Vliegvissen texel ???

Started by Twan, December 23, 2013, 19:45:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

2de week van januari een weekje naar Texel. Kan iemand iets vertellen/suggesties over vliegvissen op texel? Zout of zoet, maakt niet uit. Of beter de vlieghengel thuis laten?  :o

gr Twan

Rene V.

Hallo Twan,

Heb eens op Google maps gekeken,als ik daar heen zou gaan vind ik de uitloop van de Slufter en de strekdam aan de noordkop bij de vuurtoren het meest interessant.Verder bij Cocksdorp aan de Waddenzee kant loopt een geul.Je bent er wel in een ongunstige tijd midwinter.Als de Waddenzee nog niet is leeggevist denk ik aan bot op de zandplaten.Clouser maatje 4 over het zand laten stuiteren kan wel iets opleveren.Neem wel iets van een 7 a 8 hengel mee,kan aan de kust een beetje waaien.

Succes Rene V.

Twan

Hoi Rene,

Bedankt voor deze info!!!

Ik ga meteen ook effe checken op google earth...

Ik ben er vorig jaar ook geweest, zonder vliegenhengel (vandaar mijn vraag nu) en bot op de zandplaat heb ik wel vertrouwen in. Vorig jaar ben ik ook in texel geweest en toen heb ik een plekkie gevonden via google earth om platvis te vangen. Ik ben met 2 heavy feeders die kant op gegaan en ik heb redelijk wat platvis gevangen. Toen was het ook midwinter. Ik kon er de auto bij zetten, dus lekker warm met de kachel aan.  ;D

Ik heb een 7 hengel met een zinklijn, dus dat ga ik eens proberen. En dat het kan waaien ben ik achter gekomen,, nondeju!!

Meer tips zijn welkom!!


MarcelN

Gaat helemaal goed komen Twan, auto op het strand, motor laten draaien, kachel volgas en raam of dak open en....zwiepen maar ;D

Twan

Haha zie je het al voor je??  ;D Met de vliegenhengel wordt dat lastig. Toen was het alleen de toppen van de feeder in de gaten houden en af en toe ingooien en vis ophalen..

Wat betreft de ongunstige tijd. Dit begrijp ik, dit komt doordat dit geen visvakantie is, maar een gewone vakantie met het vissen als extraatje.

Bij Cocksdorp aan de Waddenzeekant heb ik al wel eens gevist met 2 feeder hengels met zagers en zeepieren en geen enkele aanbeet gehad. Ook niet op kunstaas. Coördinaten: 53.173547,4.871639 (niet helemaal wat je bedoeld, maar wel in de buurt)

De strekdam wil ik inderdaad nog eens proberen. Vorig jaar was dat niet te doen door de te harde wind vanuit het westen.

wouter veuger

Een aantal jaar geleden heb ik een aantal snoekies gevangen rond de cocksdorp,rond de koog heb je ook wat slootjes,als je toch je #7 of #8 meeneemt,kun je ook wat streamers meenemen. ::agree::

Twan

OK, thnx!!

De slootjes zagen er toen wel goed uit, maar zoet water op een eiland had ik toen niet erg veel vertrouwen in. Misschien ga ik het wel proberen.

Meer tips zijn welkom!!

Gert

Ik was er anderhalve maand terug, maar van vissen is het uiteindelijk niet gekomen. Ik had wel al uitgezocht waar je een vergunning kunt kopen:

Voor vissen in het Texelse binnenwater is een visvergunning nodig. Deze kunt u kopen bij VVV Texel en bij de heer Hottentot, Vuurtorenweg 66, De Cocksdorp telefoonnummer 0222-316526

Maar je komt ook wel berichten tegen op het www dat er bij diverse boerderijen dagvergunningen te koop zouden zijn.

Succes en groet,
Gert

HappyFisherman

Volgens mij heb ik wel eens pieren gehaald bij meneer Hottentot ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Twan

Ik heb daar vorig jaar ook mijn zagers en zeepieren gekocht. Ik wist niet dat hij ook vergunningen verkocht. thnx voor de tip!!

harlin

Quote from: Twan on December 23, 2013, 20:36:12
Hoi Rene,

Bedankt voor deze info!!!

Ik ga meteen ook effe checken op google earth...


Je kan het hier op het forum ook opzoeken, is alleen moeilijk te vinden.
Vorige forum was je sneller op de juiste plek.  :-X ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Twan

Ik ben nieuw hier, dus het vorige forum ben ik niet bekend mee.  ;D

Nog iemand tips over het vissen op Texel?