lente breekt door...

Started by zournas1, April 21, 2013, 09:06:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zournas1

Ben gisteren eens een dagje gaan zwabberen met de lat.Omdat er nog steeds een ferm windje stond maar met de #6 op pad gegaan.Naarmate het warmer werd,kwamen de scholen rondschuimende ruisvoorns ook te voorschijn.Droge vliegen tijd!Het blijft toch een heerlijk gezicht om zo'n miniem vliegje in zo'n schooltje te planten.Betrapte mijn eigen erop dat ik er helemaal op in op ging.Tegen de avond ging de wind liggen en heb ik de #4 mee genomen.Is toch een wat lekkerder hengel voor voorn.Uiteindelijk bleef de teller op 25 staan.Vond het niet gek voor een vrije dag.Net de honden uitge laten en mooier visweer kan er volgens mij niet zijn,zonnetje,weinig wind en helder water.Ff vist-tv kijken en ontbijten en eens kijken wat de dag gaat brengen.....

Gerrit72




Mooie vangst! Lekker bezig.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

"zwabberen met de lat" ??
Op voorn met een #6

Lekker bezig??

:-X :-X :-X :-X

Het moet niet gekker worden ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


zournas1

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt,Jan,maar ben alles nog ah ontdekken.Materiaal,techniek,vissoorten.Ik kan 2 kanten op: of alles vragen of zelf ondervinden. Ben vandaag met een #4 op pad geweest en dat beviel me al veel beter om op voorn te vissen.Neem aan dat een #3 ofzelfs een #2 beter of leuker is. Budgettair gezien komt dat er ook in de toekomst maar alles stap voor stap.

Troutbuster

Geen punt joh!, je komt er vanzelf wel achter en ja...  een #4 is stukken beter dan een #6 voor voorn(tjes)
en.... zwabberen is net ff iets anders dan vliegvissen!! ;)

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


zournas1

Ik ben niet vies van zelfkritiek.Noem het zwabberen omdat sommige worpen er nog teveel van weg hebben  :-\, Ik ga het wel vliegvissen noemen als het daadwerkelijk erop gaat lijken. ....Zal me anders maar gaan verdiepen in het vliegvisjargon zodat ik niet belachelijk word gemaakt...

Raymond

Ach joh, maakt niet uit. Er zijn vliegvissers die het casten noemen terwijl als je ze bezig ziet het in hun geval toch weer meer op zwabberen lijkt. What's in a name... ;)

En als je net begint heb je uiteraard niet een heel arsenaal aan hengels staan. Dat komt wel met de tijd.

Succes en gewoon blijven gaan he, al is het dus met een #6 op voorntjes. De vis maakt het toch niet uit, die wil sowieso liever niet gevangen worden!
::wtf::

zournas1

Zo'n arsenaal probeer ik een beetje te voorkomen als het kan. Wil echt hengels hebben waar ik daadwerkelijk mee vis. Had teveel hengels en kunstaas om te gaan roofvissen terwijl ik er maar 2 hengels daadwerkelijk er van gebruikte.Zonde vh geld en het materiaal.Tja,het ziet er allemaal zo mooi uit en je gaat je eigen wijsmaken dat je het echt nodig hebt....

Raymond

Ahumm..., materiaal verzamelen, dat is met vliegvissen nog veel erger dan met welke vorm van vissen ook. Als ik kijk wat ik al heb verzameld in die jaren dat ik vliegvis, en het houdt nooit op lijkt wel.  :-[ ;)
::wtf::