vlokreeftje

Started by catchem, January 03, 2014, 13:54:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catchem


Troutbuster

We zijn lekker aan het binden met z'n allen!!

Leuk vlokreefje, maar toch ff wat opbouwende kritiek.

Probeer wat verder door de bocht te binden, probeer iets meer "tapering" in de body te creëren, en de dubbing iets dikker en ruiger (uitplukken/borstelen)
Probeer eens 10/100 nylon als ribbing, geeft een natuurlijker effect (moet niet maar mag!)

Als je verzwaring gebruikt, bv looddraad, probeer dit te stapelen ipv te wikkelen
Door op de haaksteel (ter hoogte van de afbuiging van de haak) het looddraad te stapelen, creëer je een mooier verloop (verdikking) in de body, daarnaast helpt het de vlieg te draaien door het geconcentreerde gewicht (haakpunt omhoog) en dat scheelt weer vastlopers en vuilpakkers!

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


Ron

Leuk vlokreefje catchem
Maar ik sluit me bij Jan aan. ( Probeer wat verder door de bocht te binden, probeer iets meer "tapering" in de body te creëren, en de dubbing iets dikker en ruiger (uitplukken/borstelen)
Probeer eens 10/100 nylon als ribbing, geeft een natuurlijker effect (moet niet maar mag!)




merijn1982

Denk dat ie prima zal vangen! Kan hier en daar idd nog wat beter. Maar zal dan vooral meer vissers vangen:-)
Tight lines!!

HappyFisherman

Davie McPhail laat heel mooi zien hoe je een body mooi kunt taperen met loodfolie.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

Mannen, bedankt voor de tips. Leuk dat je McPhail noemt. Ik heb geprobeert net als hem met loodfolie te verzwaren en de verzwaring af te werken met bug bond om een mooi getaperd lijfje te maken. Zonder de dubbing had het ook een mooie taper. Dubbing en ik hebben geregeld ruzie, het gaat nooit zoals ik wil  ::geweld::
Ik heb nog een stuk of tien alvast verzwaarde haakjes klaarliggen .....

HappyFisherman

Heel dun je dubbing op het draad zetten.
Vliegvissen is bevlogen vissen...