een paar vliegjes

Started by TuynmanM, January 20, 2013, 20:34:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TuynmanM

weer eens geprobeerd om een paar vliegjes te maken..









het zal niet helemaal perfect zijn en wil wel weten wat ik kan verbeteren of hoe ik het beter kan doen,ik bind nu nog maar een maand of 7 dus kan ik wel wat advies gebruiken

Gr
Marco

HappyFisherman

Je zou wat minder binddraad kunnen gebruiken.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

TuynmanM

dat is het volgende waar ik aan ga werken,ik denk dat ik misschien ook wat dunner binddraad ga gebruiken en meer vertrouwen moet hebben in het binden en aflakken(ben bang dat de vliegjes uitelkaar vallen)

bedankt voor de tip

Gr
Marco

Wilco

Quote from: TuynmanM on January 20, 2013, 21:14:48
dat is het volgende waar ik aan ga werken,ik denk dat ik misschien ook wat dunner binddraad ga gebruiken en meer vertrouwen moet hebben in het binden en aflakken(ben bang dat de vliegjes uitelkaar vallen)

bedankt voor de tip

Gr
Marco
Elk nadeel heeft ook zijn voordeel.
Als je vliegen uit elkaar vallen heb je weer een reden om te gaan binden   ::slaugh:: ::slaugh::

TuynmanM

haha dat is helemaal waar

Rossie69

oke als je bang bent omdat de vliegen uit mekaar vallen.
dan kan je natuurlijk iets strakker je draad aan kunnen trekken.
lak heb je niet altijd nodig.

en klopt binddraad mag wel minder.
of je moet dat opvullen met dubbing.
doe ik ook met mn streamers :)

maar je bent goed bezig.


TuynmanM

Bedankt voor het goede advies Rossie69
ik zal minder binddraad gaan gebruiken en zal even een foto maken hoe het er dan uit ziet..
als je inderdaad de foto's ziet kan er inderdaad wel minder draad op.maar ik doe mijn best en het kan alleen maar beter worden toch????

Gr
Marco

Hilco

Quote from: TuynmanM on January 21, 2013, 17:15:18
Bedankt voor het goede advies Rossie69
.maar ik doe mijn best en het kan alleen maar beter worden toch????

Gr
Marco

Als je zo met kritiek om kan gaan , weet ik zeker dat je een goede binder gaat worden  ::agree::

TuynmanM

van kritiek kan je alleen maar leren en al het andere kritiek die je af en toe leest op het forum kan ik wel hebben,als ik er niets mee kan doe ik er niets mee..

HappyFisherman

De tip die elke keer weer terugkomt (en dus wel een goeie zal zijn) is het binden in series. Minimaal 5 dezelfde vliegen, de vliegen waar je niet tevreden over bent kun je dan weer kaal maken en de haakjes opnieuw gebruiken. Probeer eigen verzinsels zo veel mogelijk te vermijden, want daarvan leer je niet met de juiste verhoudingen te werken.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

denk dat je wat bram aan geeft moet beginnen met 5 stuks nymph of buzzers en dan gaan kijken welke mooiste is en dat
aan houden veel filmpjes kijken of vereneging gaan of aan melden bij johan en andre die geven curses las ik dan kun je
zekers wat leren van die 2  ;D ;D ;D

Christof van den Berge

Die tip van Bram, vind ik ook een goeie!
Voordat ik ging binden  dacht ik ook bind wat op de haak, als het maar blinkt en glinsterd is het goed.

Nu ik wat meer de smaak te pakken heb,  probeer ik me toch vast te houden aan bepaalde materialen/patronen zodat je het goed kan vergelijken om zo verbeteringen eruit te halen.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Troutbuster

"Petri Heil"


TuynmanM

Ik maak inderdaad series van 5 en ik maak ook de haakjes weer kaal als de vlieg mislukt is.
het buzzertje wat op de foto staat heb ik getest bij de Eemhof en daar ving ik wel lekker mee..
het was jammer dat ik een elektra probleem had in huis want ik had graag in Apeldoorn willen zijn om te binden maar zal het forum in de gaten houden voor een andere binddag