Omgeving Pekela

Started by Plantje, June 28, 2012, 14:16:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Morgenavond een bruiloft, dan blijven slapen in Pekela en misschien zaterdagochtend even vissen. Heeft iemand nog tips? Waar zou ik het beste kunnen proberen? Pekeler diep? De vijver naast de Koele (heet dat geloof ik...)? Nog suggesties voor vliegen?

Thanks!

forel

Quote from: Plantje on June 28, 2012, 14:16:33
Morgenavond een bruiloft, dan blijven slapen in Pekela en misschien zaterdagochtend even vissen. Heeft iemand nog tips? Waar zou ik het beste kunnen proberen? Pekeler diep? De vijver naast de Koele (heet dat geloof ik...)? Nog suggesties voor vliegen?

Thanks!

Plantje
is het in nieuwe of oude pekela.

Gerrit72


Plantje, je zit dicht bij het beloofde land (Drenthe ;D).
Hoop dat 1 van de andere noorderlingen je kan helpen, ik ben niet thuis rond Pekel (Gerrrrrrit misschien ???).
In ieder geval succes :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Inderk

Vraag Dick Meijer.
Die woont in de buurt.
Helaas heb ik zaterdag geen tijd.

Hou rekening met de TT in Assen i.v.m. verkeersdrukte
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Plantje

Het gaat om Nieuwe Pekela. Bedankt voor je suggesties Ron.

De plannen zijn nu enigszins gewijzigd dus ik moet nog heel even zien hoe het gaat. Mag blij zijn als ik even een streamertje in het Pekeler diep kan laten zwemmen. Maar lijkt me, dat daar ook wel wat baarsjes uit te halen moeten zijn of niet dan?

De TT hou ik zeker rekening mee! Maar we moeten toch die kant op, dus dan doe je er weinig aan. Misschien dat we via Emmen, Stadskanaal rijden.

ben

Forellenvijver de Slegge is daar ook in de buurt!!!

DMeijer

Hey Plantje,
zaterdag kan ik niet, wegens andere verplichtingen.
Maar viswater in de buurt van Pekela. Inderdaad het Pekelderdiep richting Stadskanaal is een leuk viswater. Een mooiere vind ik het Alterveersterkanaal, richting Alterveer. Let op er zit een fietspad naast. Bij Alterveer heb je ook een mooi visvijver, die je gewoon met de vispas en boekje mag bevissen.
Heb je een bellyboot, ga dan het op het AG Wildervankkanaal proberen of in het verlengde daarvan richting Musselkanaal (daar heet het dan Kanaal Veendam - Musselkanaal)
Verderaf Pekel kun je gaan vissen in de stroomdal van de Ruiten-A, met al haar zijtakken.
Wil je liever op forel, dan kun je idd gaan vissen bij Forellenvijver de Slegge, bij Ter Apel.
Vliegjes ... palmers op voorns en lichte nymphen op baars of voorns.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Plantje

Thanks Dick! Ik hoop dat ik toekom aan wat vissen! :D

Inderk

Stroomdal Ruiten Aa is idd heel mooi viswater!!
Ga vanaf Vlagtwedde richting Onstwedde en sla na een paar km af bij het gehucht Smeerling.

Ga richting het bos over een zandpad. En je bent in een prachtig stukje Nederland waar weinig mensen vanaf weten. Onderstaande foto's heb ik een paar jaar geleden daar gemaakt tijdens een vis sessie.






"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


DMeijer

Bij de stek op de onderste foto van Inderk waren ooit graskarpers uitgezet.  Wees gewaarschuwd als je licht vliegvist.

ben

Mooie foto's Kikker!!!! Kan iedereen daar vissen met Vispas???

Gerrit72


Mooie intieme watertjes om lekker met de vlieg te knoeien :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Dat ziet er inderdaad mooi uit. Even aan mijn schoonpa gevraagd en hij kent het gehuchtje wel. Helaas gisteren teveel gehaast en de visspullen niet meegenomen. Nu toch wel wat spijt, want ik zit me toch wel een beetje te vervelen. Nou, volgende keer beter!