zijn dan een paar weken geleden.

PdH

Gert, het zal vast anders zijn. Sowieso al beter weer.
Ben benieuwd wat het gaat worden.
grtn, Peter.

Gert

Nou, gisteren geweest dus, met z'n vieren. Weer was goed, later ook zonnig.
De vangst was verdeeld qua aantal: van 0 tot ca. 12 stuks.
Maar waar het verschil nou inzat: beide visten enige tijd met een groene booby, en nagenoeg op dezelfde stek. Waarschijnlijk zat het hem in de diepte waarop gevist werd.
Zelf had ik de eerste op een emerger, 1 op een booby en nog een paar op een roze nimf.
Maar er zijn er ook een aantal op een klein muisje van hertenhaar gevangen. Erg leuke sport.
Er was nog 1 andere visser, met een belly boat. Die vertelde dat hij meer (mooie) voorns had gevangen dan forel.


 

PdH

In ieder geval vis gevangen Gert.

Dat kan daar soms best lastig zijn.
grtn, Peter.