rugtas staat klaar

Started by johannes, June 01, 2012, 22:55:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

2 #4 hengels, 1 spinhengel, vliegen, blinkers,
regenkleding, extra warme kleren, paar biertjes, klein beetje van opa hoestdrank,
kruiden, klein flesje olie, grilletje,
koekjes, chokolade, snoep,
bekers, pannetje, klein zaagje, messen en nog veel meer
o ja ook nog een fototoestel met volle accu :)

morgen heerlijk met dochterlief een tripje maken
hopen dat het weer mee zit vanochtend lag er nieuwe sneeuw op de berg waar we heen gaan.


peter

Johannes en dochterlief veel plezier maak er een mooie dag van
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

hendri

dat moet wel een mooi verhaal worden. wel cool dat je je dochter mee neemt op zulke tripjes!

harlin

Quote from: johannes on June 01, 2012, 22:55:14
o ja ook nog een fototoestel met volle accu :)
??? En een volle geheugenkaart die nog niet gekopieerd is?
Veel plezier met elkaar Johannes, hoop mooie fot's te zien met een leuk verhaal(tje).
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

forel


bij

Johannes veel plezier en een goede vangst.

Gerrit72


Johan, have fun, we horen de avonturen graag (met mooie foto's ;)).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jan Bruins

Johannes,

ik hoop dat jullie een leuke tocht maken en leuk vangen. (en goed weer natuurlijk)
I don't drink water, fish f*ck in it...

johannes

en weer terug. hier een voorproefje




HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

johannes

Gisteren zouden we dan een wandeling gaan maken beetje vissen gewoon lekker genieten.
De weersverwachtingen waren niet echt fijn 1 graad en in de middag zou de temp pas naar 9-10 graden gaan maar wel met meer wind.
Ook een noordewind is niet het beste met vissen.
Ook was het een test hoe lang de enkel het houd met een normale rugtas (+/- 20 kilo).
Het zou verkennen worden van 1 of 2 meren vorig jaar had ik daar al een paar keer gevist.
Om 7 uur ging de wekker. Effe aangekleed wollen ondergoed (lag van die witte prut toe ik uit het raam keek)
en ontbijt gemaakt voor denice zelf ook wat gegeten, de auto in en 2 andere opgehaald die ook mee zouden gaan.
Zo begonnen we om 8 uur rustig het bergpad op te lopen een waardeloos pad met heel veel kaal gelopen wortels en het was goed uitkijken voor valpartijen.



Toen we op 3/4 van de hoogte gekomen waren lagen er her en der witte vlekjes en toen we boven kwamen was te rond de hut wit.



Toch was dit geen probleem want het was heerlijk weer beetje harde wind en lekker fris maar niks te klagen.
Boven kwamen we nog iemand tegen die nog een eindje mee liep tot de rand waar wij het dal in liepen.
De wandeling gaat eerst van zeenivo naar 450 meter en dan een dik uur glooiend terein.



Prachtige ruige luchten maar toch hadden we onze bedenkingen.
Na een dik uur over het glooiende landschap waarbij de hond lekker los kon (officieel niet toegestaan er geld in deze tijd een bandplicht)
en heerlijk door het moeras heen lag te rollen kwamen we bij het meertje aan hier zouden dikke vissen moeten zitten.
eerst een basecamp voor de dag maken.
Denice zaagt het hout en we bouwen een afdakje van dichte takken zodat we uit de wind kunnen zitten.
Hengels worden opgetuigt onder het genot van een biertje. Een van de gasten is vliegvisser en de andere blinker/wormen visser.
Afgesproken wordt dat de vliegvissers de ene kant afvissen en de blinkervisser de andere kant. zo heel breed is dit meertje niet.
Voordat ik klaar ben met m'n vlieghengel heeft de andere vliegvisser bij het inloopje al 4 visjes te pakken. 
denice pakt de spinhengel en gaat met de spinvisser mee.
ik wacht nog effe en geniet van het uitzicht, m'n biertje en een rokertje heerlijk het leven is goed. de temperatuur kwam naar 6/7 graden en met die wisselende bewolking was het echt genieten.
besluit toch maar even te gaan vissen loop rustig om naar de andere kant en zie aan de overkant denice en de spinvisser staan die regelmatig kleine forrelletjes vangen.



verder op staat de andere vliegvisser met z'n hondje



als ik bij em kom zie ik dat het hondje zich te goed doet aan een rauw forreletje grappig dat lust die van mij niet die is heel druk bezig met rondjes om het meer te rennen.
een poosje later en een aantal visjes verder begon de lucht toch echt te betrekken donkergrijs en geen enkele opklaring meer,
de tempertuur daalde en daar kwam de hagel en later dikke sneeuwvlokken, nog verder zakte de temperatuur tot iets onder het vriespunt.
Snel terug naar het afdakje een extra trui aan en snel een vuurtje aanleggen en opstoken, het koffiekannetje er bij en effe opwarmen.



al met al duurde dit een half uurtje toen brak de lucht open en schoot de temperatuur omhoog naar boven de 10 graden. toch eerst maar een poosje zitten,eten koffie drinken,
ook alu folie komt uit de tas en een 15 forreletjes worden in pakjes van 5 ingepakt beetje kruiden en olijfolie. platte steen op het vuur leggen oplaten warmen en vis daar op.



dit alle gebeurd onder toeziend oog van onze viervoeter



Na een twintig minutten gaan de visjes van het vuur pakjes worden open gemaakt en een heerlijke lucht komt ons tegemoet
dit ook omdat er een redelijke hoeveelheid met jeneverbes op het vuur lag en voor een heerlijke rooklucht zorgde



besloten wordt na het eten om naar een ander meerje te gaan.
omdat deze kleine visjes al kuit in zich hadden betekend het dat er weinig tot geen grootte vis in dit meer te vinden is.
dit omdat er te veel kleine vis in zit en hierdoor het voedsel verkeerd wordt verdeeld.
de visjes die we aten zijn 20-25 cm lang en zullen niet grootter worden.
eigelijk moet er minimaal 85 procent van de vis uit zodat de nieuwe stam zich weer goed kan ballanseren en een gezonde verhouding van kleine en grootte vis kan komen.
bij het volgende meertje aangekomen gaat denice direct een afdak bouwen (ze heeft de smaak te pakken)
De hond denkt wat jullie doen kan me niet schelen maar ik ga een middagdutje doen.



We maken een rondje rond het meer maar echt veel is het niet wel een wat grootere maat en een gezondere vis kleinere kop en voller lijf.
Vanwege de wind besluit ik een heel klein ondiep meertje te bekijken wat in een dalletje ligt.
Bij dit kleine meertje ligt de vis opgestapeld en na een poosje loop ik terug naar de tassen.
Daar aangekomen staat er al koffie klaar boven het vuur en denice zit een blikje annanas leeg te peuzelen.
besloten wordt om nog effe naar dat kleine meertje te gaan en denice wil ook met de vlieghengel vissen.
ze krijgt een #4 en een drijflijn met een klein streamertje.
Ze mist een paar aanbeten en dan is het toch raar vakkundig (papa stond verbaast) wordt het visje naar de kant gedrilt en pappa maakt foto's





het landen laat nog wat te wensen over maar wat een voldoening op haar gezicht.
om iets voor negen uur besluiten we terug te gaan het is mooi geweest. vis wordt schoon gemaakt,
vuurtje wat al uit was gaat nog een extra zak water over, tassen ingepakt en nog een keer kijken of er geen afval achterblijft.
dan kunnen we op pad terug naar huis.



de terugweg leverd nog een heerlijke tocht op.



om 23:00 komen we beneden en haald Nancy ons weer op en brengt de andere twee weer thuis.
pappa had van opa's hoestdrankje geproeft en ook nog een paar biertjes gedronken dus rijden zat er voor mij niet meer in :)

het was een fijn tochtje, goed gezeldschap, lekker eten (alles boven in de bergen smaak lekker) en heerlijk genieten van de omgeving.
De enkel vond dit ook lang genoeg :)

het verslag is wat langer geworden dan gedacht maar het regend pijpestelen dus heb wat meer tijd ;D ;D .



Gewo

Mooie plaatjes Johannes en mooie omgeving.

Wat leuk voor Denice een mooie vis vangen op de vliegenlat.

Mooi dat je zo heerlijk kan genieten van de natuur en de zelf gevangen en later bereidde vis.

HappyFisherman

Vliegende hond in Noorwegen gesignaleerd ;D Mooi stukkie!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

Heerlijk verslag! Back to basic.
Wat een temperaturen op die hoogte, brrrrr..
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Patrick(WF)

Prachtig! Wat moet het een weelde zijn om zulke mooie natuur te
hebben en zulke mooie wandelingen te maken in (bijna) je achtertuin.

Leuk dat je dochtertje ook zo gedreven is in de interesses die jij heb.
Groet Patrick

harlin

Quote from: johannes on June 03, 2012, 13:11:36
het verslag is wat langer geworden dan gedacht maar het regend pijpestelen dus heb wat meer tijd ;D ;D .
Asl je nu elke week zo'n soort verslag maakt, maar dan ff korter  ;) , hoor je mij niet mopperen.  ::duim::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Jan Damman

Leuk verslag en mooie foto's in een dito omgeving!!

Ben wel een beetje jaloers als ik dit allemaal lees en bekijk.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Marksman

Leuk verslag heb je gemaakt, ziet er super uit daar.

vliegvisserdorian

Super ik wou dat we dat hier in Nederland hadden ;D naja dan maar op vakantie ernaartoe

Jan Bruins

Mooi verslag Johannes.

Dank voor het delen  ::duim::
I don't drink water, fish f*ck in it...

Rossie69

Lekker Johannes zo op pad te kunnen.

mooi verslag .

dank je vor het delen.

ps de hond heeft gelijk.


johannes

QuoteAsl je nu elke week zo'n soort verslag maakt, maar dan ff korter  , hoor je mij niet mopperen. 

wandeling en vissen gebeurd wel elke week maar een verslagje met foto's ga ik niet beloven  ;D

had me nu voor genomen om heel veel foto's te schieten had er +/- 50 en moest daar echt moeite voor doen. gewoon omdat ik het vergeet.  ::)

nu voorberijden voor het komende weekeinde geven 17 graden en zon op  ::dance::



johannes

Quotemaar pas op straks moet je van alle visspullen twee kopen

denk dat de vrouw dat erger vind dan ik  ;D ;D

johannes

zeker fijn en geniet er zo veel mogelijk van