mijn eerste keer.........(vis)

Started by bij, August 21, 2011, 12:40:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bij

Eindelijk vakantie op 10 juli op weg naar Villars Colmars in Frankrijk, dit was ca. 1300 km rijden vanaf Veenendaal.
Ik twijfelde zal ik mijn  # 6 of #4 meenemen. Uiteindelijk toch besloten om mijn zesje mee te nemen. Je weet tenslotte maar nooit of er erg grote vissen rondzwemmen.

Deze mooie camping lag aan de Verdon op ca. 1200 m boven NAP. De avonden en nachten waren wel erg koud 5 graden.

Langs de camping stroomde de Verdon, volgens belgen die er al voor het vierde jaar op rij daar campeerden was het waterpeil zeker een 50 cm lager dan normaal. Dit kwam omdat in de afgelopen winter weinig sneeuw was gevallen.
Ik heb diverse (vlieg)vissers in de Verdon gezien die kleine forellen vingen.

Doordat de vakantie geen visvakantie was maar een gewone familie vakantie had ik geen behoefte om een carte de vacance te kopen omdat de Verdon na een regenbui mooi zwart kleurde in plaats van kristal helder water. En dit gebeurde dan ook een aantal malen. Het duurde zeker twee dagen voordat de Verdon weer helder werd.

Tijdens een wandeling een familie gesproken die viste in een vijver bij een restaurant. Volgens haar was het toegestaan om zonder permis de pĂȘche te vissen. Zij vertelde dat zij geen succes hadden met vissen met brood. Ik dacht dat was ik toch al niet van plan.
Je zag overal veel vissen zwemmen in verschillende maten. Ik de volgende dag vol goede moed vissen. Veel adreline in mijn bloed zal het eindelijk een keer lukken om een vis te vangen op de vliegenlat.
Ik voelde regelmatig vis aan mijn vlieg knabbelen maar ze hapte niet door. Ik stug door blijven vliegeren het zal me toch een keer lukken!!!! En ja wel hoor mijn eerste vis. Ik wilde hier graag schrijven dat mijn hengel erg krom stond maar een klein visje van 10 cm aan een 6je geeft niet veel kromming. Ik dol blij eindelijk! Deze dag ongeveer 2 uur gevist.
De week er op nog een keer geprobeerd en jawel hoor weer een vis. Ik dolblij.

Ik wil via deze weg graag de mensen bedanken die mij vliegjes hebben opgestuurd.

http://s768.photobucket.com/albums/xx325/gertjan999/Villars%20colmars%20vissen/

harlin

Hier dan de vis: ;)


de vijver


en uitzicht op de verdon


Volgende keer toch het 4tje mee?
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

weerwolf

Gefeliciteerd met je ontmaagding...........leuk dat je vis gevangen hebt. Ik mis alleen een foto van de vis. Het meer ed. ziet er goed uit, lekker vissig.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

bij

Gezien de grootte lees kleinte van de vis wel verstandiger om een viertje mee te nemen.

weerwolf

doe maar een #2 dan heb je nog een beetje sport.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

bij

Quote from: weerwolf on August 21, 2011, 13:41:59
Gefeliciteerd met je ontmaagding...........leuk dat je vis gevangen hebt. Ik mis alleen een foto van de vis. Het meer ed. ziet er goed uit, lekker vissig.

Op de eerste foto zie je de vis, ik geef toe je moet wel goed kijken.
In de vijver zwom veel vis. De grote kunst was om ze er uit te halen. Diverse vliegjes geprobeerd.
De laatste dag voor vertrek weer langs de vijver gelopen. Bij het bruggetje naar het restaurant zwommen leuk formaat vissen. Ze stegen direct als je wat in het water gooide alleen geen hengel bij me.

bij

Quote from: weerwolf on August 21, 2011, 14:04:13
doe maar een #2 dan heb je nog een beetje sport.

daar heb je gelijk in maar je moet deze dan wel hebben!!!!.

weerwolf

ik had de vis niet gezien. in de tijd dat ik reageerde werden de foto's in het topic gezet.

Een 2-tje moet je inderdaad hebben, ik heb hem en is de hengel waar ik het meeste mee vis. Geweldig vissen met licht materiaal, en niet alleen met het vliegvissen.

Ik heb altijd een hengel in de auto liggen. altijd makkelijk. Bij een vorige werkgever was ik veel onderweg en als er file stond dan ging ik vaak van de snelweg af om even ergens te vissen en na de file weer rijden.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

bij

In het verleden veel in nederland met de auto gereisd voor het werk.
Nu werk en woon ik in Veenendaal en ga op de fiets naar kantoor. Jammer genoeg geen files onderweg. Vreemd dat ik dit nu schrijf. Ik had altijd een hekel aan files. Zo kun je toch nog plezier beleven aan files.

maurice

gefeliciteerd met je eerste vis.
mooi gedaan man.
hopelijk volgen er nu snel meer.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bert J.

Vis is vis, hoe klein ook....
Leuk dat je gevangen hebt!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

christianvt


sebas-vh

Quote from: bij on August 21, 2011, 12:40:30
Ik heb diverse (vlieg)vissers in de Verdon gezien die kleine forellen vingen.
Ben er dit jaar ook heen geweest met me ouders, dus mss heb je mij wel zien staan ;D

in ieder geval gefeliciteerd met je eerste vis ::duim::
Gr Sebas

bij

sebas, spreek je frans dan??????. De visser die met handen en voeten gesproken heb sprak frans!!!

Gertjan

sebas-vh

Quote from: bij on August 26, 2011, 15:12:29
sebas, spreek je frans dan??????. De visser die met handen en voeten gesproken heb sprak frans!!!

Gertjan
niet dat ik weet..
verder dan: bonjour en je voudrais une baguette ben ik niet gekomen, wss was ik het dus niet ::)
Gr Sebas

bij