Eindelijk vis!!! (vingerdik)

Started by Erwin, June 13, 2012, 16:58:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erwin

Ik denk dat ik het eindelijk een beetje onder de knie begin te krijgen.
Vanmiddag even wezen oefenen en nu lukte het eindelijk. Was nu wat meer op zoek naar kringetjes en rimpels in het water en probeerde daar in de buurt te gooien. Eerst maar even een zwart spinnetje geprobeerd. Bij een van de eerste casts, mooi tussen de waterplantjes gegooid. Ik had de lijn nog niet strak of daar zag ik een vinnig rukje aan de vliegenlijn. Kort rukje terug en oja een beetje de hengel heffen, een daar kwam het monster, een PIEPklein baarsje.
Daarna is het nog eens twee keer gelukt met twee verschillende droge vliegen.
De vangst stelt niets voor maar het is toch een geweldig gevoel als je met je zelf gemaakte vliegjes de onderwaterwereld voor de gek kunt houden.
Nu nog een keer de karpertjes pakken die nu steeds mijn vliegjes voorbij zwommen.
Op naar de grote jongens!!!



Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Gerrit72


Ze zijn klein, maar fijn ;D Mooie vissen hoor (kan ze alleen niet vergroten op mn werk, maar goed te zien / scherpe foto's).

Het begin is er, mooi dat er karpertjes zwemmen, da's weer de volgende uitdaging ;)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

forel

Maakt niet uit of ze klein zijn of groot je vangze op je eigen gemaakte gemaakte vliegje dat is  ::top::.

catchem

Vis vangen is altijd leuk, of ze nu groot of klein zijn (liever groot). Maar als je gelijk de grootste vangt valt alles daarna ook tegen. Op naar meer.

Plantje

Belangrijkste is dat je vis hebt. Dan weet je dus dat je het goed doet. Gefeliciteerd en op naar meer en grotere vis!

Erwin

Bedankt allemaal. Het smaakt inderdaad naar meer  ;D
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Gerrit72

Thuis de grote foto's gezien, leuk hoor en met zelfgebrouwen vliegen, helemaal top; GOED BEZIG! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Mr. Tinus

Die voorn had echt honger....grote vlieg voor de maat van z'n bekkie
Goed bezig !!

Erwin

Quote from: Mr. Tinus on June 13, 2012, 22:28:09
Die voorn had echt honger....grote vlieg voor de maat van z'n bekkie
Goed bezig !!

Ja dat klopt, ik was ook verrast. De vlieg was eigenlijk bedoeld voor de karpertjes die eronder zwommen  :-\
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Mike

Nice, de kop is eraf.
Ik ving inmiddels een jaar of 12 / 13 geleden mn eerste visje op de vlieg, het was een ruisvoorntje, ong dezelfde grote als die van jou.
Inmiddels duizenden vissen later kan ik mij dat visje en hoe ik die ving nog steeds erg goed herinneren.
Ik ben pas dit jaar begonnen met binden, leuk dat je dat ook meteen zelf doet, had ik ook moeten doen.

En het wordt nog zo veel mooier 8)

Gr, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Freek

ik heb ook niet zo heel lang geleden de eerste visjes gevangen met de vliegenlat, maakt ook helemaal niks uit als je dan een voorntje van minder dan 10cm vangt op een #5-6... het was nog steeds onwijs leuk!

Gefeliciteerd

Peter B.

Leuke visjes hoor. Visjes vangen is altijd leuk, de grote rakkers komen vanzelf...
Het geeft de burger in ieder geval moed, helemaal op zelfgemaakte vliegjes!  ::top::