carpbol+ even voorstellen

Started by Carpquest, September 10, 2013, 16:03:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Carpquest

Hoi,
ik ben Ruben ik ben 13 jaar en ben volkomen nieuw in het Vliegvissen ::bravoo::
Zelf vis ik vaak op karper met de feeder of statisch of op winde.
nou is binnenkort bij de Merwede een NK vliegvissen (en wij wonen aan de Merwede en daardoor kwam het gevoel weer terug dat ik het gewoon een xtje wou proberen  :D
dus nu heb ik een paar vraagjes :) -
Hoe maak ik een goede karpervlieg (carpbol?)
wat is een goede lijn voor op de rivier (vanaf een crib) en bij een park waar karpers rond de 20 pond zwemmen (er zitten ook uitschieters tussen alleen dat maakt me niet zo heel veel uit) en een paar slootjes met karpertjes van rond de 12 pond.
ik ben niet van plan om 2 speciale hengels + reel en lijn ervoor te kopen.
Hebben jullie tips voor mij?

Groetjes ruben


Mike

Hoi Ruben,

Kijk even of er bij jou in de buurt een vliegvisvereniging actief is.
Er zijn daar vast mensen die je op weg willen helpen.

Ik denk niet dat je een vice en bindgereedschap tot je beschikking hebt dus zou ik maar wat vliegen kopen.
Qua hengel heb je denk ik een # 8 nodig met een drijflijn en een reel met een goede slip.

Maar om zonder hulp met de vliegenlat achter de karper aan te gaan is erg dapper maar niet handig, denk ik.

In elk geval succes.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Carpquest

Haha bedankt voor uw reactie :)
een vriend van mij vliegvist wel alleen ik zie hem niet heel vaak meer...
ik woon in de buurt van gorinchem dus als er iemand in de buurt woont en mij wat kan leren dan stuurt ie mij maar een berichtje :)
en ik heb inderdaad geen vice en bindgereedschap maar ik ben wel van plan om over een paar weekjes bij vliegbinden in de fauna te gaan kijken..

HappyFisherman

Dan kunnen ze je daar vast ook een boel uitleggen over het vliegvissen en is er misschien zelfs iemand waar je eens mee kunt gaan vissen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...